Kirjoittanut: K.E.V
« : 1.09.2015 kello on 18:28 »Eipä ole tiedot kohdallaan teilläkään. ![Näyttää kieltä :P](https://karavaanari.org/Smileys/SoLoSMiLeYS1/tongue.gif)
Ensinnäkin miksi muut Kaukoidän valmistajat siirtää tuotantoa idästä eurooppaan.
No lähinnä syy on kokonaisten autojen rahdin kalleudessa.
Autotkin kannattaa valmistaa lähellä ostajia.
Kia , Huyndai , Nissan , Toyota jne on tehtaita tehnyt Englantiin , Ranskaan, Slovakiaan jne
Puhumattakaan Jenkeistä missä noillakin on useita tehtaita.
Ford tekee Venäjällä ja Turkissa autoja sikäläisille markkinoille, MB:llä on jenkeissä tehtaat.
Volkkarilla tehtaita ympäri maailmaa, mm Kiinassa isot tehtaat mitkä tekevät sille markkinoille tavaraa.
Jotakin pienelektroniikkaa jne kannattaa rahdata kaukaa kun yhteen konttiin yksikköjä menee paljon.
![Näyttää kieltä :P](https://karavaanari.org/Smileys/SoLoSMiLeYS1/tongue.gif)
Ensinnäkin miksi muut Kaukoidän valmistajat siirtää tuotantoa idästä eurooppaan.
No lähinnä syy on kokonaisten autojen rahdin kalleudessa.
Autotkin kannattaa valmistaa lähellä ostajia.
Kia , Huyndai , Nissan , Toyota jne on tehtaita tehnyt Englantiin , Ranskaan, Slovakiaan jne
Puhumattakaan Jenkeistä missä noillakin on useita tehtaita.
Ford tekee Venäjällä ja Turkissa autoja sikäläisille markkinoille, MB:llä on jenkeissä tehtaat.
Volkkarilla tehtaita ympäri maailmaa, mm Kiinassa isot tehtaat mitkä tekevät sille markkinoille tavaraa.
Jotakin pienelektroniikkaa jne kannattaa rahdata kaukaa kun yhteen konttiin yksikköjä menee paljon.