Kirjoittanut: Jgahpir
« : 11.09.2016 kello on 13:52 »Hymer lukee oven sisäpuolella.
Lämmittimestä(kään) ei tietoa kun on ollut niin paljon muuta tutkailtavaa kun olen autoa pari kertaa käynyt kattomassa, siksi laitoinkin kyselyn lähtökohdaksi "aikakauden halvinta ja huonointa tavaraa ja suunnittelua" :-) Sellainen pyöreä musta pömpeli siellä yhessä kaapissa on, ja pikaisen vilkuilun perusteella Trumatic -kuvahaulla tulee palttiarallaa saman näköisiä-.
Jos oikeasti haluat etukäteen tietää tarkemmin, niin katso lämmittimen tarkka merkki ja nro ja kysy suoraan lämmitinguru mjolta tyyppiviat ja huoltomahdollisuus, löytyy tuolta lämmittimet osiosta.
Kannattaa huoltaa, koska lämmitinkin ruostuu ja karstaantuu, käytöstä riippumatta.
Jos se on Fiatin normialusta, niin siinä on varmasti jonkinverran uusittavaa, kuluvia osia, iskarit ja niiden laakerit, pyöränlaakerit, vetoakselit, vesipumppu ja putkisto, viitosvaihde, ruostevauriot jne
Ei mitään pommia, mutta jos ne joutuu tekemään kaikki kerralla kuluu useampi tonni.
Jos et itse pysty tutkimaan, joku fiat pakuihin erikoistunut huolto voisi antaa arvion alustan vioista.
Solifer Hymer ei varmasti ole huonoimpia asumaosan valmistajia ja jos se on alunpitäen suomioloihin tehty, niin varmasti pärjäilee. Eristyksen määrää ja laatua voi yrittää tutkailla vaikka irroittamalla joku kattovalaisin.
Kylmän ja vedon sietäminen on hyvin henkilökohtainen asia. Jos nukkuessa tuntuu tulee kylmä, matkasta ei tule mitään, mutta voiko 7000W lämmittimen pohottaessa kevät-syksy akselilla tulla kylmä, en usko. Lämmityksen hinnalla on merkitystä meille, jotka käytännössä asutaan näissä vehkeissä, mutta ei niinkään satunnaiselle matkailijalle.
Itse en ikimaailmassa tukkisi yöksi ikkunoita. Sehän on koko retkeilyn suola herätä komeasta maisemasta, joka loistaa katosta ja joka sivusta, verrattuna siihen että herää pakun peräkontista.