rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 13.02.2017 kello on 16:39 »

muistaakseni 1.5mm ja 2mm sisä halkasia, toki siit ku töitten puolesta noita ropasin on reilu 15 vuotta...

Piti taas könytä nurkkia...
Leikkasin siitä kirkkaasta putkesta palan pois jotta tuli neitseellinen pinta, näkyi olevan tasan 3mm reikä.
Löysin mustaakin. Leiman mukaan 1,5mm reikä, todellisuudessa ehkä kympin suurempaa.
Hymerissä on sitä 1,5mm putkea.
N. -35:ssä autoa on lämmitetty useamminkin, joten ei se putki varmaan ole kriittinen kohta.
Kirjoittanut: Rölli
« : 10.02.2017 kello on 21:45 »

Ai...   :o  Ja miten niin ei tiedä? Jos Suomeen tulee lämppäri, niin kyllä se pitää olla tänne sopiva.
Mitäköhän kokoa ne putket muuten sitten on?
muistaakseni 1.5mm ja 2mm sisä halkasia, toki siit ku töitten puolesta noita ropasin on reilu 15 vuotta...
Kirjoittanut: tsahkali
« : 10.02.2017 kello on 21:04 »

sitä veban muoviputkea on kahdella eri sisäreijällä ja se pienempi ei sovellu koviin pakkas oloihin. monesti ei edes myyjät tiedä kumpaa putkea on asennus sarjassa mikä tulee lämmitimen matkassa

Ai...   :o  Ja miten niin ei tiedä? Jos Suomeen tulee lämppäri, niin kyllä se pitää olla tänne sopiva.
Mitäköhän kokoa ne putket muuten sitten on?
Kirjoittanut: "Masi"
« : 10.02.2017 kello on 16:06 »

Niin eberiä kuin webastoa ollut rekoissa, niin neste kuin ilma vehkeenä. Molemmat toimii kun niitä käytetään paljon, molemmissa alkaa ongelmat vähällä käytöllä. Ja jos ei uudesta pelaa, niin asennus on se mikä on vikana molemmissa.
Mutta yksi ero niissä on, eberin huoltokulut on pienemmät pitkässä juoksussa kuin webaston.
Kirjoittanut: Aakku
« : 10.02.2017 kello on 14:33 »

sitä veban muoviputkea on kahdella eri sisäreijällä ja se pienempi ei sovellu koviin pakkas oloihin. monesti ei edes myyjät tiedä kumpaa putkea on asennus sarjassa mikä tulee lämmitimen matkassa
Näyttäis olevan 2 mm reiällä alkuperäinen...

Tarvikkeena saa jopa 5 mm sisähalkaisijalla Webastolle myytävää letkua.
Kirjoittanut: Rölli
« : 10.02.2017 kello on 14:16 »

Minä en ollenkaan ymmärrä tuota juttua polttoaineputkista.
Piti oikein könytä komerolle katsomaan.
Weban alkuperäinen putki on kyllä aika pientä, 3mm ruuvi ei sopinut siihen reikään.
Jos joku löytää pienempää ja käyttökelpoista, on kyllä aika mestari...
Sen putken myös PITÄÄ OLLA PIENTÄ, koska polttoainemäärä, jota annospumppu liikuttaa yhdellä iskulla, on myös pieni.
Pieni reikä, jotta löpö liikkuu tasaisesti ja kova vaippa, joka ei anna periksi.

Kerran on Weba temppuillut, suorastaan pysähtyi.
Oli 46 pakkasta ja tankissa puolet kesälöpöä.     8)
Jäi tarkistamatta, jämähtikö aine matkalle, vai vasta siihen suodattimeen, jonka olin laittanut ennen lämmitintä.
sitä veban muoviputkea on kahdella eri sisäreijällä ja se pienempi ei sovellu koviin pakkas oloihin. monesti ei edes myyjät tiedä kumpaa putkea on asennus sarjassa mikä tulee lämmitimen matkassa
Kirjoittanut: 88k5
« : 10.02.2017 kello on 13:31 »

Kyllähän näihin vehkeisiin voi vikoja tulla - Eberiin siinä missä Webaanki. Tämän päivän diagnoosi >900 tuntia käytettyyn (eka vika).. osa tilaukseen  ;)


Kirjoittanut: tsahkali
« : 10.02.2017 kello on 10:40 »

Noista polttoaineputkista on ollut juttua. Asentajan moka, jos ei oikeita putkia ole asentanut. Talvella on diesellämittimessä syytä myös kiinnittää huomiota polttoaineen pakkaskestävyyteen. Se on lisälämmitin joka ottaa ekana nokkiinsa....

Minä en ollenkaan ymmärrä tuota juttua polttoaineputkista.
Piti oikein könytä komerolle katsomaan.
Weban alkuperäinen putki on kyllä aika pientä, 3mm ruuvi ei sopinut siihen reikään.
Jos joku löytää pienempää ja käyttökelpoista, on kyllä aika mestari...
Sen putken myös PITÄÄ OLLA PIENTÄ, koska polttoainemäärä, jota annospumppu liikuttaa yhdellä iskulla, on myös pieni.
Pieni reikä, jotta löpö liikkuu tasaisesti ja kova vaippa, joka ei anna periksi.

Kerran on Weba temppuillut, suorastaan pysähtyi.
Oli 46 pakkasta ja tankissa puolet kesälöpöä.     8)
Jäi tarkistamatta, jämähtikö aine matkalle, vai vasta siihen suodattimeen, jonka olin laittanut ennen lämmitintä.
Kirjoittanut: HiTec
« : 10.02.2017 kello on 10:26 »

Lämppäreistä meillä oli as.autossa Eberi eikä sen toiminnassa ongelmia ollut. Samaten ex. käyttöautossa oli puolestaan Weba eikä siinäkään ongelmia ollut. Joten eiköhän nuo molemmat oikein asennettuina ole ihan toimivia värkkejä Thumb

Kauppiastahan ei olisi haitannut ylityöt, mutta pankki, joka osaltaan tulee mukaan kuvioihin myös sattuneesta syystä (Ässä-arpa ei tuonut toivottua tulosta menomatkalla) oli jo kiinni ja loppurahoituksen saanti jäi huomiseen.
Meillä on asiat aina laitettu kauppiaan kanssa vaan paperille ja se rahaliikenne on hoitunut sitten aikanaan = ihan hyvin siis tässäkin tapauksessa olisitte vaan laittaneet paperit kondikseen, maksuaikaa vaikka viikko tahi pari ja jos pankista ei rahaa tuohon mennessä irtoa, niin sitten palataan juttusille ja muutetaan tuo paperi vaikka autoliikkeen omalle pätkälle. Näin pääsette sille reissullenne uudella autolla ja on yksi huoli vähempi lomafiiliksiä pilaamasta :)

Niin juu ja kait onnittelut uudesta autosta lienevät tässä kohtaa jo paikallaan Thumb
Kirjoittanut: Aakku
« : 10.02.2017 kello on 08:49 »

^
Noista polttoaineputkista on ollut juttua. Asentajan moka, jos ei oikeita putkia ole asentanut. Talvella on diesellämittimessä syytä myös kiinnittää huomiota polttoaineen pakkaskestävyyteen. Se on lisälämmitin joka ottaa ekana nokkiinsa....

Mulla on joka autossa Webasto, tai Eberi toiminut.
Webastolla lämpötila ja kellokäyttöisenä ajoin 10 vuotta ja 420 tuhatta ilman mitään vikaa.
Nyt retkuiluautossa pari Eberiä, eikä vielä 10 vuoden aikana mitään vikaa. Tällä hetkellä parissa käyttöautossa Webastot. Toinen sisääajossa, alle 100 tuhatta ajettu ja toisella 220 tuhatta ja 10 vuotta ilman vikoja.

Ymmärtääkseni Webaston osat ovat kalliimpia ja siihen on vaikeampi saada yksittäisiä varaosia suhteessa Eberiin.