rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, 9 uutta viestiä lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea nekin tuolta alempaa.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: jak900
« : 11.10.2024 kello on 09:40 »

Kyllä nuo automaatit kestää. Yleensä nuo vaihteistojen nykäykset johtuvat siitä että vaikka öljynvaihtoja tehdään niin laskurit jätetään nollaamatta, useimmista mitä itse nollannut niin kaikki oireet häviävät. Booriholkki porsii jos porsii, kummoinen ei ole vaihtaa, useasti vaan myös perän akselin booritkin on jo kuluneet. Haldexin muistaa huoltaa säännöllisesti, öljyt, suodatin ja pumpun sihdin puhdistus. Automaattia ei kannata pelätä, manuaaleihin vaihdetaan sitten kytkimiä ja vauhtipyöriä, sekään puuha ei ilmaista ole.
Kirjoittanut: Häjy--71
« : 11.10.2024 kello on 08:09 »

Automaattilaatikois ta ei ole mulla kokemusta kuin uusimmasta 8-vaihteisesta ja nelivetoversioon en ole vielä koskaan päässyt. Palstoilta lukien voimansiirto-ongelmat liittyneet enemmän huoltojen vähyyteen/epäsäännöllisyyteen, kun ei kuulu Volvossakaan vaihteisto-/peräöljyjen vaihto vakiona huolto-ohjelmaan (erikseen pyydettäviä ja laskutettavia). Ja nelivedoissa 6-vaihteisissa on mennyt jakovaihteiston boori-holkkeja, jolloin takapään vedot hävinneet.

Manuaaleissa ei ole itsellä ollut ongelmia, molemmissa autoissa on vielä alkuperäiset kytkimet ja kaksoismassavauhtip yörät, toki ajot olleet pääasiassa pitkää maantiepätkää.

Paljon tietoa, keskustelua, TI-vinkkejä, ym. Volvoista löytyy vrcf.fi.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 9.10.2024 kello on 14:54 »

Joo tosiaan ad blue täyttöaukko autossa =  ei jatkoon.

Mites noissa on mahtanut kestää 4 vedon takapää ja vaihdelaatikot? Joku heikompi versio?
4 automaattia käynyt koeajamassa, 3 oli ookoo mutta 1 aiheutti outoja nykäyksiä hiljaisessa kiihdytyksessä.

Manuaali ja etuveto lienee tietty pienin kulutus ja varmin teknisesti.
Kirjoittanut: Häjy--71
« : 9.10.2024 kello on 13:57 »

Ongelmat noissa 4-sylinterisissä liittyi alkupään sarjoihin (2014-2015), niissä enemmän murheita öljynkulutuksen kanssa. Omalla -17 V90 D4:lla (2,0 4-syl) ajettu nyt 200tkm, eikä siihen ole vielä kertaakaan tarvinnut öljynvaihtovälillä tehdä lisäyksiä, toki vuosittainen huoltoväli ollut n.20tkm luokkaa.

Muut oman pihan 60-sarjalaiset on on molemmat 2,0l 5-syl, toisessa 280tkm ja toisessa 350tkm, eikä näissäkään ole ollut lisäystarpeita öljyn suhteen/muiden nesteiden suhteen. 5-pyttyisissä kun pitää huolen jakopään ja apulaitehihnan vaihdoista (+ kiristimet ja laturin vapaakytkin), niin ei pitäisi olla murheita moottorien kanssa.

Ja muistaakseni ADBlue-systeemit taisi Volvon dieseleihin tulla 2019-2020 malleihin, jos niistä haluaa pysytellä erossa.
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 9.10.2024 kello on 13:38 »

Ihmetellyt tuossa noita että mikä olisi hyvä vaihtoehto noista XC60 nokalla. 2014 eteenpäin on aika monet xc60 yksilöt noita 2.0 4 pyttysiä.

Taitaa olla vaihtoehdot että saattaa mennä 100 000km:lla 4 pyttysellä öljyä 50-100 litraa enempi kuin 5 pyttysellä tai sitten 5 pyttysellä dieseliä 1500 litraa enempi kuin 4 pyttysellä.... nuo nelikot kun selkeesti taloudellisempia...
 :-X

Kirjoittanut: Ossi66
« : 9.10.2024 kello on 13:09 »

Onkos noissa volvon moottoreissa merkittäviä eroja kestävyydessä (jas iis puhutaan kestävyydestä eli yli 300 000 ajetut kokemukset....)
2.4
2.0 5 sylinterinen
2.0 4 sylinterinen

Öljyn kulutusta jossain moitittu mutta onko kaikissa vai tietyssä motissa?

Varmasti on eroja.  Eikös ongelmat oo ollu enempi noissa 4-sylinterisissä?

Kokemusta vain 2.4 D5 vuodelta 2005, joka meni multa kiertoon 536tkm ajettuna. Siihen sai lisätä öljyä noin litran 20tkm huoltovälillä. Ei merkannut paikkaansa.  Eikä tarvinnut koneeseen korjauksia.
Työkaverilla sama perusmotti vuodelta 2002. Vasta reilu 800tkm ajettu.  Konetta ei oo avattu, eikä kuluta merkittävästi öljyä.

Nykyinen 2.4 D5 vuodelta 2011. Ei ongelmia - vasta 207tkm mittarissa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 9.10.2024 kello on 12:15 »

^
Taidat rajoittua dsleihin? viimeisin öljysyöppö

Sama edessä T8 hybridille - sylettää vaan suomalainen versio huolto-ohjelmasta; Suomessa huoltoväli 1v, Ruotsissa 2v (myös Abiskossa, Kiirunassa).

Sähköä ladattu vuodessa 525 kWh, polttoainetta 175 litraaa (josta 1/3 varmaan poltettu Eberillä), kilsoja 4200km - moottorin käyttötunnit mitä lie..

Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 9.10.2024 kello on 12:03 »

Onkos noissa volvon moottoreissa merkittäviä eroja kestävyydessä (jas iis puhutaan kestävyydestä eli yli 300 000 ajetut kokemukset....)
2.4
2.0 5 sylinterinen
2.0 4 sylinterinen

Öljyn kulutusta jossain moitittu mutta onko kaikissa vai tietyssä motissa?
Kirjoittanut: Ossi66
« : 9.10.2024 kello on 11:50 »

Volovo kävi taas vuositarkastuksessa, öljyt+suodatin vaihtu ja tilkan olivat lisänneet jäähdyttäjännestett ä.

Seuraavaksi katsastus, niin tietää taas veturin olevan turvallinen seuraavan vuoden. ;)
Kirjoittanut: Ossi66
« : 12.02.2023 kello on 10:06 »

Volvon huoltopäivitykset näyttää loppuneen ihan kokonaan  :o

Pistetäänpä pieni päivitys eiliseltä, kun päivitin Volvon takavalot 2011 -> 2014 ;D

Ennen


Jälkeen