rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Pekka
« : 14.03.2012 kello on 22:12 »

Nostan rengaspaineet 2.4 bariin vai mitä ne oli. Lisäksi takaiskareihin ilmaa sen verran lisää että auto on vaaterissa. ( takaveto auto )
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 14.03.2012 kello on 18:37 »

 Huomasin vaan aikoinaan,kun  oli yhdistelmä MB 250D/ Solifer 55TT,lisä ilma takarenkaissa vakautti ajon huomattavasti !!
Kirjoittanut: Beedro
« : 14.03.2012 kello on 18:33 »

3.5 bar edessä ja takana.
Kirjoittanut: kaitsute
« : 14.03.2012 kello on 17:48 »

Tänään laitoin 3.0bar taakse ja eteen 2.8bar :D

Samoin mullakin.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 14.03.2012 kello on 16:35 »

Tänään laitoin 3.0bar taakse ja eteen 2.8bar :D
Kirjoittanut: kimi
« : 14.03.2012 kello on 15:21 »

Renkaan kantavuus suhteutetaan mielestäni akselipainoon. Jos renkaassa on reilusti kantavuutta akselipainoon nähden riittää kun ylittää suosituksen jonkun verran. Jos taas ollaan lähellä renkaan kantavuutta paine lähelle renkaan sallimaa max painetta.

Pokkisella on paripyörät Ivecossa ja luultavasti akselilla reilusti varaa korottaa painetta, silloin voi jopa alittaa suosituksen autolle. Meillä taas asautossa  todellisen akselipainon ja renkaitten kantavuuden välillä ei ole kun muutama kymmenen kiloa, joten pidän niissä valmistajan hyväksymät max paineet. 
Kirjoittanut: tapani pokkinen
« : 14.03.2012 kello on 13:42 »

Niin riippuu autosta, vaan henkilöautojahan nämä M1;luokan autotkin ovat. Minulla ivecossa on suosituksena 4,5 ja silti tulee takana olevissa paripyörissä pidettyä vain 4.0, kun noin eivät nuo asfalttikatkot jumputa niin pahasti.
Eikä noita paineita tule nostettua vaikka perässä on suurempi tahi pienempi kärry.
Kirjoittanut: ose
« : 14.03.2012 kello on 13:34 »

Riippuu vetoautosta !!
Niin riippuu mutta kun nykyisin henkilöautojen ilmanpaineet on luokkaa 2,2-2,6 bar niin kilon lisäys menee yli renkaiden suosituksen.
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 14.03.2012 kello on 12:39 »

Tekispä mieli väittää - menee liian kovaksi.
Riippuu vetoautosta !!
Kirjoittanut: ose
« : 14.03.2012 kello on 12:27 »

2,4 bar normaalipaineista nostan edessä 2,7 ja takana 2,7-3,0 bar riippuen auton kuormasta. Tärkeätä nostaa myös eturenkaiden painetta. Vaunun aisapaino (auton valmistajan maksimi) ja kuormaaminen  (painavat tavarat mahdollisimman keskelle) kohdilleen sekä kitkavetopään käyttö varmistavat turvallisen ja mukavan vetämisen.