Kirjoittanut: mike
« : eilen kello 19:05 »Ainakin tuo adapteri on erilainen kun normaalipainoventti ili! On 6:della kuulalla on kait siten varmempi kun 3:mella kuulalla.
Kirjoittanut: mike« : eilen kello 19:05 »Ainakin tuo adapteri on erilainen kun normaalipainoventti ili! On 6:della kuulalla on kait siten varmempi kun 3:mella kuulalla.
Kirjoittanut: K.E.V« : eilen kello 16:04 »No joka kulkimeen ei mahdu painoventtiilipullo . Liian korkea kaasukaappiin.
Kirjoittanut: "Masi"« : eilen kello 16:02 »Mites se on tuo painoventtiili ja liikkuva kalusto sillä.... Tässä ketjussahan hakee espanjalainen espanjalaiseen matkailuautoon kaasupulloa. Ja espanjassa on käytössä painoventtiili ja kas kummaa samanlainen kuin suomessa eli espanjan matkailuautoon käy suoraan ilman kommervinkkejä suomalainen painoventtiilipullo ![]() Ja espanjassahan ei ole käytössä muita kuin painoventtiilipullo ja, fiksu kansa. Kirjoittanut: tsahkali« : eilen kello 16:01 »Mites se on tuo painoventtiili ja liikkuva kalusto sillä.... Tuossa rajan takana niillä on vain painoventtiilipullo ja ja hyvin toimii. Sellaisiahan ne oli ennen Suomessakin. Kirjoittanut: Karabiilisti« : eilen kello 13:57 »Mites se on tuo painoventtiili ja liikkuva kalusto sillä....
Matkailuautoissa ja -vaunuissa saa käyttää vain ajoneuvokäyttöön hyväksyttyjä kaasupulloja ja liitäntöjä. Tämä määräys perustuu: SFS 3352 / EN 1949 -standardiin (nestekaasulaitteist ot ajoneuvoissa) Trafi/Traficom-ohjeisiin kaasulaitteiden asennuksista. Näissä vaaditaan, että: Pullossa on kierreventtiili (yleensä POL- tai M20x1,5-kierre), ei painoventtiili. Pullo on kiinteästi ja turvallisesti asennettavissa kaasukoteloon. Kaasulaitteisto on vuototestattavissa ja huollettavissa. Kirjoittanut: Yrjö« : eilen kello 09:00 » Kaasun myyjä/pakkaaja/pullojen koponnistus/sammutin huoltoliike, ym. IkasetOy. vastasi:
"Suomalaisissa kierreventtiili nestekaasupulloissa on W21,8×1/14? kierre." Kirjoittanut: Yrjö« : 17.12.2025 kello on 20:29 »Sama espanjalainen painoventtiili käy suomalaiseen painoventtiilipullo on. Olemme käyttäneet painoventtiili pulloa liki 20 v.. Se on kovin harvinaista vaunuissa ja autoissa. Se vaatii korkeamman tilankin pullokoteloon, siksi kaikkiin pullo koteloihin ei mahdu. Lisäksi tuo kuvassa oleva paineensäädin on niin raskas painaa paikalleen, että painan rinnallani sen alas. ![]() ![]() Kirjoittanut: tsahkali« : 14.12.2025 kello on 17:10 »No tuo adapteri piti olla tankkipulloon saksalaisliitäntään . Jotta sopii suomiletkuun, tiiviisti. Kas, väärin arvattu.... ![]() Tankkipulloja kun on monilla lähdöillä. Euroopasta tilaajan on hyvä muistaa se. Kirjoittanut: K.E.V« : 14.12.2025 kello on 16:55 »Kyseessä on siis 'vasenkätinen' DIN-kierre.No tuo adapteri piti olla tankkipulloon saksalaisliitäntään . Jotta sopii suomiletkuun, tiiviisti. Kirjoittanut: tsahkali« : 14.12.2025 kello on 16:08 »Sama kiinnitys kuin saksan pullossa, mutta vaatii tuon tiivisteen. Adapteri saksa/suomi saa kaautarvikeliikkees tä.Kuvassa FI kaasuliitäntä. Kyseessä on siis 'vasenkätinen' DIN-kierre. Tuossa K.E.V. :n kuvassa näkyy SHELL to DIN adapteri. Shell on samankokoinen, mutta 'oikeakätinen'. |