rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: "Masi"
« : 5.05.2019 kello on 09:58 »

Tälläisessa kotjakkeessa on 10cm maavara (tankin ja akselistojen alla) ettei 20cm korkea pullotunkki alle mene - vanhemmassa tuulilasi kumitiivisteellä kiinni, ja elämä oli helppoa kun oli jäykkä taka-akseli..

Eri murheet nykyään  :laugh:

Omassa tuli mukana tunkki, 8tn, ja olisiko 10 cm korkea ja aika korkeaksi venyy, taitaa olla viisi, kuusi putkea.
Ja ohjekirjassa paikat mistä nostetaan rengas kerralla ;)
Kirjoittanut: K.E.V
« : 26.04.2019 kello on 15:54 »

Ohjekirjassa näytti paikat olevan orkkis hydraulitunkille mikä apparin jalkatilassa olevan luukun alla
Kirjoittanut: kimi
« : 26.04.2019 kello on 13:03 »

Taitaa kyllä Transiitin tuulilasi olla liimattu.
Kirjoittanut: 88k5
« : 26.04.2019 kello on 12:56 »

Tälläisessa kotjakkeessa on 10cm maavara (tankin ja akselistojen alla) ettei 20cm korkea pullotunkki alle mene - vanhemmassa tuulilasi kumitiivisteellä kiinni, ja elämä oli helppoa kun oli jäykkä taka-akseli..

Eri murheet nykyään  :laugh:
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 26.04.2019 kello on 12:46 »

Itselläni on Puuilon 6 t:n tunkki. Sillä nostan pyörä kerrallaan. Kaikkea sitä on taas keksitty höyrötystä pyörän vaihtoon.  ::)
Kirjoittanut: 88k5
« : 26.04.2019 kello on 12:40 »

Joo, oliskait tuo frankestain noussu yhdellä 3tn tunkilla (tuo kuvan punainen) yhdestä pisteestä, päällä 60cm 4x4" lankku - kuten pussilla. Vähän robusti tapa..

Vaan kun näissä kaksoispohjissa alin pohja alhaan, kuinhan pussin kanssa kävisi, pullahtaisiko pohja ennemmin sisään sen sijan että auto nousisi  :-X
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 26.04.2019 kello on 12:19 »

Kyllä pussissa voima piisaa..tuohan on 4 tonnin pussi...nousee koko vehjes ilmaan.

Vähän kuin ilmapatja...pystyt nostamaan itsesi kevyesti ilmaan ihan vaan puhaltamalla patjaan ilmaa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 26.04.2019 kello on 11:13 »

Harvemmin matka-askilla tulee mentyä pyöräilmassa/jousi rentona - nimittäin sitähän se vastaa, jos rungosta tunkkaa.. ristiriipuntaa..
noh, rimorilla norjan puskissa tuli sellaisia penkkoja, että toisenpuolen paripyörät ilmassa. Onneks oli luistoesto.. vaan onhan ransussa maavaraa ja rimoskassa pienet jättökulmat.

Saa tuollaisessa kaatopusissa olla potkua kun takavetoisen runkopalkki aika keskellä ja pitkittäin sitä keskipistettä voi joutua hakemaan - liki 3tn kuormaa saa nostella ennekuin kallistus keventää.. ja kellä nyt ei pumppukärryä kotona olisi  :laugh:
Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 26.04.2019 kello on 10:21 »

jos se kestää ajoa niin pakko sen on kestää kulma kerrallaan nostoa...voi olla nääs tiessä kuoppia tai kohoumiakin...  :laugh:

mites olisi pumppiksen tilalle...
https://www.youtube.com/watch?v=PL1ST_gZbt4

Kirjoittanut: 88k5
« : 26.04.2019 kello on 09:49 »

Miten pumppukärryt liittyy kuvaan?


No, siten että saamani neuvon mukaan integroitua autoa (vain liimatuulilasillise t?) ei pitäisi nostaa kulma kerrallaan, vaan sivu tai pääty samalla kertaa. Tuolla 2tn laitteella keula nousee helposti..
..tai melkein kun viimeiset 2cm tunkilla alatukivarresta, niin pyörä vapaasti pyörii.

Rengasliikkeiden asiakkaathan tämän ovat jo tienneet  ;D

Periaatteessa alatukivarresta punttaisi kulma kerrallaakin kun nostoa tarvii sen 5cm, eikä auto kallistu siinä lainkaan. Mutta kun marsun tukivarren alapallo on olkakappaleessaa nurinpäin - väljä sellainen voi pullahtaa tuossa nostossa ulos..  :-X

Entäs rengasrikon sattuessa sitten alkup. tunkilla  :o