Kirjoittanut: "Masi"
« : 20.10.2025 kello on 21:24 »Onko jollakulla kokemusta tuollaisesti kolmen pullon systeemistä niin että alustassa on tankkipullo ja muuten (tarvittaessa) kaksi 11kg vaihtopulloa kaasukaapissa? Tai ylipäänsä kokemusta auton alla olevasta tankkipullosta? Ilmeisesti tuollaisessa kolmen pullon skenaariossa pitäisi olla yksi pulloista suljettu ja irti letkuista, jotta se pullo olisi "kuljetuksessa" eli yli 25kg täyttömäärä laillinen. Näinkö tämä menee?
Missä tuollaisen allla olevan pullon sulku on? Esim. laivaan ajaessa kun pitää sulkea kaasupullot, niin pitääkö könytä auton alla vai miten tuo käytännössä toimii?
Kunhan tässä vuoden-parin päästä koittaa eläkepäivät, tankkipullon hankinta tulee ajankohtaiseksi pidempiä Euroopan reissuja varten. Toisaalta, kotimaan talvipuskailussa on kaksi vaihtopulloa aivan välttämättömyys. Jottei joutuisi tankkipulloa välillä irrottelemaan ja asentamaan takaisin, sen voisi asentaa auton alle. Silmämääräisesti olen katsonut että sopiva kolo siellä saattaisi olla. Mutta toimisiko tämmöinen taktiikka oikeasti? Vai olisiko vaan järkevää laittaa se tankkipullo kaasukaappiin ja tarvittaessa kuskata yhtä ylimääräistä vaihtopulloa takatallissa? Tai irrottaa se tankkipullo, kun sitä ei tartte?
No tankkipullo ei alustaan käy, mutta tankattava kaasusäiliö käy. Esimerkiksi www.vanmeenen.com sivuita kun katselet niin asia selviää, ne on hollanniksi ja englanniksi.

Vaikeuksien kerjäämistä. Muista ottaa lumiketjut mukaan.