rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, 6 uutta viestiä lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea nekin tuolta alempaa.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 27.05.2024 kello on 10:47 »

Meillä oli pari vuotta vanhempi scudo missä oli vastaava vika. Akun kengän irroitus auttoi hetkeksi eli auton sai käyntiin mutta ei välttämättä seuraavan kerran kun yritti eli piti taas käyttää akun kenkä irti. Tuossa oli kuskin jalkotiloissa ajoneston boksi minkä käytin auki ja kävin liittimen juotokset läpi niin vika korjaantui sillä.
Kuullostaa hyvin italomaiselta elektroniikalta. Pojan Alfa 159 nikottelee joskus "Vehicle protection system not available", ja nappikäynnistys ekalla painalluksella laittaa vain virrat päälle, tokalla avaa vain rattilukon, mutta ei starttaa (käynnistymosa ei edes pyöri)..
Konepelti auki ja akun miinuskenkä irti 10s, niin lähtee.. varmaan tehtaalla ennakoitu kun miinuskenkä hyvin esillä ja helposti ilman työkaluja avattava/lukittava "pikalukko". Kaapeleissakin tarvittava liikkumavara  8)
Kirjoittanut: Yrjö
« : 27.05.2024 kello on 08:05 »

  Käynnistyksen eston ohitus tietenkin täytyy olla vaikeeta, muutenhan ei siitä oo mitän hyötyä.
  Päävirtakytkin sopivaan paikkaan tekee helpoksi "akunkengän"irroituksen, ellei siitä isommin muuta harmia ole. Halvat päävirtakytkimet tuppaa varsinkin vanhana tuottamaan jännitehäviötä.
Kirjoittanut: latushka83
« : 26.05.2024 kello on 19:51 »

Yhden ohjeen aikoinaan löysin britti foorumilta tuon ajoneston ohittamiseen missä kaivettiin sammutinsolenoidilt a piuhat esille, katkaistiin ajonestolta tuleva johto ja liitettiin virtalukon kautta tulevaan johtoon. Näin sai tuon solenoidin virtalukon ohjaamaksi. Tuossa joutui muistaakseni jotenkin kaivamaan ne johdot muovin sisältä niin ei tullut tuota ohitusta tehtyä.

Kannattaa tutkia josko tuossa olisi samanlailla boksi kuin scudossakin heti siellä polkimien yläpuolella. Voisi olla halpa korjaus jos tuon saisi tinaamalla kuntoon.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 26.05.2024 kello on 19:31 »

Italmotors Tampereella auttaa.
Kirjoittanut: Jeps
« : 26.05.2024 kello on 19:19 »

Kiitos tästä vaiheessa kaikille vinkkejä ja ohjeita antaneille. Avaimen kääntäminen ei tässä tapauksessa auttanut. Kolarikytkintä en osannut kokehuoneesta paikantaa. Mutta akunkengän irrottaminen hetkeksi auttoi sikäli, että auto käynnistyi sen jälkeen kerran. Kun auton taas sammutti, vika uusiutui (kuten vinkin antanutkin kertoi hänelläkin tapahtuneen). Eli akku täytyy irroittaa joka kerta ennen starttaamista. Mutta tuokin keino jo auttaa aika paljon. Kiitos vaan. Itselläkin on käynyt mielessä tuo koko käynnistyksen eston poistattaminen. Sitä itse asiassa joku autohuollon työntekijäkin ääneen pohti. Mutta merkkihuollossa eivät kuulemma sitä tee.  Täytyy tuota asiaa alkaa selvittelemään. Mutta edelleen jos jollain on löytynyt kyseiseen ongelmaan keino/ratkaisu (käynnistyksen eston ohittamisen lisäksi), niin vinkkejä otetaan edelleen mielellään vastaan.
Kirjoittanut: seppoko
« : 24.05.2024 kello on 21:20 »

Tuli tuossa vaan mieleeni olisko siitä isompaa haitta vaikka poistaisi koko ajon eston? Parempi niin kun kävellen kotiin!

Minä aikoinaan poistatin eräästä Fiiatistani sen, kun se esti auton käynnistämisen. Poisto ei mitään haitannut. Enkä edes miettinyt, miten vakuutusyhtiö olisi reagoinut poistoon jos auto olisi varastettu. Vakuutusyhtiön suhtautuminen olisi mielestäni saattanut haitata.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 24.05.2024 kello on 19:57 »

Tuli tuossa vaan mieleeni olisko siitä isompaa haitta vaikka poistaisi koko ajon eston? Parempi niin kun kävellen kotiin!

Kunhan saat auton ymmärtämään, että sitä ei oo, eikä tuu.
Kirjoittanut: mike
« : 24.05.2024 kello on 19:08 »

Tuli tuossa vaan mieleeni olisko siitä isompaa haitta vaikka poistaisi koko ajon eston? Parempi niin kun kävellen kotiin!
Kirjoittanut: latushka83
« : 24.05.2024 kello on 16:55 »

Meillä oli pari vuotta vanhempi scudo missä oli vastaava vika. Akun kengän irroitus auttoi hetkeksi eli auton sai käyntiin mutta ei välttämättä seuraavan kerran kun yritti eli piti taas käyttää akun kenkä irti. Tuossa oli kuskin jalkotiloissa ajoneston boksi minkä käytin auki ja kävin liittimen juotokset läpi niin vika korjaantui sillä.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 20.05.2024 kello on 19:12 »

En ole tutkinut kolarikytkintä, miten sitä kannattaisi tutkiskella? Ja itse asiassa miten kyseisen osan sieltä löytäisi?

Se on yleensä siellä konehuoneen oikeassa laidassa (menosuuntaan).
Sen tarkoitus on kolaritilanteessa katkaista polttoaineen syöttö.
Toisinaan niissä on ollut häiriöitä ja yliherkkyyttä.
Eli virrat päällä, virran pitäisi kulkea läpi.
Risan kytkimen voi ohittaa.