rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mattikoo
« : 28.07.2023 kello on 21:21 »

AL-Plus tuli "testattua" pari viikkoa sitten pohjois Italiassa.

AL äpin kautta palvelupyyntö ja hetken kuluttua AL-palvelusta soitettiin ja kysyttiin tarkempia tietoja.
Tovin odottelun jälkeen soitteli vielä ymmärrettävää englantia puhuva Italian hinurifirman täti, varmisti sijainnin, yms.

Noin klo 18 saatiin kulkine korjaamon pihaan, lupasivat ottaa aamusta tutkimukseen. Sitten hotelliin yöksi, josta tein kululaskun AL turvaan.
Aamulla ennen klo 10 soitteli korjaamolta, että lähettävät tarjouksen korjauksesta sähköpostiin.
Tilanne huomioiden tarjous oli - noh, asiallinen, joten hyväksyin sen. Laittoivat osat hankintaan ja auto oli iltapäivällä klo 15 noudettavissa.

Ainakin tällä kertaa AL Plus ja kaikki ketjun palaset toimi mallikkaasti, peukku siitä. Matka jatkui ilman isompia keskeytyksiä sopivasti ennen jättiraemyrskyjä.

Toki kaiken olisi voinut hoitaa omatoimisestikin esim. kaskon piikkiin, mutta katson AL jäsenyyden muutoinkin hyödylliseksi, vakuutuksen lisäksi.
Tosin nyt syksyllä tulee 15v kulkineelle täyteen, joten AL ei ole enää jatkossa ulkomailla voimassa, jotain pitää tehdä. Vaihtaa palvelua tai autoa..  :)

Huomioitavaa, kun miettii AL Plus ja Karavaanarin tieturvan välillä, niin jälkimmäiseen kuuluu vain tieturva.
Karavaanarin tieturvalla ei pääse esim. Autoliiton maakohtaiseen informaatioon ja säädöksiin - jos sille laskee itselleen käyttöarvoa.
Kirjoittanut: Hesus
« : 26.07.2023 kello on 01:46 »



Nyt on sitten tää Karavaanarin-tieturva Autoliiton ja SF-caravanin yhteistuotos. Siihen ei taida kuulua Moottori lehteä eikä ole voimassa kuin jos jäsen on autossa mukana- mulla ollut tuo turva lähinnä vaimoa varten- itse taidan selvitä pelkän kaskonkin ja auton jatkamisturvan varassa. Redgon tänään irtisanoin enkä taida tilalle ottaa mitään.

Jos sinä et tarvitse ja vaimo tarvitsee, niin miksette ota sitä jäsenyyttä vaimolle?

Outo "ongelma" ???
Kirjoittanut: Aakku
« : 25.07.2023 kello on 19:40 »

Off-Topic:
Minusta täysin turha aviisi.
Pelkkä lelukuvasto.
Off-Topic:
On se silti paras autolehti, vai onko joku TM, tai Vauhdin Maailma muka parempia? Ne vasta lelukuvastoja ovat. Moottori on sentään hiukan jalat maassa.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 25.07.2023 kello on 19:31 »

Off-Topic:
Olen nyt vuoden ollut autoliiton perusjäsen Moottori-lehden innostamana- mun silmissä paras autolehti nyky Suomessa.

Minusta täysin turha aviisi.
Pelkkä lelukuvasto.
Kirjoittanut: Jysky
« : 25.07.2023 kello on 14:43 »

Vanha ketju mutta jatkan...
Tuli Falck-turvan lasku, mutta sehän on nykyään Redgo. Ei vaan puhuttu enää mitään karavaani turvasta ja kun tarkemmin tutkin niin jos on tehty auton rekkarilla niin koskee vain auto ja jos vaunun rekkarilla niin sitä. Huononnus, mistä ei minun korviin ollut kuulunut mitään.
Olen nyt vuoden ollut autoliiton perusjäsen Moottori-lehden innostamana- mun silmissä paras autolehti nyky Suomessa. Tuohon ei kuulu mitään autopalvelua.

Nyt on sitten tää Karavaanarin-tieturva Autoliiton ja SF-caravanin yhteistuotos. Siihen ei taida kuulua Moottori lehteä eikä ole voimassa kuin jos jäsen on autossa mukana- mulla ollut tuo turva lähinnä vaimoa varten- itse taidan selvitä pelkän kaskonkin ja auton jatkamisturvan varassa. Redgon tänään irtisanoin enkä taida tilalle ottaa mitään.
Kirjoittanut: Karo
« : 2.07.2022 kello on 08:17 »

Jos oikein ymmärsin karavaanarin tieturvan saa vain 15 vuotta tai sitä nuprempiin ajoneuvoihin.
Kirjoittanut: Aakku
« : 24.02.2022 kello on 11:15 »

Ei se AL-Turva auta ulkomailla tällaisilla vanhoilla autoilla ajavia...

Kotomaassa se on hyvä apu vaikkapa museovehkeisiin.
Kirjoittanut: Hauho
« : 24.02.2022 kello on 09:51 »

mitä huomioitavaa näissä sun esimerkeissä oli autoliiton jäsenyyden kannalta?

ei se sitä tarkoita että joka kerta nostetaan hinurin kyytiin ja kiskotaan korjaamolle.
Vaikka kattaakin siis MYÖS hinauksen niin tottakai myös renkaanvaihdot, tien päällä korjaamiset, polttoaineen  tuomiset, apuvirrat yms.

Tutustu Autoliiton yhteistyökumppaneid en verkoston laajuuteen Euroopassa eli kumppanina mm. ADAC, eli laajin verkosto Saksassa jossa usein liikun.  Siellä ajellesa on ikävintä jäädä tienposkeen.  Noihin muiden tarjoamiin verkostoihin voi tutustua netissä.
Tosin en oikein käsitä kysymyksesi tarkoitusta.
Kirjoittanut: Hesus
« : 23.02.2022 kello on 17:52 »


Noiden hinausten tarve on "terveellä" autolla harvinaista.  Minulla ei ole tilastoja mutta arvioin että hyvin harvoin aputarve on hinaamista. Esim. kolmessa tapauksessani ulkomailla apu on hoitanut ongelman paikan päällä.  Yksi tapauksista oli rengasmurhe (vaunu) ja rengas haettiin yli 10 km:n päästä huoltopisteestä kaksi oli sähkön katoamisia jotka hoituivat paikan päällä ja huoltopistekin oli kauemmillaan vain 5 km:n päässä Saksan "maaseudulla".
Siksi kannattaa tutustua tarjousten huolto/korjauspisteisiin ja missä ne ovat matkojesi varrella.

mitä huomioitavaa näissä sun esimerkeissä oli autoliiton jäsenyyden kannalta?

ei se sitä tarkoita että joka kerta nostetaan hinurin kyytiin ja kiskotaan korjaamolle.
Vaikka kattaakin siis MYÖS hinauksen niin tottakai myös renkaanvaihdot, tien päällä korjaamiset, polttoaineen  tuomiset, apuvirrat yms.
Kirjoittanut: mattikoo
« : 23.02.2022 kello on 17:05 »

se ei saa olla sama (korjaamaton) tekninen vika.

Just näin. Yhden kerran olen käyttänyt, kun auto ei käynnistynyt. Hinuri otti kilometrit ylös, että tietää jos tulee samaa ongelmaa pian uudelleen.