rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: iso-juuso
« : 22.08.2011 kello on 07:20 »

Minä ihmettelin kanssa tuota "lämmön talteenottoa". Kuitenkin taitaa olla kysymys "piipun" ja palokaasujen jäähdyttämisestä, ettei pala vaunu/auto.

Onhan se lämmön talteenottoa; jos se määrä lämpöä ei tule piipusta ulos, se jää käytännössä vaunun sisään lämmöksi, ja se taas on vähentää lämmittämiseen tarvittavan energian määrää. Sehän lienee selvää.

Tässä tapauksessa siis sisäänotettavaa ilmaa tarvii lämmetäkseen vähemmän energiaa, ts. palokaasut jotka lämmittävät ilman/nesteen ovat sen hitusen lämpimämpiä?
Kirjoittanut: seppoko
« : 21.08.2011 kello on 23:27 »

Mielestäni toi "lämmöntalteen otto" on harha kuva trumassa ja aldessä. Mihin se lämmitetty imuilma siirretään, ei ainakaan sisätiloihin vaan polttimelle paloilmaksi minkä jälkeen ulos pakoputkesta. Priimus pannuissa varmasti auttaa putkien eristys tai jokin kolmitie hana sisätilaan sähköllä lämmittäessä.

Minä ihmettelin kanssa tuota "lämmön talteenottoa". Kuitenkin taitaa olla kysymys "piipun" ja palokaasujen jäähdyttämisestä, ettei pala vaunu/auto.
Kirjoittanut: Hämmästynyt
« : 21.08.2011 kello on 23:12 »

Joitakin saksalaisia vaunuja esim Knaus ja LMC joissa etukotelo on aika lämmin paikka koska ainoastaan etukotelon latia
on eristämätön. Jos ko vaunuissa on Primus lämmitin niin ei mene harakoille muuta kuin palokaasujen lämmöt.
Kirjoittanut: remppa
« : 21.08.2011 kello on 23:02 »

Mielestäni toi "lämmöntalteen otto" on harha kuva trumassa ja aldessä. Mihin se lämmitetty imuilma siirretään, ei ainakaan sisätiloihin vaan polttimelle paloilmaksi minkä jälkeen ulos pakoputkesta. Priimus pannuissa varmasti auttaa putkien eristys tai jokin kolmitie hana sisätilaan sähköllä lämmittäessä.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 21.08.2011 kello on 21:00 »

Seinäpiipuissa toki se jää ei kerry katolle.
Ei nii, ei ikuna ollut vielä mainitsemastasi ongelmaa  :)
Kirjoittanut: iso-juuso
« : 21.08.2011 kello on 20:05 »

Niissä vaunujen kamina-trumissa (300x mikälie yms) ei tosiaan ole tätä lämmön talteenottoa kun paloilma imetään pohjan alta ja nousee hormia ylös.

Tässäkin kolikossa on kaksi puolta; noissa trumissa kondenssivesi ei keräänny jäänä piipun ympärille. Tässä aldessa (3010) pakkasella piippu on niin viileä että sinne kertyy jäätynyttä kondenssivettä jääpilareiksi, jotka lopulta tukkii hormin jos ei käy poistamassa, ja jotka on joka tapauksessa turvallisuussyistä poistettava ajoon lähtiessä, ettei ole takana ajavan tuulilasissa.

Seinäpiipuissa toki se jää ei kerry katolle.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 21.08.2011 kello on 19:04 »

Hienot numerosarjat erilaisia Aldeja ja Primuksia. AGA:sta en tiedä, onko vain yksi malli. Mutta missä ovat Truman eri tyypit? Eri tehoiset C-, E- ja  S-sarjat sekä Combi. Ne ovat niin erilaisia, että ei pitäisi mainita pelkästään Truma. YHteistä on vain, että lämmitetään ilmaa.  Ilmeisestikin eri numeroiset Primukset ovat lähempänä toisiaan, kuin Truman eri sarjat. 
Siitä on niin kauan kun oli Truma, pistelämmitin kysymyksessä. Siitä lähtien itselläni suosinut nestekiertoista. Toki olen oleskellut puhallinversioissak in. ;)
Kirjoittanut: Aippe
« : 21.08.2011 kello on 18:51 »

Alden pystypannussa 2925 on lämmöntalteenotto. Pakokaasu lämmittää pannun sisään ottaman tuloilman.
Kirjoittanut: seppoko
« : 21.08.2011 kello on 18:15 »

AGA, Trumatic ,Alde (pystypannu) 3000 , 3010 , Primus 2450 ,2470 ,2480 , 2490 .


Hienot numerosarjat erilaisia Aldeja ja Primuksia. AGA:sta en tiedä, onko vain yksi malli. Mutta missä ovat Truman eri tyypit? Eri tehoiset C-, E- ja  S-sarjat sekä Combi. Ne ovat niin erilaisia, että ei pitäisi mainita pelkästään Truma. YHteistä on vain, että lämmitetään ilmaa.  Ilmeisestikin eri numeroiset Primukset ovat lähempänä toisiaan, kuin Truman eri sarjat. 
Kirjoittanut: K.E.V
« : 21.08.2011 kello on 17:43 »

Ihan totta, täytyypä kysellä millaisia lämppäreitä Solifer teki. Ei ole tullut vastaan. Onko muilla  ;)
Tähän mennessä olleita
AGA, Trumatic ,Alde (pystypannu) 3000 , 3010 , Primus 2450 ,2470 ,2480 , 2490 .