rekisteriseloste


Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: SportTraveller
« : 17.05.2024 kello on 21:00 »

  Meillä on mutaman vuoden ollut pari ton näköstä puhallinta käytössä, en tuntenut tarvetta pienentää tehoa, pikemminkin lisätä.

No siihen löyty lääkettä.
Kerkesin vihdoin kokeilemaan ja mittailemaan.

Tuuletin               Speksit
Comet                 75m3/h --> 5.0m/s (Ilman sitä putkisovitetta 5.1 m/s) äänitaso 42db
PF80251B2          97m3/h -->7,3 m/s äänitaso 44db
PF80251V1          101m3/h --> 8.4 m/s äänitaso 44db
PMD1208PMB1A   143m3/h --> 10m/s äänitaso täysillä on 55db matalimmalla teholla 36db

Olisko nuo sellasia 15-20 Euron tuulettimia kaikki. ja vain kahdella johdolla.


Viimeinen on 32mm paksu, notta pidemmät ruuvit pitää laittaa että saa ne sovitteet kiinni, mutta tämä siis kesti tuolla himmentimellä tehonsätöä, siten että alimmilaankin tuli tuon 5m/s. ja on silloin jopa hiljasempi kuin comet.
Taidan laittaa tämän sinne lopulta. Kyseinen tuuletin on käsittääkseni nimenomaan "paineentuottoon"

Nytpä ei sattunut ruuveja olemaan taskussa niin laitoin tuon keskimmäisen sinne kiinni. Se on joku sunone "mag lev" ääni itse moottirissa ei ole comettia kummempi. Etupäässä ilman virtaus kasvoi lähemmäs 4m/s lukemaan.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 10.05.2024 kello on 08:34 »

Päädyin sitten näin alkuun  hommaamaan tollasen comet merkkisen koteloidun rupelin. Noh virtaahan sille pitää saada. ja katkaisija.
Siihen sitten löytyi kätevä langaton katkaisija himmentimellä.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
  Meillä on mutaman vuoden ollut pari ton näköstä puhallinta käytössä, en tuntenut tarvetta pienentää tehoa, pikemminkin lisätä.
Kirjoittanut: SportTraveller
« : 9.05.2024 kello on 18:52 »

Onko kysymyksessä Truma 3002:n?

Taitaa olla tuo 5004:nen
Kirjoittanut: tsahkali
« : 9.05.2024 kello on 18:30 »

No aika tasoissa se on tollasen pöytäpelitötterön kanssa tuolla  (44 cfm) teholla, mikäli noi speksit pitää paikkansa.

Niissä moottoreissa on kaikenlaisia tarroja...
Joskus, kun yhden ottaa pois, löytyy alkuperäinen.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 9.05.2024 kello on 17:59 »

Onko kysymyksessä Truma 3002:n?
Kirjoittanut: SportTraveller
« : 9.05.2024 kello on 16:35 »

Sitä tehoa taitaa kyllä olla enemmän kun niissä 'hiljaisissa' arvauskoneen tuulettimissa.

No aika tasoissa se on tollasen pöytäpelitötterön kanssa tuolla  (44 cfm) teholla, mikäli noi speksit pitää paikkansa. Lapojen muoto ei ole kyllä mikään mahdoton painetta tuottava.

Meinasin että jos laittas sellasen rupelin mitä palvelimissa on, ne kestää tehonsäätöä tuolla lanagttomalla mokkulalla varmaan paremmin, ja niissä on kyllä helposti virtausta 2-3 kertaa enemmän.

Ilman liikehän sitä ääntä sitten tuo, "hiljanen" ei taida tarkottaa muuta kun sitä itse moottoria  ;D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 9.05.2024 kello on 10:35 »

Ehkä siihen vois vielä investoida 10 eurolla hiljasemman mutta tehokkaamman, ja vähän erilaisella rupelilla olevan puhaltimen niin ei aiheuttaisi niin paljon tukkoa ollessaan pois päältä kuin tuo comet puhaltimen design ehkä tekee.

Sitä tehoa taitaa kyllä olla enemmän kun niissä 'hiljaisissa' arvauskoneen tuulettimissa.
Kirjoittanut: SportTraveller
« : 8.05.2024 kello on 22:17 »

Sepäs olikin hieman fiksummin tehty kuin ajattelin, sieltähän siis tulee takaa piiiitkä putki eteen omanaan. Ja puoleen väliin oma putkensa. Keskellä vaunua puhallusnopeudet oli 2.2 m/s per rööri.
Edessä pitkästä putkesta henkäys 1.8/ms, ruttuja putkissa ei juurikaan ole ainakaan näkyvissä paikoissa.

Päädyin sitten linttaseen sen eteen menvän putken heti kerrossängyn alta takaa heti poikki, ja siitä kun mittas niin puhalsi 5.4 m/s. ja laittamalla tuon cometin väliin siihen katkolle sai vauhtia 7.3m/s joka sitten etupäässä nosti vauhdin 2.3 m/s.
Tokihan sitä vois puhaltaa nopeampaa sinne eteenpäin, koska sinne putkeenhan se ilma jäähtyy. Tai noh, vaunu on tietysti nyt suht viileä. joskin katkolla ilman lämpötila oli 22.9c ja etupäässä lisäpuhalluksen kanssa 21.4c.

Ehkä siihen vois vielä investoida 10 eurolla hiljasemman mutta tehokkaamman, ja vähän erilaisella rupelilla olevan puhaltimen niin ei aiheuttaisi niin paljon tukkoa ollessaan pois päältä kuin tuo comet puhaltimen design ehkä tekee.
Kirjoittanut: SportTraveller
« : 8.05.2024 kello on 19:26 »

Näkyy tuolla navettamyymälän sivuilla olevan että KÄYTTÖLÄMPÖTILA: MAX. 85 ° C.
Mutta noita rupeleitahan saa 80mm kehykseen maailmalta jos vaikka millä speksillä.
Lähinnä ajattelin että onko joku nohevampi joskus miettinyt/kokeillut että mikä olisi optimi.
Tietty järkeilemällä pitää ajatella aikasempien reikien sijainti putkessa jne. Täytyypä lähteä vaunuun laskeskelemaan, ja saahan sitä paikkaa vaikka vaihdettua.
Kuitenkin tollanen 5-7 metriä pitkä torvihan sieltä jostakin tulee sinne eteen.
Kirjoittanut: seppoko
« : 8.05.2024 kello on 18:08 »

Onko siinä asennusohjeessa mitään mainintaa lämpötilan kestosta? No vaikka ei olisikaan, niin kovin lähelle lämmitintä ei  kannata laittaa. Se siten vähentää mahdollisuuksiin paikan valinnassa.