Pultit pitäisi selvästi tarkastaa aika-ajoin ja se taas vaatii ilmansuodatinkotelo n irroittamisen...
Mitens sitten tuo 'uusi haarukka ja uusi pultti' ? Onko tietoa mikä on muuttunut? Ja ennenkaikkea, ottaako kukaan vastuuta väärästä konstruktiosta. Muuta kuin rahalla.
Ilmansuodatin on tosissaan kolmella pultilla kiinni, että ei se ihan hirveä projekti ole. Mutta jos niitä lähtee itse kiristelemään niin kannattaa pitää mielessä ettei kiristä liikaa
Ensin 6 Nm ja sitten vielä 180 astetta.
Siitä on hetki kun viimeksi olen tuollaisen suutin homman tehnyt, mutta jos en väärinmuista niin haarukka muuttui peltiseksi käikäleeksi kun vanha on ehkä jotain terästä. Pultti näyttää samalta kun vanha, mutta taisi sekin olla uudemmalla varaosanumerolla, enkä minä ainakaan jättäisi vaihtamatta vaikkei olisikaan vielä katkennut.
Jos takuuaikana tapahtuu tälläinen pultin katkeaminen niin takuu tietenkin maksaa, mutta jos on vanhempi peli niin taitaa mennä omasta pussista.
Sen verran pitää sanoa ettei tälläisiä suutin ongelmia ole jokaisessa Transitissa, eikä tuo liekkirengas ole pelkästään fordin ongelma vaan taitaa olla nykypäivänä vähän merkissä kun merkissä. Esim. mersuissa taitaa olla isompikin ongelma