rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Kafi-580
« : 17.09.2016 kello on 19:11 »

Sähkölämmityksen toimimattomuudesta ei paneeli tiedä mitään. Paneeli antaa vain ohjaus virran patruunan releelle....
Kirjoittanut: am1958
« : 17.09.2016 kello on 16:59 »

En tiedä kun oon niin vähän käyttäny sähkölämmitystä, tosin on tullut käytettyä senverran että tiedän että mulla toimii moitteetta, miten pyrostaatti vaikuttaa sähkölämmitykseen ei mun mielestä mitenkään, pumppu tietenki mutta kai nyt jokainen näkee kiertääkö vesi kun katsoo paisuntasäiliöön, ja onhan siellä kaks pumppua 12 v ja 230v kai niistä jompikumpi toimii ja pattereista käsin kokeilemalla voi jotain päätellä
Kirjoittanut: Harmony
« : 17.09.2016 kello on 16:38 »

Minäpä kerron tarinan, tein ihan kaikki, eli kävin ihan kaikki läpi, huonot kosketukset ja uudet liittimet juottamalla, ihan kaikki, uus pyrostaatti kun oli korva löysällä, uus ohjainpaneeli tein vitun kaikki, vaihdoin elkot ja muutki boksiin ja ohjainpaneeliinkin vaihdoin osia, en ole idiootti joten osaan tuollaiset puuhat, ja sitte maadoitus oli vikana loppupeleissä , ainaki minun vaunussa, en tiiä muista mut mulla lähti toimimaan näin ja hyvin, on testattu. Niin mulla oli 1,7-2,0v tulpalla, ei aina käynnistynyt ja jos käynnisty niin varmasti kolmiovalo syttyi, nyt on 2,3-2,7 ja starttaa het ja jää käyntiin, ainakin oli n, 3vrk käynnissä ,että ei mitään

Mutta entäs jos tämä sama vian kuvaus tulee myös sähkölämmitykselle? eli lämmittää vaunun kyllä mutta jossain välin kun pitäs alkaa taas lämmittää niin meneekin vikatilaan? olisko kuitenkin pyrostaattiin tai pumppuun viittaava vika?
Kirjoittanut: Harmony
« : 17.09.2016 kello on 16:34 »

Minulla kans renkkas Primus 2450, mutta kun laiton relesytytyksen ja 2,5 virtajohdon ja maan pannuun suoraan akulta niin alko pelaan. Kokemusta tosin vasta kahdelta yöltä kun olen vasta aloittelija tässä karavaani touhussa.  ;D

Taidan itekkin kokeilla tuota ennen kuin alan irrottelee pumppua kun ei ole noita puristin pihtejä. Toki laitoin juuri vaunun lämpeemään niin kattotaan mitä moinen masiina sanoo. Lähti vörkkii niinku aina.
Kirjoittanut: Kisällimatkaaja
« : 11.09.2016 kello on 10:03 »

Minulla kans renkkas Primus 2450, mutta kun laiton relesytytyksen ja 2,5 virtajohdon ja maan pannuun suoraan akulta niin alko pelaan. Kokemusta tosin vasta kahdelta yöltä kun olen vasta aloittelija tässä karavaani touhussa.  ;D
Kirjoittanut: am1958
« : 9.09.2016 kello on 22:54 »

en usko että on siittä kiinni koska tulpanjännite on  se mitä on, mitä väliä jos pannu kerran toimii, kuten sanoin vain paksumpi maadoituspiuha, se oli siinä mulla vikana, vedin sen pannunkylkeen en ohjainpaneelille, muista primuksista en tiedä, niin 2470, ja toimii vieläkin, ja hyvin, oli aiemmin alle 2 voltin tulppäjännite, ja ku uus johto  niin 2,5-2,7v ja skulaa, siitä saa repiä mitä kukanenkin halua.

Tuollaiset viat joissa primus ei syty uudelleen lämpimänä ,johtujat usein siitä ,että hehkutulpan spiraalilangassa on "karstaa"ja tulppa ei hehku lämpimänä riittävästi.
 Syy tuohon karstaan on ruoste pannun sisällä. Pannun syttyessä sen sisällä tapahtuu pieni "räjähdys"ja ruoste pöly palaa kiinni kuumaan hehkulankaan.
 Pannun syttymishetkellä hehkutulpan jännitteen tulee olla n.2,5v.
 Korjaus vaihtoehdot:
 -pannun puhdistus ja maalaus
 - kipinäsytytys
 -lisärele.
 ps. muutaman kerran törmäsin ilmiöön ,jossa pannu syttyi ja sammui välittömästi, eräs asiakas laski noita sytytyksiä yli 100 sitten meni hermot.
 Syy tuohon oli se että ,pannun syttyessä jännite laski niin alas että magneettiventtiili katkaisi pannun välittömästi . Tuo korjaantui vetämällä akulta lisä maajohdon suoraan ohjauspanelille
Kirjoittanut: KapteeniValpas
« : 6.09.2016 kello on 19:32 »

Kiitos vinkistä. Kerkesin jo voidella sen ilman ohjeita, joten nyt on aikaa lukea ja katsoa mitä tuli tehtyä väärin, vaikka hyvin tuo tuntuu nyt toimivankin :)
Kirjoittanut: K.E.V
« : 6.09.2016 kello on 17:41 »

Kirjoittanut: KapteeniValpas
« : 6.09.2016 kello on 17:37 »

Kiitos am1958 neuvosta. Eilen vedin piuhan akun miinukselta pannuun. Lämmitys toimi, mutta jonkun sytytyksen yhteydessä kiertovesipumppu alkoi pitää helvetillistä jurinaa. Tietenkin vähän nukahtamiseni jälkeen. Sammutin lämmittimen ja kaivoin viltin esiin. Aamulla vaunussa +5 astetta. Testasin lämmitintä ja jurina jatkui. Onneksi en ehtinyt enää töiden jälkeen hakemaan uutta pumppua (199€), vaan testasin vieläkö jurina kuuluu. Ei kuulunut. Toivottavasti saan nukkua tulevan yön ilman häiriöitä ja paleltumisia.
Kirjoittanut: am1958
« : 6.09.2016 kello on 00:17 »

Minäpä kerron tarinan, tein ihan kaikki, eli kävin ihan kaikki läpi, huonot kosketukset ja uudet liittimet juottamalla, ihan kaikki, uus pyrostaatti kun oli korva löysällä, uus ohjainpaneeli tein vitun kaikki, vaihdoin elkot ja muutki boksiin ja ohjainpaneeliinkin vaihdoin osia, en ole idiootti joten osaan tuollaiset puuhat, ja sitte maadoitus oli vikana loppupeleissä , ainaki minun vaunussa, en tiiä muista mut mulla lähti toimimaan näin ja hyvin, on testattu. Niin mulla oli 1,7-2,0v tulpalla, ei aina käynnistynyt ja jos käynnisty niin varmasti kolmiovalo syttyi, nyt on 2,3-2,7 ja starttaa het ja jää käyntiin, ainakin oli n, 3vrk käynnissä ,että ei mitään