Kirjoittanut: jamppa508« : 30.01.2017 kello on 20:01 »Kirjoittanut: velnum« : 30.01.2017 kello on 19:58 »Joo kiitos vaan neuvoista ,aina terve tullutta uusi huomoitava asia tieto.Ei kyllä pysty millään huomioon kaikkia asioita aina.Siksi tälleen tiedot on kyllä korvaamaton apu mielestäni .
Kirjoittanut: jamppa508« : 30.01.2017 kello on 19:40 »Niin ,ja ota erityistarkasteluun jousen takapään kiinnityskorvake sinne runkoon,tuppaa nimittäin ruostumaanJa yhtä kovia ruostumaan ovat ne etupään kiinnikkeet nimimerkillä edelliseen autoon kaikki uudet jousen kiinnikkeet tehny Kirjoittanut: pp-96« : 30.01.2017 kello on 19:22 »Hyvältä näyttää, ja kai myös tuntuu sitten kun pääset pruuville.
Mikäli aloitat jousirempan,niin mittaapa lähtötilanne pohjaanlyöntikumi-- vastinpinta. Meinaan kun jarrupaineen säädin näyttäisi olevan tappiin säädetty. Mikäli auton perä merkittävästi kohoaa,saattaa setä katsastuksen löytää huomauttamista takajarrun tehosta.Mutta sepä selvinnee aikanaan. Niin ,ja ota erityistarkasteluun jousen takapään kiinnityskorvake sinne runkoon,tuppaa nimittäin ruostumaan Kirjoittanut: velnum« : 30.01.2017 kello on 18:44 »No niin Tervehdys miehet
Tänään tuli Motonetin verkkokaupasta ostetut .Matkahuollon toimittamat iskarit 7vrk toimitus. Sachs iskarin yläpään suoja holkki on näköjään muovia. Mielestä se on ihan järkevää koska alkaa helposti muuten ruostumaan No niin nyt on uudet siis Sacsin iskari vaihdettu alle.Iskarin asennuksessa näyttää olevat 50nm kiristyksellä mutterit kiinni. Sachs näköjään varustaa iskunvaimentimet hologrammi logolla nykyään varmaankin jonkinlainen varmistus aitoudesta. Tiedä häntä hyödytääkö yhtään mitään käytännössä. Kirjoittanut: Alan« : 24.01.2017 kello on 19:09 »Mutta tuntuu tässä olevan rahareikiä tohon matkailuautoon jatkuvasti. Seuraavaks alkaa takapään jousen kunnostustyöt. Sulla rahanreiät on kohtuullisia, kun teet ite. Hyvää tietoa tulee näissä sun kysymyksissä, etenkin kun kerrot vielä loppuun asti, miten kävi, ja kuvat kertoo aina enemmän kuin tuhat sanaa. Kirjoittanut: velnum« : 24.01.2017 kello on 18:29 »Tänään Kokeilin kädessä sitä vanhaa vaimenninta minkä irroitin, ei oikein tunnu kovin sepänsällin spesiaali vaimentimelta enään.
Mutta joka tapauksessa hyvä juttu ku tuli laitettua työnalle toi vaimennin vaihto et saa hoidettua pois kevääksi. Mutta tuntuu tässä olevan rahareikiä tohon matkailuautoon jatkuvasti. Seuraksi tosiaan olis tarkoitus ottaa työn alle, takalehtijouset toteutuksena varmaan parhaiten 2 ylimäärästä jousilisäleheteä. tai sitten toteutuksella HD Mad -kierre lisäjouset. Kirjoittanut: 88k5« : 24.01.2017 kello on 18:18 »..Jos kyse aloituksen kuvan iskarista, niin eihän tuo ruoste suoraan toimintaan haittaa kun öljynsä pitää. Ainoastaan iskarin varsi saa ajanoloon ikävää, ja sitten kun meuhut tai vaimennusteho karkaa, katsurikin pakottaa sen työnalle. Kirjoittanut: velnum« : 24.01.2017 kello on 17:51 »Olin tänään yhteydessä Vallilan Takomo ja nyt selvisi ettei matkailuautosani ole alko alustainen.Laitoin samat kuvat menemään vallilantakomoon mitä nyt oli aikaisemmin esillä kuva sarjana ja siihen tuli sitten heiltä varmistus ettei ole Alko alustainen.Näin ollen iskunvaimentimen valinta muuttuu erilaiseksi.
Tarjosivat sacsh tekemiä vaimentimia sa 311 413 mielestäsi sasch vaimentimet on ihan hyviä tuotteita. 1800kg /akseli kantavuus per puoli . Motonetista ja mitä parasta 55 Eskoa kappale kyseinen iskunvaimennin. Vallilan Takomon tarjous Sachs vaimennin tuotenumerolla SA311413 maksaa 98,50€/kpl. Silkkikravatti kaulassa ja laakerfeltit kainalossa reilu tarjous kerto kaveri, että semmosta SV-suomen vaimentimen tekemät vaimentimet ovat laadukaita ja ainakin varaosaliikkeet pitää niitä todella hyvinä Sinänsä olisi varmaan varma valinta ,ainoa vaan että ovat arvokkaita.Mutta ainahan se laatu maksaa Se on näköjään 16 mm yläpään puslan reiän koko ja alapää 10mm Kun aikaisemmin virheellisesti Ilmoitin 12mm yläpään puslan reiän koko Asennusohjeet sanoa että pitää vetää momenttiin, mutteri yläpää ja pultti ja mutteri alapässä. Onhan se hiivatin mielenkiintoista kokeilla että miltä tuntuu sen jälkeen ,matkailuauto reagoivan ajossa. Ei minulla mitään ihan hirveitä odotuksia ole sen suhteen. Ihmetyttää kyllä vaan katsastuksesta miten se on voinu mennä lävitte tollasilla läpi ruostuneilla iskareilla Kirjoittanut: Alan« : 23.01.2017 kello on 19:46 »Mulla on nuo SV -iskarit. Ne on paremmat kuin alkuperäiset, toki vaikeaa arvioida, kun samalla laitettiin lisäjouset. Erinomaisiksi en kehuisi, ei ne kykene alustaa saamaan niin vakaaksi kuin sen pitäisi olla. Näin siis -09 Transitin alustassa.
Jos ja kun ne pitää jossain vaiheessa vaihtaa, niin kartoitan kyllä, mitä löytyy muilta merkeiltä. |