rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 13.06.2012 kello on 07:59 »

Toinen vaihtoehto olisi kaasutiiviin lampun asentaminen joka siten kehittäisi hukkalämpöä ja pitäisi kotelossa tietyn lämpötilan.Samalla olisi sitten kotelossa valo, esim. tarkastusta tms. varten.
Esim rimpsu sopivia ledejä voisi  ajaa asiaa.

Lämmitysmielessä ledit kannattaa unohtaa - kymmenellä ledillä saat jo 0.7W lämmitystehoa ;)
Kirjoittanut: viitalar
« : 12.06.2012 kello on 19:18 »

Sarka karavaani myymälässä on noita putelin lämmittimiä myytävänä ,en kysynyt hintaa
Kirjoittanut: jus66si
« : 11.06.2012 kello on 22:37 »

Tuossa meijän Hymerissä on totetutettu tuo (ilmeisesti PVC muovisen) kaasupullokotelon lämmitys  siten, että trumaticiltä tuleva lämminilmaputki kulkee siitä kaasupullokotelon seinämää pitkin, lisäksi pullossa on myös Truma duomatic L Plus lämmityselementillä . Ilmeisesti tuo putki lämpiää käytössä sen verran että lämpöä siirtyy myös sinne kotelon seinämään.
Mainittakoon nyt vielä että kaasupullokotelo on alareunastaan avoin.

Luulisi LMC:ssä myös kulkevan pullokotelon kohdalla joku lämpöjohto, koska kuitenkin on talviautoksi tarkoitettu. Se sitten onko lämpö riittävää pitämään pullokotelossa sopivaa lämpötilaa on eri juttu. Varsinkin jos se pullokotelo eristetään omatoimisesti niin hyvin, ettei hukkalämpöä pääse karkaamaan sinne kotelolle, voi sitten vaikuttaa pullokotelon lämpötilaan. Tuon pulloventtiilin lämmitys auttaa jonkin verran asiaa. Toinen vaihtoehto olisi kaasutiiviin lampun asentaminen joka siten kehittäisi hukkalämpöä ja pitäisi kotelossa tietyn lämpötilan.Samalla olisi sitten kotelossa valo, esim. tarkastusta tms. varten.
Esim rimpsu sopivia ledejä voisi  ajaa asiaa.
Kirjoittanut: juuso8
« : 7.06.2012 kello on 08:16 »

Triomatic pullonvaihtajassa on myös jonkinlainen kaasun lämmitys.
Estääkö se paineen alentimen jäätymisen, vai kaasun nesteytymisen uudelleen laitteille johtavissa putkissa?
Kirjoittanut: Ossi66
« : 7.06.2012 kello on 08:16 »

Toivottavasti tuossa on hyvät liitokset ettei kipinöi...
Kirjoittanut: mjo33400
« : 7.06.2012 kello on 08:15 »

Noin kovia pakkasia ei montaa viikkoa talvessa ole ja hukkaan menevä kaasu kustantaa ~7e. Useamman pullon ehtii vaihtaa ennenkö tuo lämmitin on maksanut itsensä ja jostainhan se sähkökin tulee :)

Minäpä en näitä asoita laske euroissa vaan mukavuudessa. Thumb
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 7.06.2012 kello on 05:39 »

Terve!
Saattaahan tuo olla mukavuuskysymyskin, jos vaikka lämmityksen ansiosta ei tarttekaan nousta neljältä aamulla pulloa vaihtamaan. :-[ Thumb Thumb

Kaikki tietävät, että kaasu loppuu yöllä. >:( Oli pakkanen tai sade.
Jos pullosta saa vähemmän kaasua herätyksiä tulee useammin. Loogista eikö vaan  :D
Kirjoittanut: Kare
« : 7.06.2012 kello on 01:05 »

Noin kovia pakkasia ei montaa viikkoa talvessa ole ja hukkaan menevä kaasu kustantaa ~7e. Useamman pullon ehtii vaihtaa ennenkö tuo lämmitin on maksanut itsensä ja jostainhan se sähkökin tulee :)

Terve!

Saattaahan tuo olla mukavuuskysymyskin, jos vaikka lämmityksen ansiosta ei tarttekaan nousta neljältä aamulla pulloa vaihtamaan. :-[ Thumb Thumb
Kirjoittanut: 4ntti
« : 6.06.2012 kello on 21:30 »

-30:nen asteen pakkasessa pullosta tulee hikisesti 2/3 ulos, joskus vain puolet, joten kyllä lämmitys hyvä juttu on. Lämmityksen voi tehdä myös siten, että kiepauttaa vaunulle tulevan kaapelin noin 3-5 kierrosta pullon ympäri ja sitten vaunuun kiinni, kun noilla pakkasilla kuitenkin on vähintään 1kw päällä useimmiten. Ilmaista lämmittämistä. Thumb
Noin kovia pakkasia ei montaa viikkoa talvessa ole ja hukkaan menevä kaasu kustantaa ~7e. Useamman pullon ehtii vaihtaa ennenkö tuo lämmitin on maksanut itsensä ja jostainhan se sähkökin tulee :)
Kirjoittanut: mjo33400
« : 6.06.2012 kello on 18:23 »

Toki jos paljon talvella liikkuu/viettää aikaa autossa ja kaasua kuluu niin tuolla on merkitystä mutta äkkiseltään tuntuu että aika monta vajaata pulloa saa käydä vaihtamassa tohon hintaan ennenkö tulee kalliimmaksi :)

-30:nen asteen pakkasessa pullosta tulee hikisesti 2/3 ulos, joskus vain puolet, joten kyllä lämmitys hyvä juttu on. Lämmityksen voi tehdä myös siten, että kiepauttaa vaunulle tulevan kaapelin noin 3-5 kierrosta pullon ympäri ja sitten vaunuun kiinni, kun noilla pakkasilla kuitenkin on vähintään 1kw päällä useimmiten. Ilmaista lämmittämistä. Thumb