rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: dereke
« : 8.07.2024 kello on 14:04 »

kyllä 40 000 on suomen oloissa liikaa öljylle.
puolet siitä on yläraja mitä omalla kalustolla ilkeää ajella.

Kyllä jäisi auto myyjälle, jos kävisi huoltokirjasta tai muuten ilmi että ajettu edes 30 tkm öljynvaihtoväleillä . Itse vuosien varrella tottunut 10-15 tkm väleihin, mieluummin keväällä ja syksyllä. Toki jos joutuu huoltoliikkeessä vaihdatuttamaan, niin tuleehan tällekin huollolle hintaa.
Kirjoittanut: megaman
« : 8.07.2024 kello on 12:17 »

Youtubesta löytyy kyllä ohjeita valojen ja jakoavainten nollauksiin.

https://youtu.be/OXFTEi1G4KY?si=ZTPmYyscXzdo2WQs

Kaasu pohjaan ja pidä se siellä, virta päälle, paina jarrua 7 krt. jne.
Tekstitys päälle, jos ei saa selvää. 🙂
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 8.07.2024 kello on 12:11 »

kyllä 40 000 on suomen oloissa liikaa öljylle.
puolet siitä on yläraja mitä omalla kalustolla ilkeää ajella.
Kirjoittanut: Lerssinen
« : 8.07.2024 kello on 12:11 »

Ei ainakaan aiemmalla vaihdolla päässyt, ensiasennusöljyillä 40 tuhatta.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 8.07.2024 kello on 12:02 »

Työautossa kun talvella kilahti adblue ja se meni kuin menikin vänkäämisen jälkeen takuuseen niin siihen tehtiin sitten samalla huoltokin. Sitten ajeltuani jonkun 5000 kilsaa lisää niin siihen syttyi öljynvaihdon merkkivalo (katsoin heti kun auton hain etteivät olleet nollanneet mittaria). Kävin tiskillä ja ukko alkoi selittää että "joo siellä on anturi jonka mielestä se on likaista ja pitää vaihtaa uusiksi, kyllä me jokakerralla nollataan ne valot kun sitä hieman kyseenalaistin.

No, auto jäi päiväksi (juu, koko päiväksi) taas ja takaisinhaettaessa sanoi eri ukko että "oli vain pojilla jääny valo nollaamatta". Nyt ajomatkaa öljynvaihtoon oli mittarissa sitten se 40.000 eli seuraavaan vaihtoon mennään reilusti yli 5000 kilsaa yliajalla koska välissä ajettua määrää ei otettu huomioon millään tavalla.

Sivuhuomautuksena että yhdelläkään omalla autolla en aja yli 15.000 km samoilla öljyillä oli ne mitä tahansa kuukiviöljyä.

Kai sinne öljynvaihtoon saa seuraavallakin kerralla mennä ennen vaihdon merkkivalon syttymistä, niin ei mee pitkäksi.
Kirjoittanut: Lerssinen
« : 8.07.2024 kello on 11:27 »

Työautossa kun talvella kilahti adblue ja se meni kuin menikin vänkäämisen jälkeen takuuseen niin siihen tehtiin sitten samalla huoltokin. Sitten ajeltuani jonkun 5000 kilsaa lisää niin siihen syttyi öljynvaihdon merkkivalo (katsoin heti kun auton hain etteivät olleet nollanneet mittaria). Kävin tiskillä ja ukko alkoi selittää että "joo siellä on anturi jonka mielestä se on likaista ja pitää vaihtaa uusiksi, kyllä me jokakerralla nollataan ne valot kun sitä hieman kyseenalaistin.

No, auto jäi päiväksi (juu, koko päiväksi) taas ja takaisinhaettaessa sanoi eri ukko että "oli vain pojilla jääny valo nollaamatta". Nyt ajomatkaa öljynvaihtoon oli mittarissa sitten se 40.000 eli seuraavaan vaihtoon mennään reilusti yli 5000 kilsaa yliajalla koska välissä ajettua määrää ei otettu huomioon millään tavalla.

Sivuhuomautuksena että yhdelläkään omalla autolla en aja yli 15.000 km samoilla öljyillä oli ne mitä tahansa kuukiviöljyä.
Kirjoittanut: Aakku
« : 7.07.2024 kello on 17:57 »

Huonoa se on jos haluaa ostaa huollosta jonkin osatoimenpiteen eikä onnistu. 
Eihän huolto sitoudu muuhun kuin siihen nollaukseen.  Panisivat hinnaksi riittävän korkean että kannattaisi, eli esimerkiksi minimi tuntiveloitus.
Mainittu kieltäytyminen nollaamisesta hipoo kilpailunrajoittami sta, ainakin periaatteessa.   Laskuun tulisi kirjoittaa toimenpiteeksi "Huoltomittarin nollaus ilman muuta huoltoa" jolloin ei olisi epäselvää mitä on tehty. Ovat vaan nykyään niin tietotekniikan orjia etteivät osaa kai kirjoittaa.
Minustakin tuo hipoo kilpailun rajoittamista...

Käsittääkseni takuukaan ei edellytä valtuutetun merkkihuollon käyttöä. Luulisi siten, että jokainen kaupallinen korjaamo omaisi huollon lisäksi huoltoilmaisimen nollauksen.
Kirjoittanut: Hauho
« : 7.07.2024 kello on 17:17 »

Huonoa se on jos haluaa ostaa huollosta jonkin osatoimenpiteen eikä onnistu. 
Eihän huolto sitoudu muuhun kuin siihen nollaukseen.  Panisivat hinnaksi riittävän korkean että kannattaisi, eli esimerkiksi minimi tuntiveloitus.
Mainittu kieltäytyminen nollaamisesta hipoo kilpailunrajoittami sta, ainakin periaatteessa.   Laskuun tulisi kirjoittaa toimenpiteeksi "Huoltomittarin nollaus ilman muuta huoltoa" jolloin ei olisi epäselvää mitä on tehty. Ovat vaan nykyään niin tietotekniikan orjia etteivät osaa kai kirjoittaa.

Eikös nuo mittarit ala olla nykyään jo merkkikohtaisia vaikka jonkin syyn takia ei esimerkiksi Biltemasta ole saanut vielä VAG:n mittareita vain Mersuun sopivia ainakin netin mukaan.
Kirjoittanut: jak900
« : 7.07.2024 kello on 17:17 »

Noilla muutaman kympin laitteillakin voi tosiaan onnistua jos tuuri käy. Omilla laitteilla se kyllä onnistuu. Merkkiliikkeelläkää n se välillä vaan ei onnistu, ei pelkästään näiden metkailuautojen kohdalla, siihenkin monesti törmännyt että niitä laitteita ei vain osata käyttää. Aloittajahan oli jo valonsa nollannut omin keinoin.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 7.07.2024 kello on 14:05 »

Sepä se kun ovat huollot ja korjaukset tehneet ja kuitattua eivät ole saaneet, itse tuon sitten hoitanut loppuun, monella ollut lanketti mukana mitä tehty mutta tämä ollut sitten ylivoimanen juttu, ilmeisesti niitä oikeita laitteita ei ole..  :D

Taitaa virallisilla olla, mutta nyrkkipajat sun muut kyläsepät on eri asia.
Tosin jos itse vekottimensa huoltaa, niin saahan noita laiteita muutamalla kympillä jolla voi kuittailla viat sekä huollot pois.

P.s. tässä aloituksessahan oli kyse kuinka saa pois kun on itse öljyt vaihtanut ja merkkikorjaamo ei huoltoa kuittaa pois ymmärrettävästä syystä.