rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: luokyio
« : 14.11.2016 kello on 21:03 »



Paljonko vakiotehot ja paljonko nyt? Kiinnostaa tuntemukset pakkasilla tuosta egr:n toiminnasta jos ei sulla webastoa ole.?
Dynossa ei käyty, mutta pitäisi olla n. 190 hp / 420 Nm,  tehtaalta 150/340. Ei vielä kunnon pakkasia ole nähty, mutta toistaiseksi ei ongelmaa. Eber on, esilämmitettynä lämpiää kymmenen asteen pakkasessa kyllä viiden kilsan matkalla tappiin ongelmitta keula tukittuna. Tukkimattomana meni reilu 10 km.
Kirjoittanut: TLP
« : 14.11.2016 kello on 16:41 »



Paljonko vakiotehot ja paljonko nyt?


Toiminnasta en voi kertoa, sama tekniikka, eri mallimerkintä.
Tuosta suoraan lainattuna Mersuforumilta:
Lainaus käyttäjältä: *****
No joo
Joissain hiukan uudemmissa 220cdi OM651 - moottoreissa on samat suuttimet, kuin 250,ssäkin.
Koskee vain Delphin viimeisintä versiota, crd3.10
Tyypillisesti ei mitään logiikkaa, GLK,ssa näyttäisi olevan, muissa harvinainen poikkeus.

vetoja lähtee 250sen malliin.
284hp/583nm
Hiukkassuodatin + kierrätys pois - ei muita muutoksia vakioon.

Kirjoittanut: Jarma
« : 14.11.2016 kello on 16:28 »

Tuossa mopomersussa säädin ennen ohjelmointia kulutusmittarin näyttämään oikein, korjauskertoimeksi laitoin 10%. Ohjelmoinnin jälkeen piti vielä siirtää lukemaan 20 %,  että näyttää oikein.

Ilman vaunua todellinen kulutus on tasan saman kuin ennen ohjelmointia. Vaunun kanssa testaukset menee ensi kesään. Viime kesänä lukemat aika tarkkaan 12 l/100 km.

EGR:n toimintaa supistettiin niin, että se on käytössä vain tyhjäkäynnillä. Muuten kuulemma iskee vilu kaupunkiajossa pakkasella.



Paljonko vakiotehot ja paljonko nyt? Kiinnostaa tuntemukset pakkasilla tuosta egr:n toiminnasta jos ei sulla webastoa ole.?
Kirjoittanut: TLP
« : 14.11.2016 kello on 08:37 »

Vaunun kanssa testaukset menee ensi kesään. Viime kesänä lukemat aika tarkkaan 12 l/100 km.

Saman verran menee 6702i Solikka perässä omalla, ei juurikaan tuosta heittele.
Tietenkin kun unohtaisi vakionopeussäätimen käytön niin menisi pienemmällä, mutta oon sen verran laiska että sitä on mukava käyttää  :o

EGR:n toimintaa supistettiin niin, että se on käytössä vain tyhjäkäynnillä. Muuten kuulemma iskee vilu kaupunkiajossa pakkasella.

Ei ole 3l V6 CDI:n kanssa ongelmia, tosin paljon hitaammin se -15°C pakkasella lämpenee, mitä ennen EGR:n poistoa.
Tähän saa apua sitten taas TT-Thermon pumpullisesta letkulämppäristä, mikä nostaa kyllä moottorin nesteiden lämpöä ihan kivasti ennen starttia.
Omassa 1kW versio ja sekin nostaa jo mukavaan lämpöön lyhyessä ajassa. 1,5kW ne suosittelee, mutta kun on 2kW sisätilan lämppäri, niin pitää miettiä töpselien syöttöjäkin  Thumb

Alla eri lämmöissä mitattuja ko. letkulämppärin lämmityskäyriä.
Nestetilavuus siis 10.2l ja moottori on 3l V6 CDI
Kirjoittanut: luokyio
« : 14.11.2016 kello on 07:34 »

Tuossa mopomersussa säädin ennen ohjelmointia kulutusmittarin näyttämään oikein, korjauskertoimeksi laitoin 10%. Ohjelmoinnin jälkeen piti vielä siirtää lukemaan 20 %,  että näyttää oikein.

Ilman vaunua todellinen kulutus on tasan saman kuin ennen ohjelmointia. Vaunun kanssa testaukset menee ensi kesään. Viime kesänä lukemat aika tarkkaan 12 l/100 km.

EGR:n toimintaa supistettiin niin, että se on käytössä vain tyhjäkäynnillä. Muuten kuulemma iskee vilu kaupunkiajossa pakkasella.
Kirjoittanut: TLP
« : 27.10.2016 kello on 21:10 »

Eniten se kulutuksen lasku näkyykin ajotietokoneen näytöllä, kun vehje saa väärää tietoa...   ;D

Mulla ei ole vaikuttanut ohjelmointi tuohon kulutusmittarin näyttämään mitenkään, se näyttää edelleen desilleen saman kuin makilta mitattuna.
85% olen tankannut samassa paikassa, samalta makilta ja samalla tavalla... jopa ajanut auton kohtuu samaan asemaan loivasti luiskalle makille.
Ja kun n.10 000km otannan ottaa, se on aika 'pienvirhe'-varmaa dataa ja helppo verrata mittarin näyttöön.

Virhe kulutusmittarissa tulee, kun raapasee vaunun perään ja mennään tuonne n.12l/100km kulutuksiin. Silloin todellisuus makilta mitattuna on 11-11.5, kun mittari näyttää 12-12.5. Normaali ajossa, missä pyöritään 6-8l/100km kulutuslukemissa, se näyttää desilleen kohdalleen. Tätä en tiedä, mistä moinen johtuu ?

Ja vaunun kanssa pääsisi helposti litran puolitoista vähemmällä, kun hoitelisi itse kaasun käytön. Olen vaan sen verran laiska, että ajan vakkari päällä ja kärsin tuon korkeamman kulutuksen mukavuuden takia  Thumb
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 27.10.2016 kello on 21:08 »

Paras tapa mitata kulutus:
Tankkaa täyteen lähihuoltsikalla. Nollaa trippi/GPS kilometrilaskuri. Ajele reissua tankki lähes tyhjäksi. Tankkaa täyteen samalla huoltsikalla missä aiemmin, samaan tapaan mitä edellinen tankkaus. Kirjaa tankatut litrat. Kirjaa tripistä/GPS laskurista ajetut kilometrit. Laske kulutus.

Se pitää huomioida että GPS saattaa lisätä matkaa paikallaan ollessa. Itsellä SportsTracker ilmoitti kävellyn 5 km työpöydällä ollessa. ::)
Kirjoittanut: 88k5
« : 27.10.2016 kello on 21:06 »

Jos itse laskee kulutusta, niin ei kai kukaan sitä laske tankin koon mukaan. Vaan tankkiin lasketun polttoainemäärän mukaan.

Juu, siinäkin voi tulla heittoa tankillisessa, riippuen kallistuksesta. Mutta pidemmällä tähtäimellä laskettuna heitot tasaantuvat.

Eipäs se tankin koko ratkaise kulutusta, mutta vaikuttaa ihan matemaattisesti; laskeppa antamani 63 ja 70 litraa tankkauksilla, saatko 13% eron kulutukseen sadallakilsalla, mikäli tuolla polttoainemäärällä pääse 500km? Ja mikä olis kulutus kummallakin lukemalla?
Kirjoittanut: seppoko
« : 27.10.2016 kello on 20:55 »

Eikä polttoaineenlaskija ankaan kannata luottaa, sekin voi tietämättää tehdä virheitä..

Ransun 75 litran tankissa (pitkä/loiva täyttöputki) saattaa jäädä 7-8 litraa vajaaksi, riippuen auton asennosta ja tankaajan maltista (auton mittarissa ei tuota näe). Kulutusta laskettaessa 63-70 litran tankkauksella heitto voi olla 13%..

Jos itse laskee kulutusta, niin ei kai kukaan sitä laske tankin koon mukaan. Vaan tankkiin lasketun polttoainemäärän mukaan.

Juu, siinäkin voi tulla heittoa tankillisessa, riippuen kallistuksesta. Mutta pidemmällä tähtäimellä laskettuna heitot tasaantuvat.
Kirjoittanut: Mautoilija
« : 27.10.2016 kello on 20:26 »

Itse kun ajelen sillä toisella F-merkillä myös päivittäiset ajot, sen tietsikka ottaa huomioon vajaatankkaukset. Ei kuvittele tankkia täyteen jos polttoainetta lisätään ABC:lla tai Teboililla (vain lisätään että matka asialliseen polttoainemyyntipai kkaan on mahdollinen). Ainoastaan lisätty määrä huomioidaan. Alkaa laskea heti tankkauksen jälkeen keskikulutusta ja tankissa olevalla polttoaineella mahdollista ajomatkaa. Tarkentuen matkalla käytetyn polttoaineen määrään/ajettu matka.