Kirjoittanut: Oulaa
« : 27.10.2016 kello on 20:10 »Toivottavasti minun kommenttini kuitenkin "ymmärrettiin"
Pitäs kait olla enempi hiljaa vain
Pitäs kait olla enempi hiljaa vain
Kirjoittanut: Oulaa« : 27.10.2016 kello on 20:10 »Toivottavasti minun kommenttini kuitenkin "ymmärrettiin"
Pitäs kait olla enempi hiljaa vain Kirjoittanut: 88k5« : 27.10.2016 kello on 12:31 »Suuresti anteeksi teille konkareille, kun olen saannut väärän kuvan, niin leirintäalueista sekä autojen perustekniikasta.On herkkää.. Jos olet saanut häneltä sellaisen kuvan, niin onko väärin antaa toisenlainen kuva? Tää on vähän väärä topikki verrata vanhempia F-alustoja - mutta ei minusta yhtäläisyysmerkkiä niiden välille voi vetää sen takia, että molemmissa on omat vikansa ja pelti ruostuu äkisti.. teknisesti toteutukse erilaisia, moottori/osa valmistajkin. Samaa ei voida sanoa viimeisen ~10 v ajan F:stä - varsinkin kun Boschin patentilla ja osilla löpö virtaa pyttyyn molemmissa - ja ompa jopa samoja koneitakin eri sähköjohdoin.. Kirjoittanut: 88k5« : 27.10.2016 kello on 12:20 »...Tämä se taitaa olla se "uusisuuntaus". Juuri eilen juttelin erään kehäIII varrella olevan matkailuvermemyyjän (uutta/vaihtoa) kanssa - autoa menee, ja hänen tuntumalla voimakkaamin kasvanut ostajakunta ei ole perinteisiä perusvaanareita (esim. vaunuilijoita), vaan "vasta-alkajia" (esim. ex veneillijöitä) kipinän saaneita laina/vuokravehkeellä. Ja liekö fb:n/netin tms. syystä tietoisia yöpymisistä siellä harrastusten parissa. Siis tarve jotain muutakuin leirintämatkailu. Tilanne taitaa kokoaika mennä siihen suuntaan, että leirintäalueiden tason/palvelujen täytyy kasvaa ja saada näkyvyyttä, kovallakin riskillä. Harmi vaan, että pienet ja vaatimattomat kuolevat pois - itse mieluummin valitsen tällaisen, jos leirintäalueelle on tarve mennä. Kirjoittanut: kimi« : 27.10.2016 kello on 11:59 »Onhan leirintäalueilla tapahtunut jotakin tällä vuosisadalla. 88 tiivisti hyvin miten tilanne muuttui kun suomalaiset vaunut yleistyivät, siihen aikaan energiakin oli kallista ja eri tavoilla alettiin seuraamaan sähkönkulutusta. Muutamilla alueilla oli pistorasiakohtaiset mittarit jotka henkilökunta luki kun alueelta lähdettiin.
Leirintäalueverkko oli laajempi ja palvelut vaatimattomampia, kuitenkin peruspalvelut oli olemassa. Kilpavarustus ja palveluiden kehittyminen pakotti pienimmät lopettamaan, aika paljon noita alueita on ollut myytävänä. Moni alue toimii kaupunkien mailla ja tiloissa, kaupungit ei kuitenkaan satsaa kehitykseen vaan vaatii isoja investointeja yrittäjiltä jotka alueita pyörittää. Rauhalahti Kuopiossa sai uuden omistajan ja kaupan ehtoihin kuuluu, että yrittäjä investoi luokkaa ½ miljoonaa lyhyellä aikavälillä. Heinolan alue sai uuden yrittäjän pari vuotta sitten ja vastaavasti siellä kaupungin vaatimukset oli isoja, puhumattakaan vuokrasta jonka yrittäjältä perivät. Aulangon kohtalo taitaa vielä olla auki. Kohtauspaikka on myynnissä, näitä on viime vuosina ollut useita. Vaatimattomiakin paikkoja löytyy vielä, mutta reilu oheistoiminta ja joku joka tuo alueelle yöpyjiä myös sesongin ulkopuolella vaaditaan, tai vaihtoehtoisesti paikka on auki muutaman kuukauden vuodesta. Kehitys on mielestäni lähinnä ollut se, että yövytään muualla kuin alueilla ja se vaatii sitten paremman varustelun, aggregaatti ja/tai kennojen suosio perustuu pitkälti näihin. Muistaakseni Ajurin auto oli varustettu erikoisvarusteluin jotka vaativat 230V toimiakseen, silloinhan se agregaatti on ehdoton jos saatavuus pitää taata Kirjoittanut: Vaeltaja« : 27.10.2016 kello on 11:38 »Suuresti anteeksi teille konkareille, kun olen saannut väärän kuvan, niin leirintäalueista sekä autojen perustekniikasta. Vastaan ihan asiallisesti. Täällä ei kannata ottaa jostakin erimieltä olevan kommentista palkokasveja sieraimiin. Sille tielle jos lähtee, on haistin kohta täysin tukossa. Tällä saitilla kirjoitetaan asiallisimmin karavaanarien asioista niistä, missä minä olen käynyt katsomassa. Aina silti jokunen ylilyönti sattuu täälläkin. Anna niiden mennä ohi, ja keskity asiallisiin keskusteluihin. Jooko? Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä« : 27.10.2016 kello on 11:11 »
Ei niitä hienoja pesutiloja vaatehuoltoja pesukoneineen ja kuivauskoneineen ole vieläkään joka paikassa. Eikä voikkaan olla, kun sesonki on lyhyt ja kannattavuus on niin ja näin. Autoista en osaa sanoa, kun niiden suhteen elän vielä -90 luvun alkupuolta. Ollaan niin kuin ei oltaskaan. Otetaan rauhallisesti. Kirjoittanut: ajuri« : 27.10.2016 kello on 10:24 »Jos laitat vertailukoriin alle 2000 luvun F:t, niin toinen on vain takaveto, toinen vain etuveto. Kun ei ne ulkoisestikaan näytä yhtään toisiltaa, niin mikä niissä on samankaltaisuutta? [/quote] Suuresti anteeksi teille konkareille, kun olen saannut väärän kuvan, niin leirintäalueista sekä autojen perustekniikasta. Olen saanut isältäni täyttä potaskaa tietoa ilmeisesti, hänhän on jo maaan manoilla. Ilmeisesti 2000 luvulla oli joka paikassa sähköt saatavana ja hienot pesutilat vaatehuolto pesukoneineen ja kuivauskoneineen jokaisen ulottuvilla. Olin täysin ulkona asiasta, siitäkin että ihmiset vaativat leirintäalueiltaan enemmän ja enemmän palveluja. Mikään alue ei ole sillen 2000 luvun kehittynyt yhtään kovan kilpailun ja varustelun suhteen. No minähän olen aivan vasta aloittelija alalla enkä voinut tietää mistään mitään pahoittelut siitä. Myöskään autoihin ei ole tullut mitään tekniikkaa enempää sekä 2000 luvun fiatit ja Transiti ovat täysin eri autoja joka suhteessa. No enpä kirjoittele enää tänne senttiäkään, kyselen vain apuja niiltä jotka ovat niitä avuliaita antamaan ja opastamaan minua uuden harrastuksen parissa. Kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet härpäkkeeni kanssa. HYVÄÄ SYKSYÄ !!!! Kirjoittanut: Oulaa« : 26.10.2016 kello on 10:50 »Juu tuolloin 2002 vuonna oli tilanne hieman toinen. Leirintäalueet vasta kehityksen alkuvaiheilla. Sähköä sai harvasta paikasta ja kaikki muukin palvelu/mukavuudet kortilla. Silloin tuo agregaatti on ollut tarpeellinenkin enemmän. Nykyään enimmäkseen-90 luvulla oli hyviä leirialueita ,japa parempia kuin nykyisin. Alueet olivat hoidettuja ja siistejä sekä ihmiset kohteliaita ,jopa henkilökunta. Oli isot alueet nurmikkoa mihin asettua ja roikkaa sai vetää niin pitkälle kuin halusi ja ottaa virran vaikka naapurin jakorasiasta. Joka helkutin palvelusta ei tarvinnut erikseen maksaa ja Norjassa oli ihmeelliset kolikkosuihkut ja helvetin kuuma vesi. Eikä mistään agregaateista kukaan puhunut vielä mitään . Joku rehenteli matkapuhelimellaan korkeintaan. Kirjoittanut: 88k5« : 26.10.2016 kello on 08:51 »Juu tuolloin 2002 vuonna oli tilanne hieman toinen. Leirintäalueet vasta kehityksen alkuvaiheilla. Sähköä sai harvasta paikasta ja kaikki muukin palvelu/mukavuudet kortilla. Silloin tuo agregaatti on ollut tarpeellinenkin enemmän. Nykyään enimmäkseenMinusta kyllä viimeiseen 14 vuoteen kämppäreissä ei mitään tuollaista muutosta ole tapahtunut. Kyllä jo -70-luvulla sai 220 V sähköä yleisiltä kämppäreiltä. Tosin sen alkuajan vaunuissa juuri mitään sillä tehnyt. Kunnes kotimainen vaunuteollisuus rupesi kukoistamaan 70/80 luvun taitteessa, oli jo lämmitystäkin sähköllä tarjolla patruunan kautta.. Jo 80 ja 90 luvulla oli ihan normia respassa vastata sähköllä vai ilman. Perusfasiliteetit kämppäreissä on pysyneet samoina, ja vasta tällä tuhatluvulla ei enää käpylehmät kakaroille riitä (vanhempien mielestä), vaan pitää olla huvipuistoa portin sisällä.. Minusta kämppärin perusidea on pysynyt ihan muuttumattomana, joissain vielä vanhat rakennuksetkin käytössä.. Jos laitat vertailukoriin alle 2000 luvun F:t, niin toinen on vain takaveto, toinen vain etuveto. Kun ei ne ulkoisestikaan näytä yhtään toisiltaa, niin mikä niissä on samankaltaisuutta? Kirjoittanut: ajuri« : 26.10.2016 kello on 08:20 »Täähän alkaa muistuttaa etutelttaa...Eipä oo tullut poikettua etuteltassa eikä takateltassa. Saattaa joskus lähteä aihe kyllä vähän rönsyilemään, niin kuin nyt. Oli selvää palautetta kiitos siitä. Yritän pysyä aiheessa. Laitetaan innostuksen piikkiin. Uusi juttu kokonaisuudessaan tää touhu. !!! |