rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Teukka-74
« : 28.02.2018 kello on 14:55 »

Minulla on käytössä mökillä ja autossa säädin joka käyttää pelkästään akkujännitettä säätäpiirien toimintajännitteenä, jos akku on irti säädin on täysin pimeä (kuormaliittimestäkä än ei tule mitään ulos vaikka paneelit olisi päällä), koska säätöpiirit on pois pelistä. Tämän säätimen ohjeissa ei ole neuvottu sen kummemmin kytkentä/poiskytkentä järjestystä. Periaatteessa minun säätimessä voisi käyttää pelkästään akun pois kytkevää pääkytkintä.
Muistatko mikä säädin sinulla on?
Kirjoittanut: SeaSharky
« : 28.02.2018 kello on 14:36 »

Minulla on käytössä mökillä ja autossa säädin joka käyttää pelkästään akkujännitettä säätäpiirien toimintajännitteenä, jos akku on irti säädin on täysin pimeä (kuormaliittimestäkä än ei tule mitään ulos vaikka paneelit olisi päällä), koska säätöpiirit on pois pelistä. Tämän säätimen ohjeissa ei ole neuvottu sen kummemmin kytkentä/poiskytkentä järjestystä. Periaatteessa minun säätimessä voisi käyttää pelkästään akun pois kytkevää pääkytkintä.
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 28.02.2018 kello on 11:37 »

Ehjänä on pysynyt vaikka hoidan asian akun ja säätimen välillä ihan sulakkeen irroittamisella.
Kirjoittanut: ktako
« : 28.02.2018 kello on 10:36 »

Molempiin  :) paneelin ja säätimen väliin ja säätimen ja akun väliin.
Kun lataus halutaan pois (esim talvella)
Niin ensin suljetaan paneelin ja säätimen välinen virta.
Ja sitten akun ja säätimen välinen virta.
Eli jos sulkee akun ja säätimen ensin se voi rikkoa säätimen
Ainakin näin trackerin lataus säätimen ohjeissa mainittiin.
Ja siksi myös akun ja säätimen väliin katkaisin koska säädin kuluttaa virtaa ja voi imasta akun tyhjäksi esim talvisäilössä.
Joku voi selkeämminkin ilmaista  ;D
Tuosta säätimen rikkoontumisvaarast a Puhutaan, mutta mikä sen rikkoo jos sen irrottaa akusta paneelien ollessa kytkettynä? Tracer bn asennusohjeessa neuvotaan ensin kytkemään kaikki valmiiksi ja viimeksi kytketään säädin akkuun. Onko nyt kyseessä säädinkohtainen asia?
Kaksoiskytkimen periaate lienee hyvä humoristin mainitsemista syistä johtuen. Thumb
Kirjoittanut: Humoristi
« : 27.02.2018 kello on 22:03 »

Molempiin  :) paneelin ja säätimen väliin ja säätimen ja akun väliin.
Kun lataus halutaan pois (esim talvella)
Niin ensin suljetaan paneelin ja säätimen välinen virta.
Ja sitten akun ja säätimen välinen virta.
Eli jos sulkee akun ja säätimen ensin se voi rikkoa säätimen
Ainakin näin trackerin lataus säätimen ohjeissa mainittiin.
Ja siksi myös akun ja säätimen väliin katkaisin koska säädin kuluttaa virtaa ja voi imasta akun tyhjäksi esim talvisäilössä.
Joku voi selkeämminkin ilmaista  ;D
Kirjoittanut: kimi
« : 27.02.2018 kello on 21:50 »

Mitä haluat katkaista katkaisimella? Panelin tuoton?  Silloin itse laittaisin säätimen ja panelin väliin. Toisaalta säätimen ja akun välissä suojaa koko panelijärjestelmän. Miksi kytkin?
Kirjoittanut: ktako
« : 27.02.2018 kello on 21:47 »

Mitäpä mieltä olette, kumpaan väliin pääkytkin tulisi sijoittaa,  paneelin ja säätimen, vai säätimen ja akun väliin? Mielellään perustelut mukaan.