rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: hemppat
« : 19.02.2016 kello on 22:23 »

Minullla oli unohtunut avain virtalukkoon pidemmaäski aikaa, avain oli vain lukossa ei missää kiertoasennossa ja auton kaikki akut olivat tyhjinä. Auto on tallissa.
Latasin normaalisti ja nyt virtaa on ihan hyvin käynnistysten välillä. Ilmeisesti ainakin käynnistyksenesto ja ehkä jotkin anturit vie sähköä vaikkei virta ole päällä.
Kirjoittanut: aaoulusta
« : 12.01.2016 kello on 20:19 »

Tuli mieleen jotta lataako auton oma laturi niitä akkuja täyteeen! onko maadotus kunnossa?
Kirjoittanut: reiska14
« : 12.01.2016 kello on 19:48 »

Pitää alkaa mittailemaan kun joutaa. Huomasin kesällä jo, että auton seisoessa muutaman päivän niin startti kuulostaa uupuneemmalta kuin normaalisti. Auton vaihdoin puolisen vuotta sitten niin hieman vielä ominaisuuksia etsiessä.
Kirjoittanut: Valtteri
« : 12.01.2016 kello on 19:01 »

Meillä samanlaista peliä pitää -03 Ducato.

150mA on lepovirta,avain lukossa,radio irti eikä mitään "näkyvää"päällä :(
Kirjoittanut: Wanhapari
« : 12.01.2016 kello on 18:36 »

Ehtoota

Meillä on -05 mallinen Ducato ja siinä jäi täs syksyllä avaan virtalukkuhun kun ajoon auton pajahan. En huamannu kattua mihinä asennos se siinä lukus oli, mutta kun meinasin muutaman päivän päästä tartata niin mitään ei tua puhunu. Akku latooksehen ja taas pelittää. Akku ei oo vanaha, ja on toiminu ja toimii erelleen. Kun avaan oli siinä lukus niin mikään mittarivalo ei palanu, sen olsin huamannu. Täytyy olla jotain kuarmaa tai valamiustilaa joka sitä sähvöä syää avaamen olles siinä pualiasennos.
Kirjoittanut: 88k5
« : 12.01.2016 kello on 15:52 »

..
Mikä muu voisi kuluttaa virtaa?
Vaikka ajonesto.

Mutta onko aiemmin tuolla autolla ollut tätä ongelmaa - mikä on nyt toisin? vai.. uusi tuttavuus tms.?
Kirjoittanut: HarriOlavi
« : 12.01.2016 kello on 15:49 »

Juu, mittaukset onnistuu. Ajattelin vain kysellä onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Palaan asiaan.

Minulla ainakin tyhjeni akut kun auto  seisoi 1,5 kk:ta viime vuonna. Hälytykset liiketunnistimien kanssa päällä, samoin kauko-ohjattuna ovet lukossa. Kyllä kai silloin on kokoajan virtaa johdoissa / johtimissa. Näin oletan  :-\ :-\

Vastaavasti kun ei ollut yllä olevat toiminnot päällä, ovetkin lukittu nanuaalisesti, akuissa oli virtaa. :)

Tosin ymmärrän aika vähän sähköjen päälle, aina olen jättänyt sähkötyöt alan ammattilaisille.
Kirjoittanut: reiska14
« : 12.01.2016 kello on 14:03 »

Juu, mittaukset onnistuu. Ajattelin vain kysellä onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Palaan asiaan.
Kirjoittanut: Bliz
« : 12.01.2016 kello on 08:34 »

Vaihtoehtoja on miljoona mihkä se virta menee. Paras olisi kun saisit mitattua yleismittarilla että paljonko auto kuluttaa amppeereita lepotilassa. akun kaapelin irroittamisen jälkeen voi mennä kymmenenkin minuuttia ennenkun auto tiputtaa kulutuksen lepovirralle ja näkee meneekö niitä amppeereja miten paljon.

Mittari kiinni on sitten hyvä räpsiä sulakkeita irti sulaketaulusta. Heti kun kulutus tippuu löytää virransyöjä piiri.

Tärkeintä on tosiaan odottaa niin kauan että auto on varmasti lepovirralla. ovien avaaminen ja muu räpläily saattaa aiheuttaa auton heräämisen ja virran kulutuksen nousun. eli mittari ois hyvä saada niin akun ja miinus johdon väliin että ois luettavissa niin että vois irrotella sulakkeita. Pyytää vaikka kaveria lukitsemaan ittensä sisälle repimään sulakkeita ja kaveri kyttää mittaria.

Myös laturi voi olla särki ja purkaa akkua. jos akkuvarmenettu hälytin ja hälyttimen sireenistä akku sökönä saattaa purkaa sinne auton akkua. Ja tietenkin joku polttimo palamassa hansikaslokerossa tai jossain kaapissa ?


Googleen auton lepovirran mittaus niin löytyy monta keskustelua mittauksista ja menetelmistä.
Kirjoittanut: reiska14
« : 12.01.2016 kello on 08:09 »

Onko muilla ilmennyt ongelmaa, että akkun jännite laskee muutamankin päivän seisonnan jälkeen? Akku on kolmisen vuotta vanha ja käytin juuri tarkastuksessa ja kaikki on kunnossa (ominaispaino.. Ym.) radiokin on irti.
Mikä muu voisi kuluttaa virtaa?