rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.10.2012 kello on 13:57 »

Nämä jutut menee taas, rahamiehen ratkaisut, vastaan köyhän pojan vehkeet. Jotenkin ihmeelliseltä tuntuu, että otetaan tolpasta virtaa vain akkulaturiin, että polttoainelämmitin pelaisi ja saisi moottorin lämpimäksi, jos se on lämpimäksi saatava (viisi kertaa olen itse lämmittänyt moottorin henkilöautossa, kahden kymmenen vuoden aikana).   ::) ::)
Katsos kun näitä autoja on erilaisia. Toisissa menee niin paljon polttoainetta jotta se riittää lämmittämään kabiinin aina. Toisissa maksetaan se lisämaksu vähän kulutuksen päälle jotta voidaan vaikka akkulaturi hankkia.

Eikä ole kysymys mistään "rahamiehen vehkeistä" , minullakin oli Eberi jo vaikka 10 v sitten ostamassani 4000€:n transporterissa. Monissa se nykyään on vakiona, kuten kahdessa senkin jälkeen hankitussa pakussa.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 10.10.2012 kello on 13:08 »

En näe tuota vastakkainasettelua tässä kohtaa. Jos on auto ja se käytetään esim työkaluna tai se on muuten välttämätön niin silloin on myös katsottava, että se toimii kaikissa olosuhteissa. Nurkka-ajo ei lataa akkuja ja akun ylläpitolataus varmistaa toimivuuden.

Yli neljäkymmentä vuotta olen henkilöautoja omistanut. Vain käytössä, ei näytössä. Virrat on hyvin riittänyt. Taitaa olla nuo murheet enempi uudempien autojen murheita. Ei ole kokemusta, enkä kaipaa.  :D
Kirjoittanut: kimi
« : 10.10.2012 kello on 12:06 »

Nämä jutut menee taas, rahamiehen ratkaisut, vastaan köyhän pojan vehkeet. Jotenkin ihmeelliseltä tuntuu, että otetaan tolpasta virtaa vain akkulaturiin, että polttoainelämmitin pelaisi ja saisi moottorin lämpimäksi, jos se on lämpimäksi saatava (viisi kertaa olen itse lämmittänyt moottorin henkilöautossa, kahden kymmenen vuoden aikana).   ::) ::)

En näe tuota vastakkainasettelua tässä kohtaa. Jos on auto ja se käytetään esim työkaluna tai se on muuten välttämätön niin silloin on myös katsottava, että se toimii kaikissa olosuhteissa. Nurkka-ajo ei lataa akkuja ja akun ylläpitolataus varmistaa toimivuuden.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 10.10.2012 kello on 11:44 »

Miksi henkilöauton akkua on ladattava, kun auto on tolpassa.  ::)

Kun ajaa vain 'nurkka-ajoa', akut ovat kovilla talviaikaan. Kotona moottori lämpiää tolpasta, muualla Weballa, jonka hinta taas on aika pieni % auton, wanhankin, hinnasta.  Autolla ja Weballa on omat akut ja välissä  http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=15488
'Kolvaus' tarkoitti, että 12v johto lyheni, turha liitin poistui turhana häiriötekijänä ja päihin tuli kiinteät kaapelikengät. 230v johto menee auton sisällä olevalle rasialle.  :D
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 10.10.2012 kello on 11:22 »

Joissakin "talvisotaa uudemmissa" kulkimissa on vaikkapa polttonestekäyttöis iä lämmittimiä. Ne sieppaavat paljon virtaa niitä käytettäessä ja akku ei välttämättä riitä mikäli on paljon lyhyttä ajoa. Tuota "lohkolämmitintä" ei ole  välttämättä lainkaan. Mulal ei ole kummassakaan autossa lojkolämppäriä. Transporterissa kylläkin 2x100aH akkuja. Henkilöautoissa hankalahkoa sijoittaa kahta akkua.

Nämä jutut menee taas, rahamiehen ratkaisut, vastaan köyhän pojan vehkeet. Jotenkin ihmeelliseltä tuntuu, että otetaan tolpasta virtaa vain akkulaturiin, että polttoainelämmitin pelaisi ja saisi moottorin lämpimäksi, jos se on lämpimäksi saatava (viisi kertaa olen itse lämmittänyt moottorin henkilöautossa, kahden kymmenen vuoden aikana).   ::) ::)
Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.10.2012 kello on 10:09 »

Joissakin "talvisotaa uudemmissa" kulkimissa on vaikkapa polttonestekäyttöis iä lämmittimiä. Ne sieppaavat paljon virtaa niitä käytettäessä ja akku ei välttämättä riitä mikäli on paljon lyhyttä ajoa. Tuota "lohkolämmitintä" ei ole  välttämättä lainkaan. Mulal ei ole kummassakaan autossa lojkolämppäriä. Transporterissa kylläkin 2x100aH akkuja. Henkilöautoissa hankalahkoa sijoittaa kahta akkua.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 10.10.2012 kello on 09:23 »

Kolvailin emännän autoon pienemmän C-tekin 'kiinteäksi'. Se kyllä muistaa, mitä pitää tehdä ja lataa akkua aina kun lämppärin johto on tolpassa. Pitää akut nurkka-ajossa täynnä. Webastolla on oma akkunsa.

Miksi henkilöauton akkua on ladattava, kun auto on tolpassa.  ::)
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 10.10.2012 kello on 08:18 »

Ei siinä varmaan ole muuta kolvattu kuin ulostulevat - ja + omille paikoilleen. Minun xs7000:ssa nuo kiinteän asennuksen päät on valmiiksi mukana puristuliittimien lisäksi.

 Ajattelin itse tuota 240V puolta, ettei sinne mitään "virityksiä". Samoin normi sisätilan pistoke on kuivantilan joten ei sekään ole hyväksytty moottoritilaan mutta ainakin defalta löytyy ihan hyväksytty laturi haaroittimineen lokilämmittimen yhteyteen (varmaan muiltakin).
Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.10.2012 kello on 07:58 »

Älä sitten polta emännän autoa saattaa jäädä vakuutusrahat saamatta. Tuo sana kolvailu ja ctek viittaa ettei ihan laillinen kytkentä.
Ei siinä varmaan ole muuta kolvattu kuin ulostulevat - ja + omille paikoilleen. Minun xs7000:ssa nuo kiinteän asennuksen päät on valmiiksi mukana puristusliittimien lisäksi.

Edit 1 kpl S kirjain lisätty puutteen vuoksi
Kirjoittanut: Topelius
« : 10.10.2012 kello on 07:38 »

Mulla on kans molemissa autoissa webaston takia molemmissa autoissa c-tekit lataamassa akkuja.  Toisessa moottoritilaan laitoin lohkolämmittimen sisäpistokkeen ja toisessa ctek on kiinni tavaratilan 12v pistokkeessa haaroittenuna myös sisätilan pistokeesta.