Kirjoittanut: retkeilijä
« : 29.08.2017 kello on 10:56 »Vai onko joku terveyssyy, että on pakko kallistaa.
On tästä varmaan juteltukin, mutta meillä ei kanssa kallistella. Eikä laiteta jalkoja kojelaudalle airbagin päälle.
------------------
Ite olen sitä mieltä, että häntä ei saa heiluttaa koiraa, eli joku yksittäinen toimivuusongelma ei ratkaise valintaa, vaan paino on asunto-osan laadussa, sopivuudessa käyttäjämäärään ja alustan suorituskyvyssä. Isot asiat ratkaisee, pieniä siedetään tai korjataan.
Itse en esimerkiksi haluaisi reissata autolla, joka hyytyy mäkiin ja jossa ei ole tavaratilaa. Hiukan naftin kuskin penkin ja ruokapöydän mitoituksen kanssa voin elää.
Lueskelin entisia juttuja ja vielä pitää palata asiaan:
Tässä Ducatossa on vänkärin penkki madalluksenkin jälkeen ylempänä kuin kuljettajan penkki. Kojelaudassa on sopivasti syvennys, joten jalkoja ei tarvitse nostaa liian ylös. Tyyny pehmikkeeksi ja sopiva kallistus selkänojaan ja kas, on mukavampi matkustaa, jopa torkahtaa pidemmällä matkalla. Eikä ole airbagia kojelaudassa.
Kuvassa mennään kohti vanhaa, katosta vettä tippuvaa pitkää tunnelia - jalat ristiin.
Muutenkin mukava kolmen vuodenajan auto kahdelle varttuneelle aikuiselle tämä McLouis Lagan.
Kevyessä autossa (max.3000 kg) on hyvät välityssuhteet ja riittävästi tehoa lastuttamattakin. Ohjaamo on osa asuintilaa. Käytännöllinen avohylly tuulilasin päällä lippistä ja lääkepussukkaa, yms varten. Ei kiipeämisiä ja kurkotteluja alkoville, ei kumartelua ohjaamosta tullessa.Eikä lisää ilmanvastusta. Korkean sängyn (1m) alle mahtuu tuolit ja pöytä, grilli ja puut. Nostaa vain sänkyä ja tavara on esillä tai ottaa ulos sivuluukust. Kaappitilat riittää, pleiserit ja leningit ripustimille, jne. Kaikki tarpeellinen tavara mahtuu mukaan reissulle. Hinta / laatu suhde taitaa olla kohdallaan.