rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Pekka
« : 7.01.2012 kello on 19:30 »

Kiitoksia kaikille vastanneille. Asia näyttää aika selvältä. Vedetään hollantilaista vaunua lomalla.

Kuten moni varmaan arvasikin kyselyn syynä on halu säästää lauttamaksuissa ja polttoainekuluissa.

Finnlines hinnat Autoliiton alennuksella 9.6 meno ja 26.6 paluu on pelkälle vetoautolle ja 2 hengelle 1.104,80 euroa. Siis ilman vaunua.

En edes kysynyt mitä olisi maksanut ja olis ottanut vaunun mukaan. :)
Kirjoittanut: Weicco
« : 6.01.2012 kello on 12:06 »

ei erikseen tarvi olla. työn puolesta kun selvitettiin asiaa niin leasinki yhtiö vaatii lupaa kun vie ulkomaille. ei se viranomaisia kiinnosta pätkääkään.
Kirjoittanut: 88k5
« : 6.01.2012 kello on 11:33 »

Suomessahan valtiovalta on kiinnostunut asiasta, jos on kyse verottamisesta (tai sen kiertämisestä). Perävaunuista kun ei (ainakaan vielä) makseta auto-, ajoneuvo- tai käyttövoimaveroa, niin ei mielenkiintoa rekisteröintimaasta ..

Hlöautoissa kait edelleen on, että ilman veroseuraamuksia saa ulkomailla rek. autolla ajaa Suomessa enintään 30 vrk/vuosi.  Kuljettana voi olla suomessa asuva suomalainen, mikäli auton tuonut (omistaja/haltija/omistaluvalla tuonut) on autossa mukana.

Noista liisari- ja pätkä-autoista;  ulkomaille viennissä riittää kuskin haltijamerkintä (1. tai 2.). Viimevuoden alustahan laki muuttuui sakottamisen osalta niin, että poliisin ei tarvitse selvittää kuljettajaa vaan haltija (jos eri kuin omistaja) on automaatisesti sakotettava (haltijan pitää tod., että ei ole syyllinen, jos kuski joku muu). Siksi kaikkiin, myös yrityskäytössä oleviin, autoihin piti otteeseen täydentää haltija, tai käyttövastaava (jonka tehtävä on "paljastaa" sakotettava).
Eli ulkomaille vientiin ei tarvitse erillistä lupaa, ellei esim. rahoituslaitos sitä omista ehdoistaan vaadi, mutta rajavalvonta ei tuollaisia rahoitus-/leasinsopimusehtojen rikkomsia valvo..
Kirjoittanut: "Masi"
« : 6.01.2012 kello on 09:54 »

Seitsemän vuotta sitten oli käytössä ratkaisu, mercedes vito belgian kilvissä ja asuntovaunu matkaaja olikohan 8000 tai 9000 tyypiltään veljen omistuksessa suomen kilvissä. Molemmat reissaatiin euroopan puolella tuolla yhdistelmällä ja suomessa myös minä.
Ei kukaan koskaan epäillyt yhdistelmän laillisuutta. Kerran suomessa puhallus ratsiassa tarkastivat auton sekä vaunun paperit ja muutaman kerran ruotsiin tanskasta tullessa katsoivat paperit läpi.
Kirjoittanut: Weicco
« : 6.01.2012 kello on 07:37 »

edellisessä työpaikassa oli mulla transportteri työautona se oli leasing auto. silloin ainakin piti pyytää rahoittajalta ( santander ) maastavientilupa kun ajelin työjuttuja ulkomailla. lupa oli muistaakseni 3kk voimassa.

ja pätkällä hankitut autot vaatii myös rahoittajalta maastavienti luvan. voi kyllä ajaa ilmankin mutta kannattaa olla kaikki kunnossa jos rajojen yli mielii lähtee ajeleen. ei sillä että ne niitä papereita rajoilla kyselee, eivät ole koskaan kyselleet mutta jos siellä sattuu jotain niin sen vuoksi.
Kirjoittanut: Pekka
« : 5.01.2012 kello on 21:03 »

Tuo on hyvä pointti.

Leasing-auton maasta vienti taitaa kanssa tarvita jonkun luvan omistajalta.
Osamaksu autoilla on vissiin kyllä aina ajettu kun niissä kuitenkin on haltijan nimi rek. otteessa.

No, valtakirja on helppo kirjoittaa. :)
Kirjoittanut: 99
« : 5.01.2012 kello on 20:07 »

Nuo rajan ylitykset ehkä tässä eniten kiinnostaa.
 Siis Suomesta Norjaan ja meidän porukalla yleensä Euroopassa. Hollanti on sen verran pieni vaikkakin mukava maa ettei siellä koko lomaa viitsi olla.

Tarvinnee ainakin lupalapun omistajalta.
Kirjoittanut: Pekka
« : 5.01.2012 kello on 19:06 »

Nuo rajan ylitykset ehkä tässä eniten kiinnostaa.
 Siis Suomesta Norjaan ja meidän porukalla yleensä Euroopassa. Hollanti on sen verran pieni vaikkakin mukava maa ettei siellä koko lomaa viitsi olla.
Kirjoittanut: vesako
« : 5.01.2012 kello on 18:57 »

Minä veikkaan jotta se Hollantilainen voi
tulla omalla autollaan ja lainata täällä
tai vuokrata vaunun ja vetää sitä ihan laillisesti.

Voihan suomalaisetkin vuokrata vaunuja  autonsa
perään ulkomailla.

Se kenellä on oikeus ajaa sitä hollannissa rekisteröityä
autoa on toinen asia.

Melkeinpä helpoiten saisi vastauksen kysymällä
vaunuja vuokraavasta yrityksestä, uskoisimpa
heidän tietävän.
Kirjoittanut: Alan
« : 5.01.2012 kello on 18:49 »

En usko, että voi olla ongelmia.

Ainoa ongelmamahdollisuus minusta voisi olla suomalainen kuski hollantilaisessa vetoautossa, kun ajetaan Suomessa.