Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 29.11.2024 kello on 20:34 »Muuten samaa mieltä, mutta kaistalla on nuoli suoraan.No voi mua puusilimää, eihän tuosta saakkaan kääntyä oikealle.
Kirjoittanut: 0yxxy0« : 29.11.2024 kello on 20:34 »Muuten samaa mieltä, mutta kaistalla on nuoli suoraan.No voi mua puusilimää, eihän tuosta saakkaan kääntyä oikealle. Kirjoittanut: megaman« : 28.11.2024 kello on 18:03 »Noista maamiinoista mainittiin jossain lähetyksessä ohimennen, että niissä olisi nykyään joku itsetuho systeemi, jolla vältetään niiden tarpeeton jääminen maastoon. Onko kellä tietoa tästä kuinka on käytännössä rakennettu? "Itsedeaktivoituvat miinat sisältävät teknologioita, jotka suunnitellaan estämään niiden räjähdysmekanismien toiminta tietyn ajan kuluttua. Tämä perustuu kansainvälisiin humanitaarisiin sopimuksiin, kuten Ottawan sopimukseen, jossa pyritään vähentämään pitkäaikaisten maamiinojen aiheuttamaa uhkaa siviileille. Itsedeaktivointimek anismit 1. Ajastimet: Monet miinat on varustettu sisäänrakennetuilla ajastimilla, jotka deaktivovat räjähteen tietyn esiasetetun ajan kuluttua, esimerkiksi 30 päivässä. Ajastimen aika voi vaihdella valmistajan ja käyttötarkoituksen mukaan. 2. Paristokäyttöiset sytyttimet: Joissakin miinoissa käytetään paristoja sytytysjärjestelmän virranlähteenä. Kun paristo tyhjenee (yleensä 30–90 päivän kuluttua), miina muuttuu toimimattomaksi. 3. Itsetuhomekanismit: Miinoihin voidaan asentaa mekanismi, joka laukaisee miinan turvallisesti tietyn ajan kuluttua, jolloin se tuhoutuu hallitusti ilman, että se uhkaa ihmisiä. Aikataulut Yleisimmin itsedeaktivoitumisa ika on 30 päivää, mutta jotkin järjestelmät voivat toimia vain muutamia tunteja tai jopa kuukausia. Käytännössä deaktivoitumisaika riippuu käyttötarkoituksest a ja asettamisen ympäristöstä. Rajoitteet ja riskit Vaikka itsedeaktivoitumine n vähentää maamiinojen aiheuttamaa vaaraa, teknologiat eivät ole täysin luotettavia. Esimerkiksi: Paristojen tyhjentyminen voi epäonnistua, jolloin miina pysyy aktiivisena. Ajastimien vikaantuessa miina voi jäädä vaaralliseksi. Itsedeaktivoitumisj ärjestelmät ovat tärkeä osa modernien miinojen turvallisuutta, mutta kansainväliset kampanjat pyrkivät edelleen vähentämään maamiinojen käyttöä, koska niihin liittyy aina riski siviileille, erityisesti konfliktin jälkeisissä tilanteissa." Kirjoittanut: Moppc« : 28.11.2024 kello on 12:41 »Drone tehdas tulossa Suomeen Noista maamiinoista mainittiin jossain lähetyksessä ohimennen, että niissä olisi nykyään joku itsetuho systeemi, jolla vältetään niiden tarpeeton jääminen maastoon. Onko kellä tietoa tästä kuinka on käytännössä rakennettu? Kirjoittanut: Karabiilisti« : 28.11.2024 kello on 12:20 »Drone tehdas tulossa Suomeen
Maamiinat takaisin myös. Nyt on järkeä johdossa. No drone tehtaita onkin jo mutta ei kerrota kelleen ettei ruski agentit kuule. Kirjoittanut: tsahkali« : 28.11.2024 kello on 11:35 »Mutta jos polliisi jakaa uuden ohjeensa mukaan sakkoa tekniikanmaailman kuvan tilanteesta, käräjillä tavataan. Pistin Hervantaan kyselyn ja tulkinta oli sama kun sullakin. Artikkeli sai tuomion : Sekava! Kerron sitten, jos siellä syntyy keskustelua asiasta. Kirjoittanut: megaman« : 28.11.2024 kello on 10:56 »Enskojen ja Hanskien puutteeseen ei hommat ainakaan kaadu... 😉
Kirjoittanut: Ossi66« : 28.11.2024 kello on 10:42 »Tuota näkemystä astumisesta ei kannata koeponnistaa viranomaisen silimien alla. Olen astumassa suojatielle, heti kun se on esteetön. Ei tarvitse kävellä paikallaan, jotta joku autoilija pystyy ymmärtämään liikkumistavan. Iltalehden videossa ei oo mitään epäselvää - päiväsakkoja jakoon. Mutta jos polliisi jakaa uuden ohjeensa mukaan sakkoa tekniikanmaailman kuvan tilanteesta, käräjillä tavataan. Vai onko kuva vaan TM:n provoa - mikä olisi polliisin tulkinta siitä kuvasta? Kirjoittanut: reissu« : 28.11.2024 kello on 10:29 »Koroke katkaisee suojatien, näin se vaan on mitä 40v sitten on autokoulussa opetettu. Jalankulkija on astumassa silloin kun jalat on kävely moodissa, jos seisoo ja pällistelee niin silloin ei olla astumassa (eri asia jos katselee että uskaltaako lähteä liikkeelle). Yksi mikä tuossa TM:n jutussa voi olla jota kuvassa ei näy että auto kääntyy ja ei pääsekkään menemään vaan joutuu tukkimaan suojatietä. Tuota näkemystä astumisesta ei kannata koeponnistaa viranomaisen silimien alla. Olen astumassa suojatielle, heti kun se on esteetön. Ei tarvitse kävellä paikallaan, jotta joku autoilija pystyy ymmärtämään liikkumistavan. Tuossa Iltalehden videossa aivan yksiselitteisesti autoilija ei toimi siten, että jalankulkija voi olettaa voivansa turvallisesti ylittää suojatien. Kun kaikki eivät ole aisteiltaan virheettömiä reippaita nuoria aikuisia, jotka kuolemattomina uskovat autoilijan hyvyyteen ja taitoihin. Kirjoittanut: seppoko« : 27.11.2024 kello on 18:10 »Yksi mikä tuossa TM:n jutussa voi olla jota kuvassa ei näy että auto kääntyy ja ei pääsekkään menemään vaan joutuu tukkimaan suojatietä. Muuten samaa mieltä, mutta kaistalla on nuoli suoraan. Kirjoittanut: 0yxxy0« : 27.11.2024 kello on 16:57 »Kuvan suojatie katkeaa korokkeeseen mun tulkinnan mukaan. Koroke katkaisee suojatien, näin se vaan on mitä 40v sitten on autokoulussa opetettu. Jalankulkija on astumassa silloin kun jalat on kävely moodissa, jos seisoo ja pällistelee niin silloin ei olla astumassa (eri asia jos katselee että uskaltaako lähteä liikkeelle). Yksi mikä tuossa TM:n jutussa voi olla jota kuvassa ei näy että auto kääntyy ja ei pääsekkään menemään vaan joutuu tukkimaan suojatietä. |