Kyllä silloin jos startin maa on huono, syystä tai kolmannesta.
Yksi tuttu ooppeli kuski soitteli, ei starttaa, mittarin valot vilkkuu, kun yrittää käynnistää, kytkin poljin menee pohjaan.
Oli maajohto poikki, startti oli etsinyt kaikki maadoitusvaihtoehdo t, myös kytkinvaijerin, joka palanut poikki.
Hieman sama tilanne mulla yhdessä Vectrassa. Oli jäänyt koneenvaihdossa moottorin maajohto löysälle.
Ensin meni akku vaihtoon kun starttasi huonosti - sitten oulun reissulla startatessa päästi kytkinvaijerista kunnon savut. No lykkäämällä käyntiin, jotta pääsisi kotiin. Matkalla lopetti lataamasta, mutta pääsin nilkuttamaan Vihannin Essolle ja kateltiin, josko laturiin löytyisi varaosia - ei löytynyt. Auton ollessa latautumassa jotta virta taas riittäisi kotiin, kokenut huoltomies tuli katsomaan ja sanoi "kerran muuten oli yhdessä autossa maajohto löysällä..."
Maajohdon kiristyksen jälkeen ei enää sähkövikoja - kytkin jäi hieman jäykäksi koko loppuajan mitä mulla oli.
Näillä kokemuksilla en koskaan liitä autossa mitään laitetta akun miinuspuolelle - aina vain runkomaadoitus.