Kirjoittanut: velnum
« : 3.04.2017 kello on 17:08 »Vertasin tähän malliini 0.75 uf 400 vac jonka oletin olevan orginaali näissä sähköpatruunoissa.
Kirjoittanut: velnum« : 3.04.2017 kello on 17:08 »Vertasin tähän malliini 0.75 uf 400 vac jonka oletin olevan orginaali näissä sähköpatruunoissa.
Kirjoittanut: mjo33400« : 3.04.2017 kello on 12:40 »mjo33400 olit oikeassa jäleen kerran. Syvä kiitos avusta .Kondensaattori ruvennut näköjään happanemaan kuitenkin. Sen verran asia rassas että oli pakko vaihtaa illalla ,nyt toimii ihan asiallisesti. Aivan hirveä rallatus tosi ihme ääni. Mjerica avaa ja kirjoittaa tosi hyvin tämän problematiikan luonteen. On toi konkka alkuperäinen. Kirjoittanut: velnum« : 3.04.2017 kello on 11:15 » mjo33400 olit oikeassa jäleen kerran. Syvä kiitos avusta .Kondensaattori ruvennut näköjään happanemaan kuitenkin. Sen verran asia rassas että oli pakko vaihtaa illalla ,nyt toimii ihan asiallisesti. Aivan hirveä rallatus tosi ihme ääni. Mjerica avaa ja kirjoittaa tosi hyvin tämän problematiikan luonteen.
Näytä olevan että joku vaihtanu aikaisemminkin kondensaattorin tähän sähköpatruuna. En uskon että on alkuperäinen kuva saaliinsa sadutusta vaihdetusta kondensaattorista tarkasteluun. Kirjoittanut: -------« : 3.04.2017 kello on 08:06 »Hyvin nuo näissä kestänyt on, jos jo 20vuotta paikoillaan olleet..
Löytyy nuita konkkia vielä useampi, tuonne kopan alle passaavia.. Kirjoittanut: Mjerica« : 3.04.2017 kello on 05:23 »Olet kuitenkin tehnyt niin kauan näitä alden korjauksia ja hyviä neuvoja antannut että painoarvoa tiedolla-Eikä vain Alden, tämä vaiva koettelee ilmeisesti kaikkia karavaanareitten verkkovirtapumppuja . Eikä rajoitu edes niihin. Näissä kondensaattori/apuvaihekoneissa näyttää pari seikkaa aiheuttavan pysyvää yllätystä. Toinen on viimeisiään vetävän, jo kapasitanssiaan menettäneen käyntikondensaattor in aiheuttama melu. Olisiko niin että asiaan perehtymätön luonnostaan olettaa moottorin pikemminkin hiljenevän kuin ryhtyvän metelöimään. Tuossa tilanteessa apuvaihe kuitenkin alkaa "tempoilla" eli syntyy kulmanopeusmuutoksi a jotka manifestoituvat mitä kummallisimpina ääninä, kalinaa, jurinaa, ropsotusta yms. Mekaaniselta kuulostavaa, erittäin harhaanjohtavaa melua. Ja kun kapasitanssi tarpeeksi alenee niin lakkaahan moottori käynnistymästä. Siinä vaiheessa joku jo luulee sen olevan jumissa, no tavallaanhan se onkin kun momentti ei riitä voittamaan kitkoja.... Mutta sääli jos tämän takia vaihdetaan koko moottori(pumppu). Toinen yllätys tuntuu kohtaavan jopa noitten valmistajiakin. Vaikuttaa siltä ettei ymmärretä miten korkeita jännitteitä nuo moottorit kykenevät aikaansaamaan (1) kondensaattoreihins a. Niissä näkyy tehtaitten jäljiltä olevan 400VAC kondensaattoreita joka on aivan alaraja, siinä ei ole minkäänlaista marginaalia. Aikaa myöden tuo jännite tulee eri syistä hetkittäin ylittymään eikä kondensaattorin itsekorjaavuus kokonaan pelasta tilannetta. Läpilyönti ei johda täyteen vyöryyn mutta kapasitanssia menetetään kerta toisensa jälkeen. Itse en koskaan korvaa kondensaattoria alle 450VAC:n tyypillä edes teollisuuslaitteiss a vaikka ne toimivat yleensä melko vakaissa verkoissa. Kuvitelkaapa sitten vaikkapa karavaanarin pumppua pitkän jatkojohdon päässä kun lämmityspatruunan termostaatti katkaisee ja juuri sillä hetkellä ei muuta merkittävää kuormaa ole. Osa noista katkaisuista sattuu verkon vaiheen huippukohtien lähelle ja silloin jännite hypähtää. Se ei onneksi "näy" kondensaattorilla sellaisenaan mutta riittää silti toistuessaan tuhoamaan sen. Hankaluutena näyttää olevan se että moottorin kuorien sisään valmistajat varaavat usein tilaa vain alimittaiselle kondensaattorille. Sekä jännitekeston mutta vielä kapasitanssinkin osalta. (1) En käytä tässä sanaa indusoida sillä tuosta jännitteestä vain osa on roottorivuon apuvaiheeseen indusoimaa l. varsinaista generaattorijännite ttä. Kirjoittanut: mjo33400« : 2.04.2017 kello on 21:05 »Hiivatti sentään patruunan on hankala paikassa joutuu irrottaa koko vesikierrosta, mutta täytynee pakosti kuitenki ennen pumpun purkua, vaihtaa ja kokeilla toi konkka josse kuitenkin olisi ongelman lähde .Olet kuitenkin tehnyt niin kauan näitä alden korjauksia ja hyviä neuvoja antannut että painoarvoa tiedolla . Tähän painoarvoon kannattaa nyt oikeasti luottaa. Kirjoittanut: velnum« : 2.04.2017 kello on 16:26 »Hiivatti sentään patruunan on hankala paikassa joutuu irrottaa koko vesikierrosta, mutta täytynee pakosti kuitenki ennen pumpun purkua, vaihtaa ja kokeilla toi konkka josse kuitenkin olisi ongelman lähde .Olet kuitenkin tehnyt niin kauan näitä alden korjauksia ja hyviä neuvoja antannut että painoarvoa tiedolla .
Kirjoittanut: mjo33400« : 2.04.2017 kello on 15:12 »Tuli hankittua vaaralle uusi kondensaattori, toivottavasti tämä nyt pelitää uusi 1uf , vanha 0,75uf näköjään hieman eksoottinen löytää. Rohina johtuu viallisesta konkasta, ei vioittuneesta siipipyörästä. Kirjoittanut: velnum« : 2.04.2017 kello on 13:14 »Tuli hankittua vaaralle uusi kondensaattori, toivottavasti tämä nyt pelitää uusi 1uf , vanha 0,75uf näköjään hieman eksoottinen löytää.
Huomenna tarkoitus laittaa vaihtoon toinen sähköpatruuna tilalle. Nyt tarkoitus avata tämä sähköpatruuna ja läpikäydä pummpun osat .Selvää rohinaa kesken kaiken ajoittain pyöriessään. Kävi mielessä voisi olla jäätymis vaurion aiheuttama siipipyörän rikkoutuminen no tiedä häntä. Tarkoitus laittaa sähköpatruuna purkukuvat sielunelämästä,varmaan moni kiinnostaa varsinainen nestetilan pumpun rakenne.Ei se varmaan kummonen pläjäys ole . Mutta mukana kuitenkin tietoa Sähköpatruuna kytketty yhdelle kilowattille toimimaan ja /12 voltin paisuntasäiliössä oleva pumpulla varassa neste kierrätys toimii näköjään kuitenkin moitteettomasti lämmitys .Huonetermostaatti säädetty +15 asteeseen,siällä +12 ulkona +1. Kirjoittanut: velnum« : 30.03.2017 kello on 20:56 »Kävin tarkistamassa matkailuauton lämmityksen illalla. Kaasulla aamusta asti toimii täysin moitteettomasti. Varmistu näköjään nyt selvä sähköpatruuna ongelma.
|