rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Teukka-74
« : 10.05.2016 kello on 07:59 »

Kiitos Vaeltaj

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Kirjoittanut: Vaeltaja
« : 10.05.2016 kello on 01:41 »

AL-KO alustaisiin akseleihin, missä on rasvanipat akselin päissä jarrukilven takana. Näihin painetaan rasvaa niin kauan kunnes tuntuu pumpatessa selvää vastusta +2 pumppausta. Viimeksi huollossa pumppasivat käsiprässillä vasemmalle puolelle 14 pumppausta, ja oikealle puolelle 12 pumppaus kertaa.
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 9.05.2016 kello on 18:02 »

No en uskokkaan että rasva metallivälyksen poistaa mutta hidastaa kulumista   Sahanpurua laitoin minäkin ekan autoni ohjausniveliin. Helppo oli laittaa kun metallipannalla oli kumi kiinni .

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 9.05.2016 kello on 17:30 »

Aikoinaan isä neuvo että senaikaa lisätä vaseliiniä että alkaa pursuamaan vanha pois ja uutta näkyy (mm maatalouskoneissa). Ulompien nippojen vaseliini pääsee tuleen ulos mutta sisempi menee akselin sisälle eli mutu menetelmällä sisemmät nipat.
Kirjoittanut: Aakku
« : 9.05.2016 kello on 17:19 »

^
Ennen vanhaan käytettiin sahanpurua välysten poistoon joka paikassa ennen katsastusta....
Kirjoittanut: Catiska
« : 9.05.2016 kello on 16:05 »

 Ei se rasvaus välystä pienennä kuin eka kymmenen metrin ajomatkan ajaksi. Mutta hidastaa lisäkulumista kyllä.
Kirjoittanut: Rölli
« : 9.05.2016 kello on 15:39 »

Juuri näin. En puhu pyöränlaakerista, se on eri juttu ja eri rasvat. Sen välyksen kyllä hanskaan
mutta vääntövarressa on hieman välystä ja sen voi saada jossain määrin pienemmäksi rasvauksella.
Tuo 5 kertaa nippaan on minustakin hyvä ohje. Täytyy vielä tunkea rasvaa siten että näkisi sen tulevan jostain
ulos, kuten aisassa.
saattaa mennä muutama tuubi jott akseliputki eka täyttyy :D
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 9.05.2016 kello on 08:55 »

Laakerikuppiin tuskin laitetaan nippojen kautta rasvaa. Kysyjä ihmettelee montako painallusta vääntövarsien rasvaukseen tarvitaan minun mielestä. Itse olen vastoin partempaa tietämystä pumpannut puolen kymmentä kertaa prässiä, seuraten vanhan vaseliinin tuloa ulos.
Juuri näin. En puhu pyöränlaakerista, se on eri juttu ja eri rasvat. Sen välyksen kyllä hanskaan
mutta vääntövarressa on hieman välystä ja sen voi saada jossain määrin pienemmäksi rasvauksella.
Tuo 5 kertaa nippaan on minustakin hyvä ohje. Täytyy vielä tunkea rasvaa siten että näkisi sen tulevan jostain
ulos, kuten aisassa.
Kirjoittanut: T-Cat
« : 8.05.2016 kello on 22:10 »

miksi et ota laakeri kuppia auki ja totea rasvan määrä ,ja samalla laittaa laakeri välys kuntoon,koska rasvalla ei ylisuuria välyksiä kuulu korjata

Laakerikuppiin tuskin laitetaan nippojen kautta rasvaa. Kysyjä ihmettelee montako painallusta vääntövarsien rasvaukseen tarvitaan minun mielestä. Itse olen vastoin partempaa tietämystä pumpannut puolen kymmentä kertaa prässiä, seuraten vanhan vaseliinin tuloa ulos.
Kirjoittanut: uppotukki
« : 8.05.2016 kello on 22:05 »

miksi et ota laakeri kuppia auki ja totea rasvan määrä ,ja samalla laittaa laakeri välys kuntoon,koska rasvalla ei ylisuuria välyksiä kuulu korjata