rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kettunen
« : 4.07.2016 kello on 20:50 »

Moi
Alun varoituksesta huolimatta vastaan kuitenkin tähän  aiheeseen,kun sopii niin hyvin.
Vaihdoin autoa( Transit -90.) uudempaan.
Vanhasta irroitin  nyt Webaston malli HL 32 (ilmawebasto) joka on  ansiokkaasti lämmittänyt väliseinätöntä pakettiautoa, meilläkin 10 vuotta.
Lähtenyt hyvin käyntiin,joskus vasta toisella yrittämällä,usein kuitenkin ensimmäisellä varsinkin silloin kun auto on ollut käynnissä. Useimmiten  vähän savuttaa käynnistettäessä. Normaalisti käydessä ei savuta,eikä pidä "ulvomista"
Huollosta kerrottiin,että "höyrystinhuopa" pitäisi vaihtaa,vain vaihtamatta on koska kuitenkin toimii mielestäni hyvin.

Kun luin viestiketjuja huomasin että asiantuntemusta on paljon ja koemusta korjauksistakin.
Nyt kysyisinkin minkälainen t.i. huolto kannattaisi tehdä ennen kun otetaan uuteen käyttöön tai myydään.? Nyt ois helppo tehdä kun on valmiina pöydällä.
Vielä toinen kysymys onko laitteessa jossain suodattimia ,pumpussa tai muualla?
Polttoaine oli otettu haaroittamalla tankilta tulevasta  polttoaineputkesta.

Terveisin Toivo


Kirjoittanut: Rölli
« : 4.12.2012 kello on 09:49 »

Käytin sitä ohutta metalliverkkoa minkä väliin laiton kuumankestävän lasikuitumaton(250 ja hetkellinen 600)... ja se reikä siin keskellä on tärkee ilman sitä diisseli vehe ei syty
 
Kirjoittanut: mjo33400
« : 4.12.2012 kello on 08:02 »

Mistä sen villan loppujenlopuksi sait?
Kirjoittanut: Rölli
« : 3.12.2012 kello on 23:07 »

Hyvä, otitko kuvia tekemisestä?
valitettavasti kuvat jäi ottamatta... mutt pittää yrittää joku päivä tutkii noit viallisii jos joutus tekeen saman hoomman ni sitt kuvvii kans ku on aikaa.
Pitäskö tehä yks 24 volttinen mökin lämmitykseen ois kunnon käyttö testi
Kirjoittanut: mjo33400
« : 3.12.2012 kello on 09:05 »

Kyllähä se siit lähti pöhiseen tunnin ku poltti ni sai vanhat paskat poltettuu kuivaks ja kun seuraavana päivänä kokeilin sisätilois uuestaan ni ei ollut minkäänlaista savun muodostusta mutt lämmintä teki . sitt vaan kestotestii, toivottavasti menee muutaman vuoden

Hyvä, otitko kuvia tekemisestä?
Kirjoittanut: Rölli
« : 3.12.2012 kello on 02:30 »

Kyllähä se siit lähti pöhiseen tunnin ku poltti ni sai vanhat paskat poltettuu kuivaks ja kun seuraavana päivänä kokeilin sisätilois uuestaan ni ei ollut minkäänlaista savun muodostusta mutt lämmintä teki . sitt vaan kestotestii, toivottavasti menee muutaman vuoden
Kirjoittanut: tsahkali
« : 28.11.2012 kello on 23:22 »

webasto on jonkunverran ylempänä kuin polttoainetankki ni siell on pieni alipaine.

Ihmettelen silti. Kun 'nykyweba' käynnistyy, polttoaine liikkuu sinä aikana aika pitkän matkan ja jos polttoaine on jo lämmittimen sisällä...? Webaston asennusohje  antaa kyllä selkeät mitat, miten pumppu on asennettava, mutta hyvin nuo tuntuvat toimivan selvästi ylempänäkin. Oisko siinä sun pumpussa venttiilivikaa?

no se webaston polttoaine pumppummppu on annos pumppu, yksi virtapulssi on yhtäkuin tietty määrä polttoainetta.. ja ainaki vanhemmissa pumpuissa oli säätö sille määrälle

Uudempia ei voi säätää, ainakaan purkamatta, vaan jokaiselle teholle ja polttoaineelle on oma pumppu. Wahemmat pumput muistutti normaalia polttoainepumppua ja, muistaakseni, iskua säätämällä pidettiin pukistossa suutinta vasten sopiva paine.
Kirjoittanut: Rölli
« : 28.11.2012 kello on 22:37 »

Jaaha. Siis omituinen 'välikausimalli', jota en ole sattunut koskaan näkemään. Mutta jos auton polttoaine kulkee Weban läpi, niin ei pitäisi olla kovin pitkä matka annospumpulle!! Kummallista, jos vaatii monta yritystä.
webasto on jonkunverran ylempänä kuin polttoainetankki ni siell on pieni alipaine.
no se webaston polttoaine pumppummppu on annos pumppu, yksi virtapulssi on yhtäkuin tietty määrä polttoainetta.. ja ainaki vanhemmissa pumpuissa oli säätö sille määrälle
Kirjoittanut: mjo33400
« : 28.11.2012 kello on 22:32 »

Jaaha. Siis omituinen 'välikausimalli', jota en ole sattunut koskaan näkemään. Mutta jos auton polttoaine kulkee Weban läpi, niin ei pitäisi olla kovin pitkä matka annospumpulle!! Kummallista, jos vaatii monta yritystä.

Mistä annospumpusta puhut? Veballahan on vain yksi pumppu.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 28.11.2012 kello on 22:25 »

juu normi kymppimillin polttoaine letku menee webastoon ja sielt auton siirtopumppuun, webasto toimii samalla polttoaineen esilämmitimenä. joten ei nää miten se wbaston annospumppu saa polttoainetta, paitsi jos purkaa paikallaan höyrystimen pois ja ajaa polttoaine pumppua ohjelmallisesti , joskus ekä käynnistystä pitää yrittää kymmenenki kertaa ett ilmautuu.. uuennis sitt siirryttiin takas perinteiseen ulkopuolelletulevaa n pumppuun..

Jaaha. Siis omituinen 'välikausimalli', jota en ole sattunut koskaan näkemään. Mutta jos auton polttoaine kulkee Weban läpi, niin ei pitäisi olla kovin pitkä matka annospumpulle!! Kummallista, jos vaatii monta yritystä.