rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, uusi viesti lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea senkin tuolta alempaa.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Yrjö
« : 21.05.2024 kello on 10:35 »

  Yhtä asiaa joskus ihmettelin, kun en kuulut tyhjäkäynnillä äänen muuttuvan, ajattelin että pakokaasunkierrätys ei toimi. Tässä kerran kun vaunua kiinnitin niin ääni muuttui. Ehkä ei usein tarvetta kierrättää pakokaasuja, vai mistä johtuu??
Kirjoittanut: 88k5
« : 20.05.2024 kello on 09:53 »

Loppuvuodesta 2016 ajanut isolla voortilla pelkästään My'yllä (setaaniluvun takia) - ongelmitta.. pari kertaa pohjoisen reissulla ottanut "D-tavallista" satavuuden takia vuonna 2018. Muuten pelkkää My'ytä.

Jos öljyn lisääntymisriesaa, niin muusta se johtuu (pumppu/suutin/sylinterivuoto). Kannattais tyjäkäynnillä raottaa öljytäytönkorkkia varovasti. Tuleeko kovin puhalusta/painetta?
Ohivuotoa/palamatonta sylinteristä - puristustuspainemit taus kertoo mikä noista.. sueraavasssa ö-vaihdossa kannattaisi kokeeksi nostaa viskositeettiä. Ja kannattaisi pitää öljymäärä siellä mittatikun min. päässä ennemmin kuin max. Toisissa (isoissa koneissa) lisää päästöjä kun hukkaa enempi öljyä..

Commonrail-koneissa korkeapainepumppu ikääntyessään laskee myös läpi öljytilaan.
Kirjoittanut: megaman
« : 20.05.2024 kello on 09:21 »

Toi mun kirjoittamani 5 vuotta ajettu MyDieselillä, oli kyllä alakanttiin, 7 vuotta on lähempänä totuutta. Mitään moottoriongelmia ei ole ollut.
Kirjoittanut: volvo
« : 19.05.2024 kello on 23:35 »

  Tavallisella polttoaineella kahdesti oon tän katsastanu. Aseman yhden omistajan mukaan hyvällä "savu arvolla". Tänä vuonna lisääntyneellä öljyllä.
  Pari-kolme senttiä tällä tulee kilsa kalliimmaksi, ei kai se haittaa kun melkein kaikki ajo on huviajoa, tarpeellista harvoin. ;D
olisiko vain ollut männän rengas jumissa? ei nouse öljynpaine ja samalla päästää polttoaineen öljyn sekaan.
Kirjoittanut: Aakku
« : 19.05.2024 kello on 23:05 »

onkos se niin että tarpeeks uusi ettei poljeta katsastuksessa niin se tarkoittaa että autossa on se kauhea kusiruisku joka menee rikki parin vuoden välein ja korjaus maksaa kuin synti?
No tää mun retkipaku on tarpeeksi uusi...

Pelkkä OBD todistus katsastukseen. Se tarpeeksi uusi on 1.9.2016 käyttöönotetut.
Kirjoittanut: Aakku
« : 19.05.2024 kello on 22:59 »

Kaikilla ei ole sitä tarpeeksi uutta sitikkaa, eikä kaikki sitä haluakaan.
Mun Sitikka oli sitä vanhempaa mallia...

Yksi suutin tikitti, tai kilkatti tietyillä kierroksilla. Merkkihuolto kuunteli ja ihmetteli. Mitään vikailmoa ei tullut. Tankkasin sitten pari tankillista Mydieseliä ja ylimääräinen ääni hävisi. En tiedä auttoiko polttoaine, vai oliko sattuma. Myin sitten Sitikan pois.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 19.05.2024 kello on 22:57 »

onkos se niin että tarpeeks uusi ettei poljeta katsastuksessa niin se tarkoittaa että autossa on se kauhea kusiruisku joka menee rikki parin vuoden välein ja korjaus maksaa kuin synti?
Kirjoittanut: T-Cat
« : 19.05.2024 kello on 22:39 »

Saman saa aikaiseksi MyDieselilläkin. Tosin uusiahan ei enää konttorin takapihalla poljeta, vaan päästöt "mitataan" OBD-pistokkeesta.

Kaikilla ei ole sitä tarpeeksi uutta sitikkaa, eikä kaikki sitä haluakaan.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 19.05.2024 kello on 22:04 »

Oletko käyttänyt koskaan diesel purgea dieselin joukossa?
Se pitää suuttimia ja pumppuja kunnossa. Puhdistaa ja voitelee. Alentaa savutustakin ennen katsastusta käytettynä.
  Tavallisella polttoaineella kahdesti oon tän katsastanu. Aseman yhden omistajan mukaan hyvällä "savu arvolla". Tänä vuonna lisääntyneellä öljyllä.
  Pari-kolme senttiä tällä tulee kilsa kalliimmaksi, ei kai se haittaa kun melkein kaikki ajo on huviajoa, tarpeellista harvoin. ;D
Kirjoittanut: HiTec
« : 19.05.2024 kello on 21:27 »

Alentaa savutustakin ennen katsastusta käytettynä.

Saman saa aikaiseksi MyDieselilläkin. Tosin uusiahan ei enää konttorin takapihalla poljeta, vaan päästöt "mitataan" OBD-pistokkeesta.