Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: harkonen - 8.04.2014 kello on 10:14
-
Tervehdys vaunuileva kansa. :)
Ollaan tässä viimeaikoina etsitty perheellemme vaunua, ihan täysin noviiseja ollaan, mutta selvästikin hinku olisi "tien päälle"... :) Jonniin verran lueskellut täällä kosteus/home vaunuista, ja sen ainakin osaan sanoa, että itsestä ei ihan sellaiseen suureen remppaan ole. Kaikenlaista muuta pienempää viilausta ja höyläystä kykenen kyllä tekemään.
Kävimme eilen katsomassa muutamaa vaunua käytettyjen liikkeessä, hintaluokkana "alle 6000e". Paikanpäällä oli pari Soliferiä ja yksi Matkaaja 8000. Kaikki vm. luokkaa -90. Toinen Soliferi oli vähän turhan pieni ja toisessa jostain syystä haisi kaasu ja myyjä ei saanut sitä tyrehdetettyä, joten sen tsekkaaminen jäi aika vähiin... vaikutti aika omituiselta. :o
Enivei, tuo em. Matkaaja vaikutti näistä ainoalta mitä pystyi harkitsemaan, mutta vähän surulliseltahan nuo tiivisteet näytti ulkopuolelta. Ei ollut mielestäni mitään kummallista hajua sisällä, mutta yhteen asiaan kiinnitin huomiota, katossa kulmissa näytti hyvinkin pitkälti tältä:
(http://karavaanari.org/kuvat/1396940945.jpg)
Onko tuo jotain vinyylitapettia tms. ja voisiko tuo kupruilu johtua siitä, että vaunu on ottanut jo enemmän vettä sisään kuin Kursk konsanaan? Pahoittelut huonosta kuvasta...
Pitäisikö tässä nostaa vielä budjettia, että löytäisi kuivakkaa vaunua, vai onko vaan sattunut huonot ekat kohteet? :)
Ystävällisin terveisin,
Henrik.
-
Tuo voi olla myös materiaalivika, ei kosteus yleensä liikuttele yhteen suuntaan. Sitä kohtaa pitäisi 'peukaloida'.
-
Tuo voi olla myös materiaalivika, ei kosteus yleensä liikuttele yhteen suuntaan. Sitä kohtaa pitäisi 'peukaloida'.
Juu, toisaalta tuo oli aika jännästi muodostunut, ikäänkuin tuolta kauempaa reunasta olisi "nykäisty" niin että menee ryppyyn. Tätä oli ihan kauttaaltaan, edessä, takana, keskellä, mutta ainoastaan kummallakin sivulla.
-H
-
Ehkä kannattaa unohtaa tuo ko. Vaunu kahtelehan maltilla niin kyllä 6000 vaunu löytyy ihan varmasti.
Kahtelehan myös 7-9000 vaunuja ja heitä pokkana 6000 tarjous niin saattaa hyvällä säkällä onnistaa.
Tai tarjoo ensin 5000 ja nosta sitten pikkuhiljaa sinne 6000 nurkalle.
Suomalainen on siitä ihmeellinen että sille pitää olla tinkuuvara, ite möin vaunua ja laitoin kerralla halvan hinnan 2500 alemmas mitä muilla+ 2500 varusteet siihen päälle niin ei kelvannut ois pitäny vielä saaha ostajan tingittyä....vaunu oli solifer artik 560ns vm. 06. Pyysin siitä 13500 ja siihen nuo varusteet tuli kaupanpäälle.
No kun ei kelvannut niin vein jyväskaravaaniin ja sain siitä 18000 siis vaihossa, toki vaihokissakin oli mistä pudottaa......
Sori karkas ehkä aiheesta mut pidä maltti kyllä vaunu löytyy
-
Ehkä kannattaa unohtaa tuo ko. Vaunu kahtelehan maltilla niin kyllä 6000 vaunu löytyy ihan varmasti.
Kahtelehan myös 7-9000 vaunuja ja heitä pokkana 6000 tarjous niin saattaa hyvällä säkällä onnistaa.
Tai tarjoo ensin 5000 ja nosta sitten pikkuhiljaa sinne 6000 nurkalle.
Suomalainen on siitä ihmeellinen että sille pitää olla tinkuuvara, ite möin vaunua ja laitoin kerralla halvan hinnan 2500 alemmas mitä muilla+ 2500 varusteet siihen päälle niin ei kelvannut ois pitäny vielä saaha ostajan tingittyä....vaunu oli solifer artik 560ns vm. 06. Pyysin siitä 13500 ja siihen nuo varusteet tuli kaupanpäälle.
No kun ei kelvannut niin vein jyväskaravaaniin ja sain siitä 18000 siis vaihossa, toki vaihokissakin oli mistä pudottaa......
Sori karkas ehkä aiheesta mut pidä maltti kyllä vaunu löytyy
Ok, luotan kokeneen vaunuilijan neuvoon ja yritän ottaa malttia peliin, vaikka ostokiima olisikin valtaisa. :)
Ihan hyvä kyllä tiedostaa tuo hintakäyttäytyminen kin, itse kun olen niin kovin huono tinkaamaankaan, niin pitänee vaan rohkeasti tilanteen mukaan kokeilla, että onko siinä jätetty tinkivaraa.
-H
-
Pitkäaikaisen karavanismin aikana en ole tuollaista nähnyt/tavannut. Kosteusvaurioisia kylläkin.
Katsopa voisiko ns. kori olla jotenkin vääntynyt? Sen voinee todeta ulkopuolen kylkien suoruudesta ja saumoista.
Erikoisen näköinen vamma.
-
Ei se liima irtoa itsestään ja pelkästään reunoista. Mun kanta on, että kattolevy on ollut vähintäänkin kostea reunastaan ja siksi tuo on irronnut. Voin olla väärässäkin, mutta kovin skeptisesti suhtautuisin tuohon.
-
Jos 6102 solifer kelpaa niin laita yv. Saattaisin omastani luopua..
-
Juu, jotain outoa siinä on. Taidanpa tosiaan jatkaa katselemista. :)
Jos 6102 solifer kelpaa niin laita yv. Saattaisin omastani luopua..
No muuten kyllä joo, mutta taitaa olla sitten jo vähän liian painava.
Eikös se niin ollut, että tämmönen B-korttilainen sai ajaa vain max 3500kg kokonaispainoista yhdistelmää? Auto on Peugeot 807, kokonaismassa 2400, niin sitten ei taida jäädä jäljelle enää kuin 1100kg, ellen väärin ole tätä asianlaitaa ymmärtänyt?
-H
-
Eikös se niin ollut, että tämmönen B-korttilainen sai ajaa vain max 3500kg kokonaispainoista yhdistelmää? Auto on Peugeot 807, kokonaismassa 2400, niin sitten ei taida jäädä jäljelle enää kuin 1100kg, ellen väärin ole tätä asianlaitaa ymmärtänyt?
Ei se e mitään rakettitiedettä ole ja sitten ei koskaan tule yllätyksiä.
-
Juu, jotain outoa siinä on. Taidanpa tosiaan jatkaa katselemista. :)
No muuten kyllä joo, mutta taitaa olla sitten jo vähän liian painava.
Eikös se niin ollut, että tämmönen B-korttilainen sai ajaa vain max 3500kg kokonaispainoista yhdistelmää? Auto on Peugeot 807, kokonaismassa 2400, niin sitten ei taida jäädä jäljelle enää kuin 1100kg, ellen väärin ole tätä asianlaitaa ymmärtänyt?
-H
käyt ajamassa pikku-E:en kustantaa noin 200€ ;)
TonyN:ltä saat varmasti hyvän ja kuivan vaunun :)
-
Itse viime keväänä,vai kesääkö se oli niin suoritin tuon pikku een,hyvinkin on helppo homma. Ei tarvita edes lääkärintodistusta koska korotetaan jo olevaa ajoneuvo ryhmää. Kustansi kaikkiaan 160€
Ja mitä tuohon alkuperäiseen kysymykseen tulee niin ettei olis jo matkaajassa seinä/lattia notkahtanut kun noissa vähän sitä vaivaa tuppaa olemaan..
Solikan kokonaismassa 1310kg Varmaan lähipäivinä haen säilytyksestä tontille, kun olis vähän varusteita mitä siihen asennella.