rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: aakoo
« : 23.02.2017 kello on 23:49 »

Aasinsillalla asiaan. Pihasaunassa pidän 200w patteria joka jaksaa pitää lämpötilan n. 10 astetta ulkolämpötilaa korkeampana ja se riittää pitämään paikat kuivina ja raikkaina, saattaisi toimia matkamökissäkin?

Toinen pidempi aasinsilta: Varusmiesajoilta muistan että joitain radio ja korjaamoautoja varastoitiin katoksessa jossa auton koppiin kytkettiin letku josta puhalsi kuivattua ilmaa, oliskohan  tollasia "kuivanilmantekokone ita" järkihinnalla jossain myynnissä?
Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.02.2017 kello on 21:24 »

Avaa kaapit ja lokeroiden/ sälytystilojen luukut jotta ilma kiertäisi. Käytä öljytäytteistä patteria ja ajasta se lämpenemään muutaman kerran vuorokaudess 15-30 min.
Tuo riittää hyvin pitämään vaunun kuivana ja sähköä ei paljoa kulu

Nimenomaan...  Ei siellä tarvi olla edes +asteita.
Kirjoittanut: kimi
« : 23.02.2017 kello on 21:06 »

Henkilökohtasesti en ymmärrä jos vaunussa/autossa on oma vesikiertoinen lämmitys myös sähköllä käytettäväksi, miksi sinne pitää raahata jokin pistelämmitin (pateri).
vesikiertoinen sähkölämmitin yleensä käyttää 220v kiertovesipumppua mikä tykkää pyörimisestä eikä rasitu siitä sen enpää ku käyttämättömyydestä ...

Noinkin tietysti ja etuna ehdottomasti se, että lämmitys tapahtuu ympäri vaunua tasaisesti. Kauanko sähköpatruunan pitää olla päällä jotta kierron vesi lämpenee. Tuskin tuota kiertovettäkään kannattaa kuumentaa kuin kerran pari vuorokaudessa jotta pysyy kuivana. Kohtalaisen nopeasti kuitenkin saa vaunun käyttölämpöiseksi kun haluaa
Kirjoittanut: kimmok
« : 23.02.2017 kello on 20:57 »

Henkilökohtasesti en ymmärrä jos vaunussa/autossa on oma vesikiertoinen lämmitys myös sähköllä käytettäväksi, miksi sinne pitää raahata jokin pistelämmitin (pateri).
vesikiertoinen sähkölämmitin yleensä käyttää 220v kiertovesipumppua mikä tykkää pyörimisestä eikä rasitu siitä sen enpää ku käyttämättömyydestä ...

ja pysyy se pannukin kuivana.
Kirjoittanut: Rölli
« : 23.02.2017 kello on 20:49 »

Henkilökohtasesti en ymmärrä jos vaunussa/autossa on oma vesikiertoinen lämmitys myös sähköllä käytettäväksi, miksi sinne pitää raahata jokin pistelämmitin (pateri).
vesikiertoinen sähkölämmitin yleensä käyttää 220v kiertovesipumppua mikä tykkää pyörimisestä eikä rasitu siitä sen enpää ku käyttämättömyydestä ...
Kirjoittanut: kimi
« : 23.02.2017 kello on 20:26 »

Avaa kaapit ja lokeroiden/ sälytystilojen luukut jotta ilma kiertäisi. Käytä öljytäytteistä patteria ja ajasta se lämpenemään muutaman kerran vuorokaudess 15-30 min.

Tuo riittää hyvin pitämään vaunun kuivana ja sähköä ei paljoa kulu
Kirjoittanut: Mjv16
« : 23.02.2017 kello on 19:59 »

Tästä on varmasti puhuttu jo moneen kertaan, mutta siis asiaan.
Vien huomenna vaunun mökille seisomaan ja tarjoitus pitää sisällä noin +5 - 10 astetta lämmintä että paikat sisällä pysyy kuivana..
Mietin nyt lähinnä että laitanko 750w öljypatterin vai lämmitän primuksella ja kokeilen kauanko vanha kiertovesipumppu kestää lähes jatkuvaa pyörimistä..
Sanokaa joku viisas kumpi on järkevämpi kun vaunu seisoo kumminkin tyhjänä suurimman osan keväästä ja pieni lämpö riittää  8)