Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: akiville - 8.04.2014 kello on 22:37
-
Voisitteko kertoa kokemuksia otsikon mukaisesta vaunusta.
Onko jotain tyyppikohteita joita pitäisi varmistaa? Takuuta taitaa olla vielä jäljellä... Solkku menossa vaihtoon lähes 20-vuotta nuorempaan...
-a-
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
-
Tai yleensä kokemuksia vuoden 2012-13 Hobbyistä...
-a-
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
-
Mitä olen kuullut, niin joissain isolla etuikkunalla varustetuissa Hobbyissä on ollut ongelmia tuossa ikkunassa. Muista ongelmista ei ole korviin kantautunut tietoa.
Talvikäyttöä ajatellen, yleisesti käytettävän keulapeitteen käyttö vaatii hieman ajatustyötä, koska suoranaista valmista uraa sille ei ole.
-
Haulla Hobby löytynee tietoa täältäkin. Samat asiat on kerrottu moneen kertaan.
Lähinnä keskustelut koskevat laatua ja lämpimyyttä, ite en ota kantaa, kun kokemuksia ostokohteen tutkimista enempää ei ole.
-
Itsellä hobby 495 vm.12 tosin vasta kuukauden ja käyttökokemukset vähäisiä.Olen ainakin toistaiseksi olut tyytyväinen ja kaikki on toiminut moiteeta.Kaverilla 410 vm 07
joka vain kesäkäytössa ja on toiminut ilman onkelmia.Talvella ovat käytäneet vieras majoitukseen ja on siellä tarjenut hyvin nukkua.
-
Kiiti tähänastisista...
Nykyiselläkään vaunulla ei talvimatkailua olla harrastettu joten kyllä noilla varmaan pärjää. Ja uskoisin kaikissa nykyajan vaunuissa olevan paremmat eristykset kuin 20 vuotiaassa soliferissa?
Tuo telttaura mietityttää ahtauden takia, viimekesänä ähkittiin neljäänpekkaan vaununaapurille isabellan n.10-vuotias talviteltta paikoilleen...oli todella kireä.
Onkohan markiisi ja teltta valmistajilla tuohon jo ratkaisu?
-a-
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
-
Tuo telttaura mietityttää ahtauden takia, viimekesänä ähkittiin neljäänpekkaan vaununaapurille isabellan n.10-vuotias talviteltta paikoilleen...oli todella kireä.
Onkohan markiisi ja teltta valmistajilla tuohon jo ratkaisu?
Liipannee läheltä tätä?
http://karavaanari.org/index.php/topic,1623.msg22183.html#msg22183
-
Nykyiselläkään vaunulla ei talvimatkailua olla harrastettu joten kyllä noilla varmaan pärjää. Ja uskoisin kaikissa nykyajan vaunuissa olevan paremmat eristykset kuin 20 vuotiaassa soliferissa?
Tähän ei ole kukaan vastannut. Erikoista.
Mun kokemus on näistä melko ohut, mutta väitän, että saatat olla väärässä. 20 vuotias Solifer saattaa olla hyvin lämmin esimerkiksi verrattuna mun entiseen Knausiin, jossa -20 C oli mukavuusraja eristysten, mm. oven kohdalla, ja jääkaapin myös. Trumaticin teho ei loppunut vielä siinä kohtaa.
-
Eka käyttäjän kokemus löytyi heti
Esimerkiksi meidän sitäedellisessä Hobbyssä oli sähkövedot ainakin katossa kaiverrettu eristeen sisään siten että johtojen kohdalta pelti oli paljaana. Noihin kohtiin kertyi sitten pakkasella paksu kuura, joka lämpötilan vaihdellessa sitten suli, ja vesi homehdutti ympäröivän tyroksin ja joissain kohtaa puun.
Edellisessä pefletissä alumiininen ovenkarmi keräsi paksusti kuuraa sisäreunaansa. Tuon sulamisvesi valui oven alalaidassa oleviin puuosiin. Isoin ongelma oli kuitenkin home, jota muodostui ovenkarmin ja seinärakenteiden väliseen tilaan.
Sitten olen lukenut tuolta "viralliselta" : Se uusissa oleva Hobbyn oma käyttöpaneeli sekoilee.
Ja jotain muovien halkeamisia löytyy
Plus sähkövaivoja
https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuvaunut-ja-vetoautot/?E26528M=13&x26528=104235984
https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuvaunut-ja-vetoautot/?E26528M=9&x26528=102939206
https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuvaunut-ja-vetoautot/?x26528=89563743
https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuvaunut-ja-vetoautot/?E26528M=19&x26528=104851661
-
Tuosta lämpöisyydestä solikan kohdalla mullakin on vain muutaman pakkasyön kokemus, max -10 ja silloin pärjättiin hyvin. Ei se ovi solikassakaan mikään lämpöisin kohta ole :) . Ja noi 2-osaiset ovet on varmaan vielö huonompia.
Ja lisäksi olen mahdollisesti isompaa hommaamassa joten kyllä se potkua tarvii senpuoleenkin enemmän lämmittimiltä.
Ilmastoinneista löytyy varmaan joku oma ketjunsa...
Laturi homma ei ole ongelma jos alkuperäinen pettää, noita älylatureita on hyvin saatavilla, mutta tuo ohjauspaneeli jos poikii niin se voi maksaa?
Onkohan semmoinen LCD näyttö siinä vain koristeena ja harmia tuottamassa...kuule mma siitä voisi ohjata sähköistä kattoluukkua ja ilmastointia, onkohan kellään tuollaista käytössä?
Soliferin analogiset ampperi- ja jännitemittarit on hyvät ja varmatoimiset.
-a-
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
-
...mutta tuo ohjauspaneeli jos poikii niin se voi maksaa?
Jos näin käy, niin täältä orgista saattaa löytyä apua korjaukseen, joka on varmasti edullisempaa kuin uuden ostaminen. Thumb
-
Eiköhän nuo onkelmat ole jo korjattu näissä 2012 mallisissa.Nuo edellä anetut linkit oli pääsääntöisesti 08 tai vanhempia ;)
-
Tuo HOBBY:n oma paneeli tuli kai 2012 malliin. Ei sitä vanhemmissa ole ollut.
Vanhemmissa ohjattiin Alde:n omalla , mikä nykyään on kirjoituksen mukaan piilotettu johonkin kaappiin.
-
Tuo HOBBY:n oma paneeli tuli kai 2012 malliin. Ei sitä vanhemmissa ole ollut.
Vanhemmissa ohjattiin Alde:n omalla , mikä nykyään on kirjoituksen mukaan piilotettu johonkin kaappiin.
Tuo onkelma on vain alde lämmitys versioissa ei truma(ilmalämmitys) versiosissa
-
Tuo onkelma on vain alde lämmitys versioissa ei truma(ilmalämmitys) versiosissa
Eikös se ALDE mainittu minun kirjoituksessakin ::)
-
Voisitteko kertoa kokemuksia otsikon mukaisesta vaunusta.
Onko jotain tyyppikohteita joita pitäisi varmistaa? Takuuta taitaa olla vielä jäljellä...
Mun entinen Hobby oli katon reunasta kostee jo 2-vuotiaana. Olihan sillä toki 5-vuoden tiiveystakuu, mut aika nihkeetä oli kiinnostus alkaa takuuseen korjaamaan. Seurailtiin vaan tilannetta. Muoviosat halkeili ulkona, kaasupullokotelon kansi tipahti avatessa kiskostaan, ulko-oven alalaidasta paistoi päivä (ei siis saatu istumaan kunnolla) jne. Eipä tuu Hoppyä meille enää koskaan.