Kirjoittanut: Jogi
« : 16.08.2017 kello on 10:37 »Auto on nyt takaisin liikenteessä. Vika oli, kuten oireet viittasivat kytkimen työsylinterissä joten samalla teetin koko kytkinremontin. Myös pääsylinteri (poljinsylinteri) vaihdettiin. Lisätyö tästä oli minimaalinen, osat tietty maksoi. Tilasin osat Saksasta, Autodoc.fi. Kytkinpaketti Sachs XTend Kit plus CSC, työsylinteri myös Sachs (porsineen Valeon tilalle). Nyt pitäisi kytkinosaston olla kestävällä mallilla. Osat sai Suomen parhaaseen tarjoukseen verrattuna 150 € vähemmällä ja paketti toimitettiin suoraan korjaamolle.
Työ tehtiin Raskoneella. Oma osaaminen, työkalut ja ajankäyttö huomioiden oli parempi olla itse tienestihommissa ja antaa asiantuntijoiden tehdä työ. Kokemusta siellä Ducaton kytkinremonteista todella oli. Viimeisen parin viikon aikana Oulun korjaamossa oli tehty 5 kpl vastaavia remontteja Noista korjatuista vähiten ajettu oli ollut 28 tkm. Voi todella puhua tyyppiviasta tämän työsylinterin kohdalla.
Sinänsä kallis vaiva, kun tuo hajonnut osa kustansi vain 39,98 €, mutta koko remontti kaikkineen tuhdisti enemmän.
Työ tehtiin Raskoneella. Oma osaaminen, työkalut ja ajankäyttö huomioiden oli parempi olla itse tienestihommissa ja antaa asiantuntijoiden tehdä työ. Kokemusta siellä Ducaton kytkinremonteista todella oli. Viimeisen parin viikon aikana Oulun korjaamossa oli tehty 5 kpl vastaavia remontteja Noista korjatuista vähiten ajettu oli ollut 28 tkm. Voi todella puhua tyyppiviasta tämän työsylinterin kohdalla.
Sinänsä kallis vaiva, kun tuo hajonnut osa kustansi vain 39,98 €, mutta koko remontti kaikkineen tuhdisti enemmän.