rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Jeppe
« : 23.01.2016 kello on 11:04 »

Just tollasen TT-Thermokld-mallin lämppärin meinasin kanssa laittaa.
Kirjoittanut: Aakku
« : 23.01.2016 kello on 07:54 »

Retkeilyautossani (Renault Master) on Webasto moottorilämmitin ja asunto-osa lämpiää ilma-Webastolla. Alunperin autossa oli tavaratilaa lämmittämässä puhallin ohjaamon lattialla. Puhallin otettiin pois kun olisi jäänyt keskelle lattiaa mutta jäähdytysjärjestelm än letkut kiertää edelleen ohjaamon kautta lattian välitilassa.
Ensihätään voisi asentaa normaalin letkulämmittimen, jos on tarkoitus verkkovirtaa käyttää. Siihen sitten haaroituksella aivan normaali sähköllä toimiva sisätilalämmitin. Sitten ajonaikaista tehoa voisi lisätä sillä lisäkennolla. Lienee helppo asentaa, jos vanhat letkut on tallella. Jatkaa, tai uusii vain letkut ja kenno mieleiseen paikkaan.

Tuossa minun wanhassa retkuiluautossa on ajastettava Eberi sisätiloja varten. Moottoritilassa on ajonaikainen Eberi, johon ei ole kylläkään kytketty kiertovesipumppua, eikä kelloa. Ajon aikana on lisäksi puhalluksella säädettävä kiinteä lisäkenno matkustamoon. Eli ajon aikana saa kolmesta suunnasta lämpöä. Auton oma lämmitin, lisäkenno ja Eberin ilmalämmitin.
Paikallaan ollessa saa kytkettyä vielä Defan lohkolämppärin ja sähköisen lisälämmittimen ulkoisella ajastimella.

Ai niin, mutta enhän minä ajanutkaan talvella....
Kirjoittanut: akiville
« : 23.01.2016 kello on 00:29 »

1000KLD meni tänään ML mersuun. Ei kerinny ihan tositestiin näihin koviin pakkasiin.

-a-

Sent from my PadFone T004 using Tapatalk 2

Kirjoittanut: Wiki
« : 3.01.2016 kello on 20:57 »

Taidan laittaa Relluun tuon TT-Thermo 1500 tai 1850W mallin. Hintaerot on niin pieniä että taidan valita tuon 1850W mallin. Kotona ja mökillä ei kukaan rajoita sähkön käyttöä ja autossa on 10A automaattisulake eli tuo tehokkaampi malli käy sen puolesta ja paikoissa, joissa sähkönsaantia rajoitettu voi käyttää Webastoa.

Eiköhän jatkossa pärjäile hyvin kun autossa on Webaston moottorilämmitin ja rinnalle tulee tuo TT-Thermoletkulämmitin ja sen perään kuskin istuimen alle lisäpuhallin puhaltamaan asunto-osaan. Lisäksi asunto-osassa on oma 2kW ilmawebasto, jonka perässä Trumavent ja 3-4 metriä putkea ja 5-6 suutinta.
Kirjoittanut: karppinen
« : 31.12.2015 kello on 23:37 »

Mulla on sprintterissa 2,7 koneessa 1,85 kw ttthermo. Näillä pikkupakkasilla tunnin parin lämmityksellä auton oman moottorinlämpömitta rin mukaan lämpö on jossai 50-60 ° tuntumassa. Helppo oli asentaa kun eberiltä lähtevään vesilerssiin vain.  Samalla kun tuo surisee, 10 A ctek lataa akkua.
Ja 10 A lämmitystolppasulak e kestää nuo yhtäaikaa
Kirjoittanut: TLP
« : 31.12.2015 kello on 19:19 »

Ja onhan tuossa TT-Thermossa varaa mistä valita.
Löytyy 500-2850W väliltä tehoja, eli mennään jopa yli tuon Primuksen sähkölämmittimen, mikä esim. itsellä on vaunussa.
Hintaluokassa tämä vaan on aikalailla halvempi, mitä nämä Primuksen putket..
Tietenkin siinä on pieni virittely, mikäli haluat sen termostaatin perään  ::)

Tämä on Suomalaisen miehen tekemä patentti koko systeemi.
Siksi sen saa samaan hintaan täältä Suomesta, mitä muualtakin.
Eli kun tilaat, niin http://www.tt-thermo.fi

Itse tein näitä mittauksia moottorin lämpenemisestä eri lämpötiloissa.
Julkaisen mersuforumilla ne ja valmistaja halusi käyrät käyttöön (ei vaan ollut vielä näemmä sivuilla)
Sain siitä hyvästä 1500KLD-mallin ilmaiseksi, jonka tosin myin pois.
Tuo 1000W on riittänyt 10,2l lämmittämiseen kuten käyrästä näkyy... tuolla +30°C kohdilla se tasaantuu, eikä enää jaksa nostaa lämpöä.
Siksi jos siitä ottaa sisätilalle potkua, niin suosittelisin vähän tehokkaampaa.
Se tosiaan vaan varmaan kannattaisi jotenkin kytkeä lämpöanturin perään, siihen saa neuvoja antaa fiksummat  ;D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 31.12.2015 kello on 13:38 »

Harmittavasti laite osottautui vain pelkäksi moottorilämittimeks i, eli koppia tuolla ei sitten lämmitellä = kyllä se vaan on tuo Truma sytytettävä jos koppiin lämmön haluaa :-X

Ei kai se ole iso homma kytkeä letkut uudelleen??   ::)
Kirjoittanut: HiTec
« : 31.12.2015 kello on 13:19 »

Taitaa Joensuusta saada aikalailla samaan hintaan ::)
http://www.tt-thermo.fi/

Itse tässä juuri tällä viikolla koekäytin 20min tuota omaa Renault Masterini Eberiä ja hyvinhän tuo käyntiin hurahti vaikka pakkastakin oli ja yhä kesädieselit tankissa eikä tuota Eberiä ole minun aikanani koskaan vielä edes kokeiltu Thumb Harmittavasti laite osottautui vain pelkäksi moottorilämittimeks i, eli koppia tuolla ei sitten lämmitellä = kyllä se vaan on tuo Truma sytytettävä jos koppiin lämmön haluaa :-X
Kirjoittanut: Ylikova
« : 31.12.2015 kello on 13:01 »

Letkulämmitin TT-Thermo Tallinnasta: 1 kW 159 eur, 1,5 kW 174 eur.

http://alvadi.ee/fi/varaosat/autolammitin/?aid=443
Kirjoittanut: Rölli
« : 31.12.2015 kello on 08:03 »

tuohon käyttöön soveltuu hyvin myös priimuksen tai alden pumpullinen sähkö patruuna, eli joka tapauksessa pumpullinen tai sitten erillisellä pumpulla kierto..
ja jos haluaa lämmittää lähinnä sisätilaa niin letkujen väliin yhdys hana jolloin moottoriin siirtyvä lämpö jää erittäin pieneksi eikä tartte varpusia lämmittää