Kirjoittanut: RautaRisto
« : 7.05.2024 kello on 09:35 »"Kyllä minä niin mieleni pahoitin" Ei vaiskaan Kyllä minä ymmärrän yrittäjiä. Kommunikointi muutoin kuin kasvotusten tai puhelimessa on vaativaa, väärinymmärryksiä ja tietokatkoksia syntyy helposti. Mutta tulipahan kerrottua ja se siitä, en muistele pahalla-enää, varsinkaan kun nyt uusi lämmitin on jo kaasuletkun kytkentää vaille paikoillaan ja valmiina.
Uuden asentaminenhan on simppeli juttu. Kaasuletkun liittäminen on se kriittisin asia. Vähintään yhtä tärkeää on huolehtia paloturvallisuudest a. Pitää varmistaa, että ympäröivät rakenteet pysyvät riittävän matalissa lämpötiloissa. Meillähän nuo asiat tuli jo hoidettua kuntoon tuon vanhan lämmittimen asennuksessa. Tosin kahteen kertaan piti eristykset tehdä, ennen kuin alkoi säteilylämmöt pysymään turvallisissa lämpötiloissa. Tiesin, että uusi lämmitin on varustettu ns. automaattisytytykse llä, mutta tilatessani en vielä tiennyt, missä kohtaa lämmitintä vasemmassa nurkassa patterikotelo on. Olin varautunut tekemään aukon lämmittimen etupuolella olevaan kalustelevyyn, mutta patterikotelo olikin lämmittimen vasemmassa päädyssä. Se olikin parempi paikka. Pääsin tekemään aukon patterin vaihtoa varten lämmittimen vasemmalla puolella olevaan kalustelevyyn, jolloin aukko ei näy niin "julkisivulla". Aukon teko onnistui hyvin 74 mm rasiaporalla.
Täytyy todeta, että "kyllä saksalainen osaa". Sama lämmitin-malli on ollut tuotannossa aivan samanlaisena ties vuosikymmeniä. Mitäpä sitä hyvää mallia vaihtamaan Ainoastaan tuo sytytystekniikka on muuttunut tässä mallissa piezosta automaattisytykseen .
Kunhan jollain kesän reissulla sattuu sopivasti kohdalle kaasuasennuksia tekevä liike, niin käyn kuitenkin teettämässä kaasujen tiiveysmittauksen.
Lämmittimen ulkoverhous oli erillään toimituksessa. Kyllä tekniikka näyttää yksinkertaiselta
Lämmittimen vakiotoimituksen ei kuulu takalevyä, joka onkin meidän tapauksessa parempi asia, koska omatekoinen "lämmönkeräin" asennetaan kennostoa vasten. Näin saadaan lämpö kiertoon mahdollisimman tehokkaasti
Uusi lämmitin paikallaan. Vanhasta lämmittimestä muistuttaa kalusteessa oleva piezon vaatima reikä.
Automaattisytyttime n patterin vaihto askarrutti, mutta ratkaisu löytyi yllättävän mukavasti.
Uuden asentaminenhan on simppeli juttu. Kaasuletkun liittäminen on se kriittisin asia. Vähintään yhtä tärkeää on huolehtia paloturvallisuudest a. Pitää varmistaa, että ympäröivät rakenteet pysyvät riittävän matalissa lämpötiloissa. Meillähän nuo asiat tuli jo hoidettua kuntoon tuon vanhan lämmittimen asennuksessa. Tosin kahteen kertaan piti eristykset tehdä, ennen kuin alkoi säteilylämmöt pysymään turvallisissa lämpötiloissa. Tiesin, että uusi lämmitin on varustettu ns. automaattisytytykse llä, mutta tilatessani en vielä tiennyt, missä kohtaa lämmitintä vasemmassa nurkassa patterikotelo on. Olin varautunut tekemään aukon lämmittimen etupuolella olevaan kalustelevyyn, mutta patterikotelo olikin lämmittimen vasemmassa päädyssä. Se olikin parempi paikka. Pääsin tekemään aukon patterin vaihtoa varten lämmittimen vasemmalla puolella olevaan kalustelevyyn, jolloin aukko ei näy niin "julkisivulla". Aukon teko onnistui hyvin 74 mm rasiaporalla.
Täytyy todeta, että "kyllä saksalainen osaa". Sama lämmitin-malli on ollut tuotannossa aivan samanlaisena ties vuosikymmeniä. Mitäpä sitä hyvää mallia vaihtamaan Ainoastaan tuo sytytystekniikka on muuttunut tässä mallissa piezosta automaattisytykseen .
Kunhan jollain kesän reissulla sattuu sopivasti kohdalle kaasuasennuksia tekevä liike, niin käyn kuitenkin teettämässä kaasujen tiiveysmittauksen.
Lämmittimen ulkoverhous oli erillään toimituksessa. Kyllä tekniikka näyttää yksinkertaiselta
Lämmittimen vakiotoimituksen ei kuulu takalevyä, joka onkin meidän tapauksessa parempi asia, koska omatekoinen "lämmönkeräin" asennetaan kennostoa vasten. Näin saadaan lämpö kiertoon mahdollisimman tehokkaasti
Uusi lämmitin paikallaan. Vanhasta lämmittimestä muistuttaa kalusteessa oleva piezon vaatima reikä.
Automaattisytyttime n patterin vaihto askarrutti, mutta ratkaisu löytyi yllättävän mukavasti.