Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sekalaiset => Aiheen aloitti: joo o - 9.03.2014 kello on 19:30
-
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288638368064.html
Enpäs tiennyt, että tämmöinenkin etu on ollut olemassa ::)
-
Hieno homma,näin holhous yhteiskunnassa :(
-
Hieno homma,näin holhous yhteiskunnassa :(
Luulis että kenttäsirkeliinkin riitäis hitaanajoneuvon kilpi? Vahinkotilanteeseen olis varmaan muitakin vakuutus vaihtoehtoja.
-
Ihan hyvä että saadaan pois liikenteestä kaikki vaarallisemmat romut. Asialliset hinattavat laitteet kyllä saa katsastettua.
-
Rekisteröinnin myötä ajokortista on myös löydyttävä "E" jos hinattavana on painavampi työkone, esim. henkilönostin tai suuremmat hakettimet. Tällä hetkellä meillä töissä ainakin liikkuu kahdenlaista mielipidettä E:n tarpeellisuudesta.
Aika vähän tästä rekisteröintipakost a on tiedotettu. Ainakaan itse en ole aikaisemmin lukenut yhtään lehtijuttua, olen vain huhuna kuullut.
-
Taas aivan älytön directiivi >:(
Noita hinattavia laitteita on koskennut 60km/h nopeusrajoitus, joka on mielestäni tehnyt niistä riittävän epähoukuttavia päivittäiseen tieliikennekäyttöön .
Kyllä tässä holhousyhteiskunnas sa mennään aina vain pidemmälle ja pidemmälle päättömissä directiiveissä ja kansa maksaa.
-
Kuka muistaa näillä hinattavilla laitteilla tapahtuneita vahinkoja, mulle ei tuu heti mieleen?
Peräkärryn kanssa kylläkin muistan useitakin, yhden kuolemaankin johtaneen. :(
-
Niinpä.
Kyllä ne työkoneiden vahingot tapahtuu siellä työssä työtapaturmina,
ei liikenteessä pienillä nopeuksilla.
Aikamoinen kustannuskysymys on varmasti näiden kymmenien tuhansien härpäkkeiden rekisteröinnissä, edes laskematta sitä menetettyä työaikaa joka kuluu tähän byrokratiaan ja on pois "oikeista töistä".
-
Kuka muistaa näillä hinattavilla laitteilla tapahtuneita vahinkoja, mulle ei tuu heti mieleen?
Siltikin liikkeellä on aivan järkyttäviä p**ka kasoja, nyt nämä siivoutuvat pois.
-
Siltikin liikkeellä on aivan järkyttäviä p**ka kasoja, nyt nämä siivoutuvat pois.
Ei välttämättä. Hinattavan laitteen katsastus lienee lähellä vaunun katsastusta ja ei siinä ihmeitä katsella. Jarruttomana vielä vähemmän.
Valot, jarrut, renkaat ja vetolaitteen sopivuus laitteen painoon nähden.
-
Erään pienen vesiyhtiön (alle 10t asiakasta) työntekijän kanssa tuli puhetta niin sanoi että n10 laitetta tulee uuden lain piiriin, mitenkähän isommissa paikoissa. Varavoimakoneet,työmaakopit, monenlaiset peräkärryt putkille yms. Liekköhän pikku-e ollut jo ennenkin tarpeellinen kun kokonaispaino mennyt yli 3,5t jarrullisena, en lähtis ainakaan itse testaan tienpäälle tai siis testauttamaan jollain toisella. Varmaan kohta tämäkin vaatii ammatti pätevyyden.
-
Mulle nuo lakitekstit ym. mene yli hilseen. ;D
Mahtaako tuo sääntö koskea traktorilla vedettäviä, entä liikenne traktorilla vedettäviä?
-
Ei välttämättä. Hinattavan laitteen katsastus lienee lähellä vaunun katsastusta ja ei siinä ihmeitä katsella. Jarruttomana vielä vähemmän.
Valot, jarrut, renkaat ja vetolaitteen sopivuus laitteen painoon nähden.
Toivotaan sitten höveliä katsastajaa esim. hänelle joka takavaloina käytti vanhoja taskulamppuja kuten myös hänelle joka tiellä vetää (autolla) lenkkivetopää virityksellä.
-
Ei välttämättä. Hinattavan laitteen katsastus lienee lähellä vaunun katsastusta ja ei siinä ihmeitä katsella. Jarruttomana vielä vähemmän.
Valot, jarrut, renkaat ja vetolaitteen sopivuus laitteen painoon nähden.
Eihän sitä vielä tiedä. On sekin vaara, että ruvetaan kyselemään lujuuslaskelmia....
-
Kuinka kovaa tota vimpaita saa sen rekisteröinnin jälkeen perässä vetää? Nouseeko nopeus 80?
-
Kuinka kovaa tota vimpaita saa sen rekisteröinnin jälkeen perässä vetää? Nouseeko nopeus 80?
Niin kovaa,että ei jää kiinni ;) :D
-
Kuinka kovaa tota vimpaita saa sen rekisteröinnin jälkeen perässä vetää? Nouseeko nopeus 80?
todennäkösesti..
mikäli jousitettu
-
Kuka muistaa näillä hinattavilla laitteilla tapahtuneita vahinkoja, mulle ei tuu heti mieleen?
Peräkärryn kanssa kylläkin muistan useitakin, yhden kuolemaankin johtaneen. :(
Vakuutuksen se kait kuitenki vaatii.
Onko kukaan tietonen montako vahinkoa on esim. as.vaunujen tai muiden perävaunujen vakuutuksista maksettu.??( ei tullu viäkään tota hymiötä tähän????) tuliko se sittenkin ?
Terv. Toivo
-
Vakuutuksen se kait kuitenki vaatii.
Onko kukaan tietonen montako vahinkoa on esim. as.vaunujen tai muiden perävaunujen vakuutuksista maksettu.??( ei tullu viäkään tota hymiötä tähän????) tuliko se sittenkin ?
Terv. Toivo
Ei kai montaakaan, kun ne ovat yleensä menneet veturin vakuutuksista.
-
Tuosta linkistä vähän lisäinfoa (helposti ymmärrettävää) jos joku vaikka tarvitsisi sitä http://www.koneyrittaja.fi/2012/06/katsastus-muuttuu-perassavedettavat-laitteet/
-
Tuosta linkistä vähän lisäinfoa (helposti ymmärrettävää) jos joku vaikka tarvitsisi sitä http://www.koneyrittaja.fi/2012/06/katsastus-muuttuu-perassavedettavat-laitteet/
Henkilökohtaisesti ymmärsin tuosta sen, että kaikki on epäselvää, kunnes runba alkaa. Ja siinä vaiheessa voi vain toivoa parasta....