Kirjoittanut: elwari
« : 5.07.2017 kello on 17:03 »Juu, kyllä ne Marathonit kestää, kun muistaa ladata, niinkuin kaikissa lyijyakuissa on. Omat taitaa olla 15 vuotiaat tällä hetkellä.
Kirjoittanut: elwari« : 5.07.2017 kello on 17:03 »Juu, kyllä ne Marathonit kestää, kun muistaa ladata, niinkuin kaikissa lyijyakuissa on. Omat taitaa olla 15 vuotiaat tällä hetkellä.
Kirjoittanut: tsahkali« : 5.07.2017 kello on 12:22 »Meillä on 4 tämmöstä.
http://www.rpsups.com/wp-content/uploads/2013/02/M12V90FT.pdf Tarkoitettu varavoima-akuiksi (?). Painaa paljon mutta pitäisi kestää auton iän. Kirjoittanut: elwari« : 5.07.2017 kello on 11:25 »Piti oikein käydä laskemassa: viidestä tuhoamastani Sznajder akusta yksi on Agm. Vähän vanha aihe, mutta varmastikin aina ajankohtainen. Semmoinen tuli mieleen, että kestäisiköhän Gaphirin käytössä paremmin varsinaiset ajovoima-akut, mitä siivouskoneissa, kevyemmissä sähkötrukeissa yms. käytetään? 'Semi traction battery':lla löytää Googlesta tietoa. Purkauskestävyys voi olla esim. 600 sykliä jonkun DIN-normin mukaan. Painoa, kokoa ja hintaa on toki enemmän kuin tavan vapaa-ajan akussa. Lyijyn määrähän akussa kestoa tekee, paksut levyt. Itellä on vanhoja tukiasema-akkuja, 100 Ah akun paino on 42 kiloa, kerran tein koeponnistuksen, 12 vuotta käytössä olleessa akussa oli yli 90% jäljellä. Eeli Kirjoittanut: tsahkali« : 15.09.2016 kello on 20:06 »Kai se ois niin kytkettävä, että seinävirrasta tulee veto ? Nimenomaan... Kirjoittanut: TLP« : 15.09.2016 kello on 17:03 »Meillä on kans. Intikka on oletusarvoisesti päällä ja silloin seinäsähkö ja LATURI on irti verkosta. Kai se ois niin kytkettävä, että seinävirrasta tulee veto ? Vaikka siinä oltais pidempäänkin... eipä kuluta akkuvirtaa releen veto, vaikka se tuskin iso virta on mitä siinä kuluu. Kirjoittanut: tsahkali« : 14.09.2016 kello on 10:31 »Käytä välirelettä. Meillä on kans. Intikka on oletusarvoisesti päällä ja silloin seinäsähkö ja LATURI on irti verkosta. Kun seinän kytkee intikka irtoaa ja laturi menee päälle. Kirjoittanut: TLP« : 14.09.2016 kello on 06:52 »Käytä välirelettä. Pitää konsultoida velipoikaa tuosta, kun on alan inssi ja omaa luvat. Saa samalla tulla 'lyömään leiman' mun asennukselle En voi laittaa kuvaa kun koneeni on rikki ja toimin virityksellä. Itse tässä joutu kanssa koneen päivittään, kun vm 2007 Mac Pro pöytäkone rupesi tökkimään. Rahaa meni vähän liikaakin, mutta nyt pystyy käsittelemään työkuvat läppärillä. On jopa Lightroom/Photoshop käytössä nopeampi kun pöytäkone 😳 Kirjoittanut: mjo33400« : 13.09.2016 kello on 21:24 »
Käytä välirelettä. En voi laittaa kuvaa kun koneeni on rikki ja toimin virityksellä. Kirjoittanut: Teukka-74« : 13.09.2016 kello on 16:29 »Kyllä se on ns. 'älylaturi'.Hyvä.Se "äly" ei tuosta linkistä selviä. Kaveri laittoi tuollaisen e-bay:sta ja oli hiukan työn takana selvittää että laturi tosiaan on älyllinen. ½hintaan tuosta linkistä Kätevä yhdistelmälaite sinänsä. Kirjoittanut: TLP« : 13.09.2016 kello on 16:25 »Hyvä paketti sulla. Tsekkaa vielä että intikan laturi on automaatti eli katkaisee latauksen 14.7V. Kyllä se on ns. 'älylaturi'. http://www.aurinkosahko.net/product/93/invertteri-1500w-laturi-toiminnolla-12v Tuo, tosin ei tuolta... kun sain tuon SunPulsen värkin huomattavasti halvemmalla toista reittiä Vielä pitäis keksiä, miten sen järkevästi sovittaa 'seinävirran' kanssa yksiin. Niin, että mennään sillä mikä valitaan ja siitä saa akullakin vaunun sisäverkkoon invertterin kautta. |