Kirjoittanut: Tarvasjoki
« : 10.01.2018 kello on 18:00 »Nykysin on niin hurjia hinnaneroja ettei ihan joka pystistä viitti ostaaTosi on Turun suunallakin voi olla melskeen toiskymmentä senttiä litrassa hintaeroa dieselissä.
Kirjoittanut: Tarvasjoki« : 10.01.2018 kello on 18:00 »Nykysin on niin hurjia hinnaneroja ettei ihan joka pystistä viitti ostaaTosi on Turun suunallakin voi olla melskeen toiskymmentä senttiä litrassa hintaeroa dieselissä. Kirjoittanut: Oulaa« : 10.01.2018 kello on 16:40 »Enpä ole koskaan onneksi tuota seurannut, en edes tiettyä polttoaineketjua käytä, tankkaan ihan fiiliksen mukaan.Nykysin on niin hurjia hinnaneroja ettei ihan joka pystistä viitti ostaa Kirjoittanut: Arska« : 10.01.2018 kello on 14:47 »Tuo polttoaine.net pitäsi lopettaa ettei turhaan kulkeissa yritä päästä vielä halvemmalle asemalle kun monesti ei hintatieto pidäkkään paikkaansaEnpä ole koskaan onneksi tuota seurannut, en edes tiettyä polttoaineketjua käytä, tankkaan ihan fiiliksen mukaan. Kirjoittanut: Oulaa« : 10.01.2018 kello on 14:38 »2008 mallin MaxiDucato näytti että 30km ajoa jäljellä kun kulutusmittari näytti 8,4l/100km ja sitten näyttöön tuli pelkkää viivaa.
Viiden kilsan ajon jälkeen tankkasin eikä tankkiin mennyt kuin 70l jotta taitaa se vielä jonkun 5litraa jättää kertomatta . Tankillisella ajelee yli 700km niin en ole astioita mukana kulettanu. Tuo polttoaine.net pitäsi lopettaa ettei turhaan kulkeissa yritä päästä vielä halvemmalle asemalle kun monesti ei hintatieto pidäkkään paikkaansa Kirjoittanut: Gemmo« : 10.01.2018 kello on 13:56 »Minkähänlainen systeemi mahtaa olla tuo varoitusvalojärjest elmä. Mulla syttyy jo noin sadan kilometrin jälkeen täyteen tankkauksesta, sitten saa ajella noin 400 kilometriä ennen seuraavaa tankkausta, jos ei sammuta autoa välillä. Jos sammuttaa systeemi sekoaa täysin. Varmin tapa on ajaa trippimittarilla. Auto on Ducato Maxi itdt vuodelta 1998.
Kirjoittanut: Arska« : 10.01.2018 kello on 10:51 »Mun alkovi fiiulla 2,8 jtd varoitusvalon sytyttyä ajaa 60km.
Kirjoittanut: Antza0« : 10.01.2018 kello on 10:28 »Tuo mittari on melkoisen epätarkka. En tiiä edes osaako tuo idtd ilmata itse itseään..... Lyhyesti, samaa mieltä Ducatojen pa-mittareista ja varoitusvaloista. Ei taida riittää kunnolla edes sataa kilsaa ajella valon syttymisen jälkeen. Ja idTd on itseilmaava, tuli joskus testattua. Kirjoittanut: retkeilijä« : 10.01.2018 kello on 09:26 » Off-Topic: Otan pohjoiseen suuntautuviin reissuihin aina mukaan n.9 l dieseliä 10 l:n muovikanisteriin. Puristus => alipaine, korkki tiukalle, huolellinen puhdistus ulkopuolelta ja pänikkä vielä jätesäkkiin ja tuetty pystyyn takakonttiin. Hajusta ei ole ollut havaintoa. Kun varadieseliä on mukana tankkausvälit jatkuvat ja niin sitä on sitten myös tarvittu. Tyhjennän pänikän sitten Norjassa tai Ylä-Lapissa ja vältän kalliin tankkauksen Kirjoittanut: Tarvasjoki« : 10.01.2018 kello on 09:06 »Tavallisessa halpakaupasta ostetussa polttoainekanisteri ssa Materiaali on jäykkää muovia. Sulkiessani korkkia puristan kanisteria jotta sinne muodostuu alipaine. Korkki suljetaan tiukasti. Mahdolliset tankkausroiskeet pyyhitään pois.. Minulla samanmoinen joskus prismasta ostettu eibidä ainakaan bensan hajuja sisällä kun on agrekaattia varten on pidettävä ulkopuolella pyörätelineellä agrekaatinkanssa . Kirjoittanut: seppoko« : 10.01.2018 kello on 08:59 »Tavallisessa halpakaupasta ostetussa polttoainekanisteri ssa Materiaali on jäykkää muovia. Sulkiessani korkkia puristan kanisteria jotta sinne muodostuu alipaine. Korkki suljetaan tiukasti. Mahdolliset tankkausroiskeet pyyhitään pois. Kiva, että olet löytänyt umpinaisen kanikan. Mulla on myös kuvan mukainen kanikka. Se kyllä hengittää korkissa olevan korkin kiertämisen mahdollistavan mekaniikan reiästä. |