rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Hesus
« : 18.09.2024 kello on 15:25 »

Ja eipä ollut -07 mallin 140hp 2.4TDCi:ssä mitään nyykähtämisen tapaista kytkimen nostosssa, mitä mulla uudesta asti oli liki 12 vuottaa..

 

Mun entinen oli 2010 ja siellä oli kuiteissa miten eka omistaja oli valittanut sammumista liikkeelle lähdössä. Sitten oli päivitetty softa.

Nykyinenkin -09 nostaa kierroksia itsestään kun lähtee liikkeelle.

Siitä ei ole kuitteja/tietoa onko ollut uudesta asti vai onko päivitetty.

Ja nehän sekoaa jos menee itse painaa samaan aikaa kaasua liikkeelle lähdettäessä. Sit sammuu tai hyökkää, nätisti on hyvin vaikee lähteä  >:D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 18.09.2024 kello on 09:54 »

Jossain Transiteissa kuulemma moottorinohjaus nostaa kierroksia kytkintä nostaessa?
Ei pitäisi sammua, jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Koskeeko vain uudempia, vai olenko ymmärtänyt tyystin väärin?

2.2    2007->
Lähtöpäivityksen jälkeen tuli vielä se ryntäyksenestopäivi tys.
Tekivät huollon yhteydessä, tai kun tilasi ajan.
Ei maksanut mitään.
Kirjoittanut: 88k5
« : 18.09.2024 kello on 09:28 »

Ja eipä ollut -07 mallin 140hp 2.4TDCi:ssä mitään nyykähtämisen tapaista kytkimen nostosssa, mitä mulla uudesta asti oli liki 12 vuottaa..

Ainoa "tyyppivika" siinä oli kytkimen käyttösylinteri (polkimen pää) meni neljässä vuodessa. Kytkinhän siinä oli "terävä" ja vaati tarkkuutta, jotta luistoa löytyy. Mutta kyllä sillä nosti 2tn veneen rampista ihan tyhjäkäynnillä. Tiheä 1. vaihde ja perä teki siitä 6 vaihteisesta oivan veturin..
Hyvä ECU/PCM tehtaantekemänä jo + Garretin VNT-turbo - ei pärjää nykyisen mersun nelari tuplaturbolla tuolle voortille, jossa jo 200Nm@1krpm..

MB:n kun softasi uudellee (x15CDi->x20CDi), niin alkaa 2.2:sta löytyy voortimaisuutta (vahva vääntö; F 385NM vs M-B 400Nm) Thumb
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 18.09.2024 kello on 07:56 »

2006 mallissa (se 2006 asti malli) 2.4 kevytkuorkki alustalla ei ainakaan ole ollut mitenkään herkkä sammumaan. Lähtee kyllä nätisti ilman kaasuakin liikkeelle. Tiedä sitten onko jo uutena jotain päivitetty.
Jousitus on aikas lailla jämäkkä, ei heilu kävellessä sisällä siten kuten nuo etuvetoiset. Paripyörillä, menee lumessakin hyvin.
Kirjoittanut: Hesus
« : 18.09.2024 kello on 07:22 »

Jossain Transiteissa kuulemma moottorinohjaus nostaa kierroksia kytkintä nostaessa?
Ei pitäisi sammua, jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Koskeeko vain uudempia, vai olenko ymmärtänyt tyystin väärin?

Se on just se moottorinohjauksen päivitys. Onnistuu Fordilla, hinnasta en tiedä. Sekä exääni että nykyiseeni se on tehty edellisten omistajien toimesta.
Kirjoittanut: Tieton
« : 17.09.2024 kello on 21:45 »

Jossain Transiteissa kuulemma moottorinohjaus nostaa kierroksia kytkintä nostaessa?
Ei pitäisi sammua, jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Koskeeko vain uudempia, vai olenko ymmärtänyt tyystin väärin?
Kirjoittanut: megaman
« : 16.09.2024 kello on 19:53 »

Meillä oli 2003 firmassa 2.4 kevytkuorkki ja se oli herkkä sammumaan. 2.2 myllystä en ole kuullut mitään hyvää.

Yksi epäluotettavimmista Ford Transit -pakettiautoissa käytetyistä dieselmoottoreista on 2.2 TDCi -moottori, erityisesti vuosimallien 2006-2014 välillä. Tämä moottori on tunnettu useista ongelmista, kuten:

1. Kampiakselin vikaantuminen: Moottorin kampiakselin ja laakerien kuluminen on ollut yleinen ongelma, joka voi johtaa merkittäviin vaurioihin ja kalliisiin korjauksiin.


2. Turbon ongelmat: Moottorin turboahdin voi olla altis vikaantumiselle, mikä johtaa tehon menetykseen ja lisääntyneeseen polttoaineen kulutukseen.


3. Öljypumpun viat: Öljypumpun toimintahäiriöt ovat johtaneet moottorin riittämättömään voiteluun ja sen seurauksena vakaviin vaurioihin.
Kirjoittanut: Hesus
« : 16.09.2024 kello on 19:41 »

Sen verran vielä lisään, että kommentit koskee etuvetoista Transit-alustaa. Takavetoisessa ei ole tuota moottoriongelmaa ja toki alustarakenne on erilainen.
Hajoamisesta en tiedä mutta sama ongelma 2.4litraisessa on että sammuu helposti liikkeelle lähdettäessä kuin 2.2litraisessa.

Ohjelmoinnilla poistuu. Sen jälkeen ylämäkeenkin lähtee koskematta kaasuun.
Kirjoittanut: Alan
« : 16.09.2024 kello on 18:19 »

Sen verran vielä lisään, että kommentit koskee etuvetoista Transit-alustaa. Takavetoisessa ei ole tuota moottoriongelmaa ja toki alustarakenne on erilainen.
Kirjoittanut: Henkkanen
« : 15.09.2024 kello on 19:09 »

Joko on hankinta tehty? En ole paljoa foorumille ehtinyt viime viikkoina.

Tuo ehdokkaana oleva Hymer on mallisarjansa pisimpiä ja painavimpia versioita. Minulla oli lyhyin ja kevein. Siinäkin paino paukkui komeasti yli 3500 kilon, mutta niin se saattaa olla muissakin ja lähes kaikissa nuperoautoissa. Transitin orkkis takajousitus on löysä. Kannattaa laitattaa lisäjouset ja järeämmät iskarit. Transitin moottorisofta on päivitettävä, jos ei ole tehty. Muuten kone on vaarassa hajota.

Pieni jääkaappi on iso miinus, samoin takatallin puute. Sivuluukkuun sopii onneksi jotakin, mutta se on iso ja tiiveys mietityttää. Tämä Hymeri on lämmin rumatikillakin, ei ole pakko olla Alde. Transit ei ole ihan kelvoton etenemään etuvetoisenakaan. Alkovi ei ole ihan niitä suurimpia, mutta toisaalta aerodynaamisempi kuin monessa muussa. Ikkunat molemmin puolin ovat kuumassa ilmanalassa erinomaiset. Kattoluukkuun voi hankkia Fiamman tuulettimen. Hymerin rakenne on hyvä, jos ei kolaroitu. Pisteosat ovat samoja kaikissa kattoluukusta vessakasettiin. Kalusteissakaan ei moittimista muuten, mutta kannattaa tutkia huolella, että kiinnitykset ovat kunnossa.

Alustasta näkee, onko ollut jonkun bändin keikkabussina eli ajettu vuoden ympäri kaikissa keleissä. Vai pääosin kesäkäytössä ja kuivemmissa keleissä. Pohjassa on tässä mallissa vielä puulevyä, mutta ei se meillä miksikään mennyt.

Best-Caravanilta en ostaisi mitään teknisesti monimutkaisempaa sen perusteella, mitä täällä on kerrottu, ainakaan kulkinetta tai huoltoa. Caravanlandiasta en muista yhtään huonoa kokemusta.

Ei oo vielä hommattu ja näillä näkymin mennee ehkä ensi vuoden puolelle, tuli vähän muuttujia matkaan.  :-\
Mutta kiitos noista vinkeistä, laitetaan korvan taakse. :)