rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 11.04.2016 kello on 16:53 »

Ja se oikein asunnus tarkottaa sitä että pulttia ei vedetä niin tiukkaan että pieru pääsee, sillon holkki on jumissa. Lukkomutterilla kiinni ja iskarin pitää liikkua holkin ja pultin välistä

Tämähän aiheuttaa ylimääräistä kolinaa sitten kun rauta hakkaa rautaa. Menee kumipuslan ajatus hukkaan.
Kirjoittanut: AnttiF
« : 11.04.2016 kello on 15:35 »

Ja se oikein asunnus tarkottaa sitä että pulttia ei vedetä niin tiukkaan että pieru pääsee, sillon holkki on jumissa. Lukkomutterilla kiinni ja iskarin pitää liikkua holkin ja pultin välistä

No sittenhän se vasta kolaisikin kun molemmissa päissä olisi välystä :) Välys sen kun lisääntyisi kun kalvaisi pulttia vasten! Kyllä yleensä puslat kiinni vedetään ja samoin puslapäiset iskarit. Iskareissa monesti viitekorkeus johon kiristetään ja normipuslat auton ollessa tassuillaan, kuten ilmeisesti nämäkin iskarit.
Kirjoittanut: AnttiF
« : 11.04.2016 kello on 15:25 »

Jos tuota edellä ollutta kuvaa katot niin huomaat ylä holkin olevan vulkanoinnista irti

Ei se kyllä irti ole. Molemmat puolet on kyllä vulkanoitu noin toispuoleisesti.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.04.2016 kello on 14:27 »

Jokainen kiristäköön pulttinsa miten haluaa. Tarvikekauppiaanki pitää pärjätä. Jos yksinkertasta asiaa ei halua ymmärtää niin minkäs sille voi, olen ammattikoulutukselt ani autoasentaja :o
No sillähän ei täällä mitään väliä  :(
Kyllä "asijantuntijat" tietää kaiken paremmin.
Vaikka tuokin mitä kerroit on tautisen tosi. ;)
Kirjoittanut: jva61
« : 11.04.2016 kello on 14:02 »

Jokainen kiristäköön pulttinsa miten haluaa. Tarvikekauppiaanki pitää pärjätä. Jos yksinkertasta asiaa ei halua ymmärtää niin minkäs sille voi, olen ammattikoulutukselt ani autoasentaja :o

Jos tuota edellä ollutta kuvaa katot niin huomaat ylä holkin olevan vulkanoinnista irti
Kirjoittanut: kettunen
« : 11.04.2016 kello on 13:58 »

Enpä ole koskaan kuullut, että iskarin silmän olisi tarkoitus pyöriä pultin ympärillä....   ;D
En oo minäkään.
Kyllä normaali silmukalla oleva iskari kuuluu minun mielestäni  kiristää ohjetiukkuuteen siten,että  vaunu/ auto lepää pyörillään,(n.s.nollapiste) ja kyllä se pusla joka on sen kumin sisällä ei pyöri pultin ymprillä, jos sen kuuluisi pyöriä siinä olisi laakeri.
ei siihen niin isoa kieroa tule, kumi joustaa riittävästi.
Ei lehtijousen puslan pulttejakaan jätetä löysälle, vaikka siinä on enemmän liikettä kuin iskarissa.
Terv. Toivo



Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.04.2016 kello on 13:36 »

Tämäpä juuri ideana. Iskarin silmä ei pyöri pultin ympärillä, joten kumipusla joutuu kiertyilemään iskarin asennon mukaan. Jos tuo pultti on kiristetty silloin kun iskari on ääriasennossaan (rengas ilmassa ja iskari pitkänä), niin se joutuu olemaan pinkeenä rullalle väännettynä koko ennustettavan lyhyen elinkaarensa ajan. :'( Yleensähän iskari on ainakin jonkin verran vinoon asennettu suhteessa sen joustoliikkeeseen. Näin ainakin teoriassa. Mutta jos jotain asentaa, niin eikö kannata pyrkiä asentamaan se mahdollisimman oikein. Thumb

Näinpä juuri.  Thumb
Kirjoittanut: AnttiF
« : 11.04.2016 kello on 12:27 »

Tämmöiset siellä oli:


Kylläpä kurlasi öljyä liikuteltaessa. Toivottasti vaunun vatkaaminen vähenee uusilla. Trailcon tilaa iskarit tehohydraulista, joten suosittelivat hakemaan sieltä. Löysin guugelilla BPWn varaosanumerolla 07506 Kewneriltä edullisimmat, sama tavara mitä vaunushop myy.
Kirjoittanut: jva61
« : 11.04.2016 kello on 10:47 »

Voi hyvinki olla näin. Siinä täytyy olla vahva kiinnityspiste ettei litisty kasaan.  Siihen silmäkiinnitykseen kun kuitenki kohdistuu pieni kiertorasitus ja jos kumiin vulkanoitu holkki litistyy jumiin niin liike ei synny pultin ja holkin väliin vaan kumiinvulkanoidun holkin ja kumin väliin, sitte se holkki repeää ajanoloon irti kumista ja kuluttaa reikäänsä väljäksi ,surauksena on koliseva iskarin alapää
Kirjoittanut: kettunen
« : 11.04.2016 kello on 10:33 »

  HUH HUH .....Kuulkaahan tänään ei oo  enää aprillipäivä !!
Terv. Toivo

Pieni lisäys edellliseen:
Alfa Mer korjauskäsikirjassa esim.Transitin iskarin (takapää) alamutteri kiristys 90 nm.
yläppään mutteri 150 nm.

Terv. Toivo