rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Arska
« : 27.01.2020 kello on 20:20 »

Mulla entisestä matkaaja autosta puuttui kylkilistasta yksi ruuvi, yli puoli seinää oli märkänä. Purin vettyneet vanerit pois ja parin kolmen kuukauden kuluttua aloin tosissaan sitä korjaamaan.  Tyroksi tuntui ihan kuivalta kun sitä kädellä koetti mutta kun sinne ruuvimeisselin työnsi niin vesi valui ihan norona ruuvaria pitkin. Olihan se aikamoinen työmaa, samalla korjasin notkuvan lattian ja takaseinä ja ovikin tuli laitettua kondikseen.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 27.01.2020 kello on 18:27 »

   
   Kysyjä ei maininnut merkkiä eikä mallia. Minulla on kokemusta ainoastaan tuosta allamainitusta.
  Siinä iän ja suunnittelu/valmistus virheiden johdosta vuotoja ollut "riittävästi". Se on siitä hyvä, että pieni kosteus tulee sisäänpäin 2-4 vko. sisällä lämpimässä/kuivassa, isompiin vesiin oon porannut reikiä sisävaneeriin ja styroxxiin n. 10 cm. välein. Ratsupaikan sitten pistän päälle. Vessan seinän ainoastaan purin kokonaan ulkopeltiin asti. Ulkopuolelta tiivistelen jo toista kierrosta. :(  Sikäli kun oikein oon ymmärtänut, kaikki vaunut ei päästä kosteutta yhtään sisään, eikä tietenkään pellin läpi uloskaan.
  Kysyjä vaunukin on siinä iässä, että pienetkin virheet tekovaiheessa alkaa tuntumaan? Ehkä olisi syytä uudelleen tiivistää kaikki muutkin kuin vain vuotava tai oikeastaan sisään päästävä kohta. ;D
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 27.01.2020 kello on 14:04 »

no se oli vaan kuvaus....

Mutta jos auton katolla on ruuvin reikä niin siitä voi helposti talven aikana valua vaikka satakin litraa vettä... siis jos se on alimmassa kohdassa lammikkoa joka siellä katolla voi hyvinkin olla...

Sehän on niin että jos keittiön hanastakin tulee vettä vain tippa kerrallaan....tippa per sekuntti niin vuodessa tulee 10 000 - 30 000 litraa.

Mutta tässä tapauksessa kyse lienee desilitrasta tai parista.
Oleellista on estää lisäveden pääsy. Kuivaa kyllä vähitellen jossei lisää tule.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 27.01.2020 kello on 13:58 »

Jos ruuvin reiästä menee vaikka 10 litraa sadevettä sisälle niin se ei kyllä siitä samasta reiästä poistu ennenkuin katto on romahtanut mädäntyneiden puiden pehmettyä...
Jotain muuta kautta voi kyllä kuivua jos rakoja rakenteessa on tai se on läpäisevää ainesta.

Se on sama kuin sukellat avantoon pimeällä niin alas on helppo löytää...ylös ei välttämättä.


Mittarin mukaan vaurio ei olisi laaja, vaan 2-3cm ihan sauman tuntumassa.
Tuskin 10 litraa...
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 27.01.2020 kello on 13:11 »

Jos ruuvin reiästä menee vaikka 10 litraa sadevettä sisälle niin se ei kyllä siitä samasta reiästä poistu ennenkuin katto on romahtanut mädäntyneiden puiden pehmettyä...
Jotain muuta kautta voi kyllä kuivua jos rakoja rakenteessa on tai se on läpäisevää ainesta.

Se on sama kuin sukellat avantoon pimeällä niin alas on helppo löytää...ylös ei välttämättä.

Kirjoittanut: tsahkali
« : 27.01.2020 kello on 12:04 »

Pitää myös muistaa että kosteus tulee sitä kautta pois mistä se on mennytkin , mutta hitaasti.

Nimenomaan,    h   i   t   a   a   s   t   i.
Jos joku ruuvin reikä vuotaa, se vaatii kesän kuivatuksen, en tiedä monenko.
Kirjoittanut: Matkalainen
« : 27.01.2020 kello on 11:42 »

Pitää myös muistaa että kosteus tulee sitä kautta pois mistä se on mennytkin , mutta hitaasti. Tekisin nyt niin että jos on lämmin talli mihin viedä, niin sinne ja pitkäksi aikaa. Huone ilma pitäs olla mahdollisimman kuiva. Ja jotain ilmankiertoa alueelle. Jos vaikka malttais olla kevään käyttämättä ja sitten tiivistää ulkopuolelta. Seurantaa mittarilla voi tehdä.
Kirjoittanut: HiTec
« : 27.01.2020 kello on 08:30 »

jos on värjäymää sisäpinnassa niin kyllähän siellä jotain muuta on kuin ruuvi(tai voi siellä sekin olla, usein just ruuvin reijistä alkaa)..ja usein ovat paljon laajempia vaurioita kuin ensivaikutelma on.

Se ei tosiaan tartte olla kuin yksi listaruuvi joka vuotaa ja jo menee seinää ihan kokonaankin uusiksi - kokemuksesta, vaikka kuinka oli huoltoliikkeen toimesta kosteusmitattu määräaikaishuoltoje n yhteydessä jne :'(
Kirjoittanut: Soikka
« : 27.01.2020 kello on 07:24 »

Helpoin korjaus on teipata kattosaumat, eli hyvää caravan saumamassaa koko sauman pituudelta ja sitten esim gorilla teippi päälle tai vastaava. vuoto loppuu, kuivaukset ja muut tutkimukset sitten erikseen.,
Kirjoittanut: MMM
« : 26.01.2020 kello on 18:56 »

Ihan tollasta ulkosaumauksen huoltoa oli mielessä. Toivottavasti ei ole vielä ihan koko seinä uusittavassa kunnossa.

Kuvaa ei nyt ole, kun laitettiin jo pillit pussiin tälläkertaa, enkä sellaista kotitarpeiksikaan ottanut. Mut ei siis ollu kuprulla tai pehmenneeltäkään tuntunut.