200 ah akku ei kauan piisaa jos se on se ainut jolla tehdään ruuat, kahvit, lataukset ja viihdelaitteet jos lisänä on paljon sähköä syövä diesellämmitin.
Mitä olen noita sakujen ja hollandereiden palstoilta lukenut niin + 500 ah akkuja ja panelia 800 - 1200wattia katolle ja kunnon latausboosteri ajon aikaiseen lataukseen niin alkaa pärjäämään keskieuroopan oloissa pääosin sähköllä toimimalla lämmitys pois lukien.
Näin varmaan oikeissa matkailuautoissa...
Diesel ilmalämmitin retkipakussa vie yllättävän vähän sähköä. Varmaan kolme päivää pystyisin lämmittämään jatkuvasti 200 Ah akuillani.
Itse tarviin sähköä lisäksi pieneen laukkumalliseen kompurakaappiin. Hetkellisesti, eli noin 3 minuutin jaksoissa tarvitsen invertteriä vielä vedenkeittimelle ja mikrouunille. Molemmat on hieman alle 1000 W laitteita.
Kaasuvehkeitä ei ole, eikä niitä saisi asennettuakaan helposti. Ainoa varavehje on kaasupatruunalla toimiva liesi, mutta sitä ei ole vielä tarvittu. Kaikki paistinpannu ja muut käryävät jutut tekisin auton ulkopuolella, jos olisi tarvis. Vaikka sitten sillä kaasulla.
Olettaisn että 200 Ah lifepo4 akut peittoaisivat nykyiset tavalliset lyijyakut mennen tullen.