rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: megaman
« : 13.11.2024 kello on 16:28 »

Kuulostaa järkevältä, paluu oikeisiin nappuloihin.

https://dawn.fi/uutiset/2024/11/13/hyundai-autot-fyysiset-painikkeet-kosketusnaytto

Kosketusnäytöt on tapa tehdä ja toteuttaa halvalla. Mitäs kun se näyttö pimenee takuun ulkopuolella, etkä pääse enää kahlaamaan valikoihin?
Kirjoittanut: "Masi"
« : 11.11.2024 kello on 16:28 »

Niemen muutoliikkeellä on jo 13 % kalustosta sähkövekottimia.

https://www.niemi.fi/tietoa_meista/ymparisto
Kirjoittanut: megaman
« : 11.11.2024 kello on 14:36 »




Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.11.2024 kello on 14:18 »

Onhan isohko jakelufirma joilla kaasu ja sähkökäyttisiä autot.
Kirjoittanut: 88k5
« : 11.11.2024 kello on 13:19 »

^
Ilmailulaitos eli ...  8)
Kirjoittanut: Aakku
« : 11.11.2024 kello on 11:42 »

Kyllä vain eräässä isossa valtion liikelaitoksessakin noita sähköpakuja imago syistä.. eikä ajeta niillä liki lainkaan yleisillä tiellä vaan suljetulla alueella, lisäksi päivät ja yöt johdon päässä.. varmasti range riittää päivittäiseen ajoon..

Suurin este käytölle ovat asennevammaiset käyttäjät, joiden mielestä tyhjäkäyntiä käyvät dieselit nastarenkain "ainoat oikeat".. rivistä lähtee kaikki muut ennen.
Mielenkiintoista...

Mikäs tällainen liikelaitos on? Tiedän kyllä, että Posti ja Poliisikin on ottanut käyttöönsä sähköllä toimivia, mutta ei ne suljetulla alueella liiku. Postille se sähkö on ainakin imago kysymys, koska siitä pitää kertoa isoilla teippauksillakin.
Kirjoittanut: 88k5
« : 11.11.2024 kello on 11:00 »

..
Sen verran kuitenkin puollan keveyttä, että omassa kriteereissäni auton olisi oltava mahdollisimman pieni, kunhan käyttöedellytykset vain täyttyisivät niissä satunnaisissakin kuljetuksissa.
Oletan kuitenkin useimpien firmojen hankkivan sähköpakunsa lähinnä imagon takia.
Kyllä vain eräässä isossa valtion liikelaitoksessakin noita sähköpakuja imago syistä.. eikä ajeta niillä liki lainkaan yleisillä tiellä vaan suljetulla alueella, lisäksi päivät ja yöt johdon päässä.. varmasti range riittää päivittäiseen ajoon..

Suurin este käytölle ovat asennevammaiset käyttäjät, joiden mielestä tyhjäkäyntiä käyvät dieselit nastarenkain "ainoat oikeat".. rivistä lähtee kaikki muut ennen.
Kirjoittanut: Aakku
« : 11.11.2024 kello on 08:28 »

Pakettiauton ammattiajossa olevan kuorman keskipaino on 189 kg eli edelleen suurin osa kuormista mahtuu painonsa puolesta vaikka henkilöautoon.
huoltokäytössäkin olevissa suurimmassa osassa jää painot reilusti alle kokonaispainon.
Ja päivittäinen ajosuorite jako-ajossa olevilla on suurimmalla osalla alle 200 km.
Eli valta-osa pakettiautoista voisi olla aivan hyvin sähköisiä.
Ja siitä eteenpäin on olemassa C1-luokan kortti ;)
Toki näin, mutta nuo ovat keskiarvoja...

Kyllä autonhankinnassa varmaan punnitaan myös mahdollisia maksimimatkoja ja rahtipainoja. Omassa siviilipakussakin harvoin on yli 100 Kg rahtia, tai ajan yli 300 km matkoja, mutta kun joskus sitä matkaa kertyy isommallalkin massalla.
Sen verran kuitenkin puollan keveyttä, että omassa kriteereissäni auton olisi oltava mahdollisimman pieni, kunhan käyttöedellytykset vain täyttyisivät niissä satunnaisissakin kuljetuksissa.
Oletan kuitenkin useimpien firmojen hankkivan sähköpakunsa lähinnä imagon takia.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 11.11.2024 kello on 08:15 »

Joo, jotainhan täytyy yrittää...

Nythän autotehtailta on kerrottu, että mielummin vähennetään kylmästi fossiilipakujen tuotantoa, kun sähköpakut ei myy. Näin vältytään sanktioilta.
Rahdinkuljetuksen kannalta ei monellekaan ole mitään järkeä hankkia pakua, joka kuljettaa "rahtina" vain akkua ja kyydissä terveisiä. Toimintamatkakin hyvin rajallinen ammattiliikenteesee n.

"Autovalmistajat ihmeissään: Diesel-pakettiautojen suosio ei laske"
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cee1e4c8-6808-4e8b-a07d-b045ca45d738

Pakettiauton ammattiajossa olevan kuorman keskipaino on 189 kg eli edelleen suurin osa kuormista mahtuu painonsa puolesta vaikka henkilöautoon.
huoltokäytössäkin olevissa suurimmassa osassa jää painot reilusti alle kokonaispainon.
Ja päivittäinen ajosuorite jako-ajossa olevilla on suurimmalla osalla alle 200 km.
Eli valta-osa pakettiautoista voisi olla aivan hyvin sähköisiä.
Ja siitä eteenpäin on olemassa C1-luokan kortti ;)
Kirjoittanut: Aakku
« : 11.11.2024 kello on 08:02 »

Tästä syystähän se eu on puuhannut ajokorttin painorajan nostoa.
Tuohon 500 kg kun lisätään 750 kg niin hommahan jo onnistuu ;)
Joo, jotainhan täytyy yrittää...

Nythän autotehtailta on kerrottu, että mielummin vähennetään kylmästi fossiilipakujen tuotantoa, kun sähköpakut ei myy. Näin vältytään sanktioilta.
Rahdinkuljetuksen kannalta ei monellekaan ole mitään järkeä hankkia pakua, joka kuljettaa "rahtina" vain akkua ja kyydissä terveisiä. Toimintamatkakin hyvin rajallinen ammattiliikenteesee n.

"Autovalmistajat ihmeissään: Diesel-pakettiautojen suosio ei laske"
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cee1e4c8-6808-4e8b-a07d-b045ca45d738