rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Mukava
« : 20.04.2017 kello on 19:28 »

Kiitoksia vastauksista, kyllä tuo eriste varmaan on paras laittaa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 20.04.2017 kello on 18:51 »

Jos/kun se viemäri on jotain 30-40 muoviputkea, niin tällaisella http://www.taloon.com/putkieriste-climasnap-60-x-1000-mm-paksuus-15-mm-12-kpl/LK-4890560/dp?openGroup=9437
jälkieristää helposti, mikäli oikeaa kokoa löytyy. Ite ole ottanut tavaksi kaataa kovemmilla pakkasilla 1-2dl tällaista viemäriin yöksi http://www.motonet.fi/fi/tuote/609868/Star-brite-Kausisailytysneste--46-punainen-379l ei ole myrkkyä kuten jäähdytin nesteet.
Kirjoittanut: PasiKuikka
« : 20.04.2017 kello on 17:48 »

Huoilellisesti tehty  riittävän paksu  eristys esim. uretaanilla viemäriputkeen niin ongelma poistuu.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 20.04.2017 kello on 17:42 »


Sulanapitokaapeli tarvitsee 230v, joten yksi ratkaisu on kiinnittää kaapeli putken ympärille auton alle ja sitten vaan käyttää sitä tarvittaessa. Ehkä vähän hankalaa, kun pitäisi mennä auton ulos liitämään johtoja.


 Älä näin ainakaan tee koska pistotulppa sitten ihan kuranen kun tarvii ja siitä ne ongelmat sitten alkaakin, pahimmillaan palaa koko auto.

Lisä eristämistä kannattaisin kun kuitenkin lämmintä vettä joka poistuu niin ei se heti jäädy.
Kirjoittanut: Mukava
« : 20.04.2017 kello on 17:30 »



Talviaikoina on välillä käynyt niin, että kylmän yön jälkeen otan autossa aamusuihkun ja suihkun jälkeen suurin osa vedestä poistuu harmaavesisäiliön kautta pois, mutta pieni loppuosa vedestä jää tulvimaan lattiakaivoon.
 
Tuo johtuu siitä, että lopussa vesi valuu todella hitaasti pois ja näin suihkuvesi kohmettuu (jäätyy) poistuessaan suihkukaapin lattian läpi putkea pitkin harmaavesisäiliöön. Juuri ennen harmaavesisäiliötä auton alla putkessa on mutka, jossa vesi kohmettuu ja siis aiheuttaa sen, että vähän vettä jää suihkuhuoneen lattialle, kun vesi ei pääse poistumaan.
Asia on helppo todeta, kun laitan auton alle lämmittimen puhaltamaan pienen hetken aikaa tuohon putken mutkaan, niin hetken päästä kaikki vedet poistuvat nätisti pois.

Eräs ratkaisu voisi olla, että eristäisi tuon putken mutkan paksulla eristeellä, tai sitten kiertää sulanapitokaapelin putken mutkakohdan ympäri ulkopuolelle kiertäen. Sulanapitokaapeli tarvitsee 230v, joten yksi ratkaisu on kiinnittää kaapeli putken ympärille auton alle ja sitten vaan käyttää sitä tarvittaessa. Ehkä vähän hankalaa, kun pitäisi mennä auton ulos liitämään johtoja.
Toinen ratkaisu olisi laittaa invertteri, jolloin 12v riittäisi, eikä tarvitsisi ulkopuolista virtaa autoon. Onko kellään vastaavia ratkaisuja? Mistä kohtaa kannattaisi laittaa läpivienti ja invertteri?