rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Jogi
« : 16.08.2017 kello on 10:37 »

Auto on nyt takaisin liikenteessä. Vika oli, kuten oireet viittasivat kytkimen työsylinterissä joten samalla teetin koko kytkinremontin. Myös pääsylinteri (poljinsylinteri) vaihdettiin. Lisätyö tästä oli minimaalinen, osat tietty maksoi. Tilasin osat Saksasta, Autodoc.fi. Kytkinpaketti Sachs XTend Kit plus CSC, työsylinteri myös Sachs (porsineen Valeon tilalle). Nyt pitäisi kytkinosaston olla kestävällä mallilla. Osat sai Suomen parhaaseen tarjoukseen verrattuna 150 € vähemmällä ja paketti toimitettiin suoraan korjaamolle.

Työ tehtiin Raskoneella. Oma osaaminen, työkalut ja ajankäyttö huomioiden oli parempi olla itse tienestihommissa ja antaa asiantuntijoiden tehdä työ. Kokemusta siellä Ducaton kytkinremonteista todella oli. Viimeisen parin viikon aikana Oulun korjaamossa oli tehty 5 kpl vastaavia remontteja :o Noista korjatuista vähiten ajettu oli ollut 28 tkm. Voi todella puhua tyyppiviasta tämän työsylinterin kohdalla.

Sinänsä kallis vaiva, kun tuo hajonnut osa kustansi vain 39,98 €, mutta koko remontti kaikkineen tuhdisti enemmän.


Kirjoittanut: 88k5
« : 24.07.2017 kello on 23:53 »

Väittäisin vian olevan käyttösylinterissä. Ihan vastaavasti mänt voortissa mulla Puolassa. Pedaalin nosti varpaillaan, mutta falskasi niin ettei liikennevaloissa voinut seistä vaihde päällä. Liikkeelle kun pääsi niin vaihteiden vaihtoon ei kytkintä tartte, ainakaan takavetoisen oikealla lootalla. ;-)
Vaihdoin itte kotipihalla tuon 60€ osan kun ei pajalle heinäkuussa aikoja saanut...
Kirjoittanut: Kotilo
« : 24.07.2017 kello on 10:21 »

Hei.  Iso harmi tuo kytkimen rakenne.

Jos nostat käsin kytkinpolkimen takaisin ylös ja painat uudelleen niin eiköhän se ala tiputtamaan nesteet
pihalle...

Kannattaa varmistaa että vuoto on nimenomaan kytkimen työsylinteristä ettei turhaa irrota vaihdelaatikkoa.
Jos vuoto on kytkimen päässä niin kyllä se isoa remonttia tietää.

Minun työsylinteri (alkuperäinen oli Valeo) ja tilalle ajattelin etten laita valeota mutta niin se varaosamies tilasi sylineterin ja Valeon sain. Toivotaan ettei tarvitse toistamiseen tehdä kytkinremonttia.

Minä tein ohjeen ja työkaluluettelon kytkinsylinterin vaihdosta.  (pitäisi löytyä tältä palstalta haku toiminnolla)
Samalla vaihdoin levyn mutta turhaan.
Vanha kytkinlevy oli uuden veroinen.




 
Kirjoittanut: Jogi
« : 23.07.2017 kello on 23:12 »

Kolmen viikon keski-Euroopan reissu sujui niin teknisesti kuin muutenkin mainiosti, lähes loppuun saakka. 200 m ennen kotipihaa, toiseksi viimeisessä risteyksessä kytkinpoljin jäi pohjaan, kytkin ei irroittanut ja päällä olevalla vaihteella pääsi juuri kurvaamaan kotiparkkiin. Auto on  Ducato 2.3 (Hymer B) 2009, aj. 87 tkm.

Kertaalleen pääsin myöhemmin autoa siirtämään, kytkin toimi muutaman yrityksen jälkeen. Nyt ei enää toimi, kytkinpoljin pysyy pohjassa ja auto kotipihassa.

Lieneekö tuossa muuta vikavaihtoehtoa ku kytkimen työsylinterin porsiminen? Nesteet on tallella. Kotilon kytkinvika parin vuoden takaa tällä foorumilla näytti hyvin samanlaiselta 😬