rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 19.02.2012 kello on 20:21 »

Eikös autossa ollu ennen vanhaan nimenomaan
kakkos nastaan yhdistetty jatkuva virta, ja vanhoissa vaunuissa
missä ei ole takasumuvaloa vaan on se sininen
johto kiinni ottamassa virtaa autosta.

Nyt sitten uudemmissa autoissa siinä on takasumuvalo
ja sen  takia auton sumari palaa kun saa virran
vaunun akulta.?

Joo. Ja vielä uudemmissa "palaa" paljon muutakin kuin takasumuvalo ;D ;D ;D
Kirjoittanut: seppoko
« : 19.02.2012 kello on 16:54 »

Eikös autossa ollu ennen vanhaan nimenomaan
kakkos nastaan yhdistetty jatkuva virta, ja vanhoissa vaunuissa
missä ei ole takasumuvaloa vaan on se sininen
johto kiinni ottamassa virtaa autosta.

Nyt sitten uudemmissa autoissa siinä on takasumuvalo
ja sen  takia auton sumari palaa kun saa virran
vaunun akulta.?

Juuri näin!
Kirjoittanut: vesako
« : 19.02.2012 kello on 16:39 »

Eikös autossa ollu ennen vanhaan nimenomaan
kakkos nastaan yhdistetty jatkuva virta, ja vanhoissa vaunuissa
missä ei ole takasumuvaloa vaan on se sininen
johto kiinni ottamassa virtaa autosta.

Nyt sitten uudemmissa autoissa siinä on takasumuvalo
ja sen  takia auton sumari palaa kun saa virran
vaunun akulta.?
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 19.02.2012 kello on 16:25 »

Onko lähtötilanne heti sähkön käytön jälkeen ennen ajoa? Ja sitten ajon jälkeen?

Luulisin, että akuissakin tapahtuu jännitteen nousua "huilimisen" aikana. Näin tapahtuu paristoissa. Eli, paljonko on "lievä" jännitteen nousu?
Pitäs tapahtua akussakin huilimisen jälkeen ;)
Kirjoittanut: Yrjö
« : 19.02.2012 kello on 16:23 »

Iso agri jos puskassa Tai aurinko kennot,Alueella töpseli seinään,niin pitäs pärjätä :DNäin helppoa se on kun oivaltaa ;) Ei ollut sit mikään provo ;)
  Nämä on lähes ainoat mahdollisuudet, jos ollaan paikallaan pidenpään. Ajon aikaiseen lataukseen on ajettava useampi tunti jotta se toimii--- hiukkasen tietenkin voidaan käytelläkkin. Lienee tosiasia että vähän saastuttava auto tyhjäkäynnillä saastuttaa vähemmän  kun joku agregaatti, joista katit ja vastaavat puuttuvat, --saattaapi polttoaineen kulutuskin olla samaa luokkaa?? Eikä ole hankinta ja huolto menoja. Halvemmankin agren hinnalla saa aika paljon polttoainetta.
Kirjoittanut: seppoko
« : 19.02.2012 kello on 16:21 »

Aivan teräviä huomioita! Kyselin tuota 7-napaisella autolla  ja sumuvalovaunulla mentäessä, kun vaunun akussa on ajaessa tapahtunut lievää jännitteen nousua, en tiedä sitten mistä johtuu,mutta kytkennät on molemmissa alkuperäisiä. :-[

Onko lähtötilanne heti sähkön käytön jälkeen ennen ajoa? Ja sitten ajon jälkeen?

Luulisin, että akuissakin tapahtuu jännitteen nousua "huilimisen" aikana. Näin tapahtuu paristoissa. Eli, paljonko on "lievä" jännitteen nousu?
Kirjoittanut: jorma
« : 19.02.2012 kello on 16:14 »

Iso agri jos puskassa Tai aurinko kennot,Alueella töpseli seinään,niin pitäs pärjätä :DNäin helppoa se on kun oivaltaa ;) Ei ollut sit mikään provo ;)
Aivan teräviä huomioita! Kyselin tuota 7-napaisella autolla  ja sumuvalovaunulla mentäessä, kun vaunun akussa on ajaessa tapahtunut lievää jännitteen nousua, en tiedä sitten mistä johtuu,mutta kytkennät on molemmissa alkuperäisiä. :-[
Kirjoittanut: joo o
« : 19.02.2012 kello on 16:12 »

Iso agri jos puskassa Tai aurinko kennot,Alueella töpseli seinään,niin pitäs pärjätä :DNäin helppoa se on kun oivaltaa ;) Ei ollut sit mikään provo ;)

Kyllä löytyy agri ja aurinkokenno, eli ei isompaa hätää ole, mutta jos ottais hyödyksi tuon vetoauton kehittämän sähkönkin. Niin olis akut täynnä kun väsyneenä ja nälkäsenä pöhäyttää pitkän ajomatkan jälkeen puskaan lepäileen.
Jos on pimee ja pilvessä ei ole aurinkokennosta apua ja muitakin ihmisiä lähellä ei viitsi nykästä agria käyntiin. Aamulla taas kun lähtee ajeleen niin on vaara että pakastin sulaa jos on akut pitkään lataamatta. Ei se ole helpoa toi puskaparkkilaisen elämä :D :o :P :) :)
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 19.02.2012 kello on 15:23 »

Iso agri jos puskassa Tai aurinko kennot,Alueella töpseli seinään,niin pitäs pärjätä :DNäin helppoa se on kun oivaltaa ;) Ei ollut sit mikään provo ;)
Kirjoittanut: Yrjö
« : 19.02.2012 kello on 15:04 »

Mites taas menikään; Jos on auto ja vaunu yhdistelmä joissa molemmissa sumuvalot ja 7-napaisilla mennään,niin latautuuko akku himpunverran ajossa kun sumarit on päällä, ja silloin ei lataudu pätkääkään kun eivät ole päällä. Sorry kun ei ole mennyt jakeluun. :(
    Ainakaan meidän vanhassa Opelissa ei latautunut yhtään, jännitehäviöt oli sen verran suuret. Ohuet pitkät johdot monta vanhaa  liitosta, en alkanut tutkimaan, vaan vedin 6 neliöistä 13 reikäiseen rasiaan.Nyt viime kesän 50 yöstä oltiin kolmesti roikan päässä( kun oltiin samassa paikassa pidempään).