Kirjoittanut: Karabiilisti
« : 23.01.2019 kello on 09:59 »ei akku lyhkäseen tyhjyyteen kuole...eri asia jos pitkään on tyhjänä.
Sisäinen oikkari voi tappaa sen nopsaan.
Sisäinen oikkari voi tappaa sen nopsaan.
Kirjoittanut: Karabiilisti« : 23.01.2019 kello on 09:59 »ei akku lyhkäseen tyhjyyteen kuole...eri asia jos pitkään on tyhjänä.
Sisäinen oikkari voi tappaa sen nopsaan. Kirjoittanut: Ossi66« : 22.01.2019 kello on 19:57 »Ei se siitä mene rikki, ellei päästä akkua jäätymään. Huononee kyllä, koska tyhjä akku sulfidoituu jolloin sen sisäinen resistanssi kasvaa => ei anna eikä ota virtaa enää niin hyvin. Ei yhdestä kerrasta. Hieman kärjistetty tuo mun teksti Mutta mulla nyt yli 10 vuotias akku, jota ei ole päästetty yhtään kertaa tyhjäksi Kirjoittanut: 99« : 22.01.2019 kello on 18:45 »Eihän se ole mahdollista. Jos päästää akun tyhjäksi, sehän menee siitä rikki. Huoltolataukset tehdään aina ennenkuin akku pääsee tyhjäksi Ei se siitä mene rikki, ellei päästä akkua jäätymään. Huononee kyllä, koska tyhjä akku sulfidoituu jolloin sen sisäinen resistanssi kasvaa => ei anna eikä ota virtaa enää niin hyvin. Kirjoittanut: Petrooli« : 22.01.2019 kello on 15:15 »Usein tuollaiset kalvokykimet paskaantuvat vanhetessaan , en nyt tuota ole purkanut. Useita muita kylläkin. Suattanee olla mahollista, että kytkin on ollut vaan käytön puutteessa. Nimittäin nyt äsken kokeillessani se heräsi uudestaan eloon jo muutaman räpäläyksen jälkeen. Taitaa herkistyä kun pitkän tauon jälkeen ottaa käyttöön... Kirjoittanut: kimi« : 22.01.2019 kello on 12:57 »Eihän se ole mahdollista. Jos päästää akun tyhjäksi, sehän menee siitä rikki. Huoltolataukset tehdään aina ennenkuin akku pääsee tyhjäksi Sälli oli muutama viikko sitten jättänyt kakkosautoon sisävaloja palamaan viikoksi. Ei lähtenyt älylaturilla lataamaan mutta vanhalla pakotti henkiin ja Lidlin halvalla älylaturilla täyttyi. Aika näyttää miten tuo on elpynyt, nyt ovat reissussa viikon ja kotiintullessa näkee onko hönkää. Itselläni Alfan akku oli täysin mykkä ja sekään ei älylaturilla lähtenyt käyntiin. Vanhalla laturilla sai latauksen alkamaan ja sitten älylaturilla täyteen. Tuosta n. kuukausi, eilen etsin lämppärijohtoa ja Alfan ovet aukesi kaukosäätimellä, jotain se on säilönyt itseensä. Kirjoittanut: Ossi66« : 22.01.2019 kello on 10:52 »Kiitti vinkistä! Mulla on yksi Benton (ctecin kopio), jossa sama vika. Painonappi on neljällä jalalla oleva - varmaan löytyy korvaava kun vaan etsii. Tuolta näyttää, mutta pitäisi mitata oikea korkeus, jotta toimii sitten kotelon sisällä. http://www.spelektroniikka.fi/p11419-painonappi-piirilevylle-pienoispainonappi-6-x-6-x-5-mm-fi.html Kirjoittanut: K.E.V« : 22.01.2019 kello on 10:49 »Usein tuollaiset kalvokykimet paskaantuvat vanhetessaan , en nyt tuota ole purkanut. Useita muita kylläkin.
Kirjoittanut: Petrooli« : 22.01.2019 kello on 09:27 »C-tekin latureissa on sellaista, että pakkasella ei saata lähteä toimimaan ennekuin läämmittää vaikka patterin päällä. Jäykistyvistä muovijohdoistakin voi päätellä, ettei niitä ole tarkoitettu kylmään. Kiitti vinkistä! Sain C-tekin toimimaan kynnellä painelemalla. Tosin ei lähtenyt kello viidestä eikä vielä edes kymmenennellä painalluksella. Mutta kun aikani rämppäsin niin nappula otti kontaktia. Näemmä tuo laturi toimii muutoin, mutta tuo mode-nappula ei kunnolla toimi. Onko kukaan purkanut, että olisiko se korjattavissa? Kirjoittanut: Ossi66« : 22.01.2019 kello on 08:56 »ei siis tyhjä akku? kokeile tyhjällä akulla, voi mieli muuttua. Eihän se ole mahdollista. Jos päästää akun tyhjäksi, sehän menee siitä rikki. Huoltolataukset tehdään aina ennenkuin akku pääsee tyhjäksi Kirjoittanut: K.E.V« : 22.01.2019 kello on 08:53 »ei siis tyhjä akku? kokeile tyhjällä akulla, voi mieli muuttua.Olenpa senkin tehnyt, akku mikä oli käytännössä kuollut , lähti tulille jonkun vuorokauden käsittelyllä. |