Kirjoittanut: -------
« : 25.01.2016 kello on 20:06 »Meinaatko, että vettä voi päästä suodattimen läpi? Ei kai se voi olla edes mahdollista?
Viimeiset talvet olen käyttänyt Tourania kovemmilla pakkasilla tallista käsin, eli lämpötila sahannut ylös alas. Silti ei vikoja, kun pa-suodatin vaihdettu vuosittain. Eikös nykyään ole jäänesto dieselissä mukana ilman, että tarvii lisätä.
Ainoa vika ollut vuosittain porsinut vetoakselin suojakumi, jonka yhdistän tuohon tallin käyttöön, kun en muutakaan keksi. Asentaja (Kari-huolto) käyttää vain orkkisosia.
Kyllä se vaan mennä porskuttaa vesi että suhina käy. Jos sulla tankissa on epäpuhtauksia niin ne on sekasin keskenään. Yön yli, kun laite seisoo kerrostuu vesi ja töhnö tankin pohjalle. Tämähän menee suodattimiin ja siitä pumpulle ekana. Tulee käynti ongelmia viimeistään talvella. Työkoneissa tahtoo olla yleinen ongelma, jos on huoleton kuski eikä laske tankista vesiä esim kaivinkone.
Henkilö autoissakin kannattaa pitää tankki täynnä paukkupakkasillakin . Ihan oikein teet kun suodattimet vaihdat vuosittain halpaa korjausta ja säästää paljon pumppua ja suuttimia. Kommonraileihin en suosittele juuri mitään muutako puhdasta diisseliä, jos haluaa laittaa voitelua diisseliä sekaan, niin siihen tarkoitettua mömmöä.. Muttako kun henkilöautot tankataan huoltamolla, niin ei sieltä tuu epäpuhtauksia, kuten farmisäiliöstä. Aiv astiasta jos tankkaa niin tulee melko pian entinen polttoaine järjestelmä. Pian on pumput ja suuttimet vaihdossa ja muovitankki vaihto kunnossa.