Kirjoittanut: Yrjö
« : 12.01.2018 kello on 07:55 » Eipä ole kukaan viiatin koneen tuntija kertonut mitään?
Kokemusteni mukaan ei tuo 10 s. paineettomuus mitään haittaa. Ajoin joskus Volvo B18 koneella reilun kilometrin (hiljaa), kun öljypumpun akselin nokat oli poikki, ei minkäänlaisia vaurioita näkynyt, kun pöyhin koneen. Aina siellä on vanhaa öljyä valmiina.
Mutta tuo saattaa olla merkkinä alhaisesta öljynpaineesta? Tai sitten että nykyinen anturi vaatii enemmän painetta, kun yleensä, tai on vain hidas?
"Hauho"kun ei ilmeisesti itse harrasta. Niin tuo mittaus maksaa jonkun verran korjaamolla, mahdollinen korjaus aika paljon? Mutta jos korjausta vaatii, niin kyllä sen pitäisi moottorin ikää jatkaa?
Tossa Opelissa meni keväällä öljynpaine mittari nollaan (tarvike), ajoin kuitenkin kotiin (300 km.). Tuossa kun avaa öljyn täyttökorkin, näkee että nokka-akselille tulee öljy hyvin, jopa roiskuu ulos.
Kokemusteni mukaan ei tuo 10 s. paineettomuus mitään haittaa. Ajoin joskus Volvo B18 koneella reilun kilometrin (hiljaa), kun öljypumpun akselin nokat oli poikki, ei minkäänlaisia vaurioita näkynyt, kun pöyhin koneen. Aina siellä on vanhaa öljyä valmiina.
Mutta tuo saattaa olla merkkinä alhaisesta öljynpaineesta? Tai sitten että nykyinen anturi vaatii enemmän painetta, kun yleensä, tai on vain hidas?
"Hauho"kun ei ilmeisesti itse harrasta. Niin tuo mittaus maksaa jonkun verran korjaamolla, mahdollinen korjaus aika paljon? Mutta jos korjausta vaatii, niin kyllä sen pitäisi moottorin ikää jatkaa?
Tossa Opelissa meni keväällä öljynpaine mittari nollaan (tarvike), ajoin kuitenkin kotiin (300 km.). Tuossa kun avaa öljyn täyttökorkin, näkee että nokka-akselille tulee öljy hyvin, jopa roiskuu ulos.